Ik zit met het volgende probleem. Maandenlang ging alles via de FTP protocol maar 135 kb/s in plaats van 215. Daar kon ik nog mee leven. Totdat er opeens allerlei rar bestanden (toen 1 op de 100, dat wordt steeds erger, nu 10-20 van 100) CRC errors hadden na het downloaden. Echter, werd het bestand op dezelfde server op het http gedeelte gezet, dan downloadde ik met 215 en het bestandje was niet beschadigd. Bij het direct aansluiten van het modem op een computer downloadde ik ook met 215 van een FTP en waren de bestandjes ook niet corrupt. Het zou dus aan de router moeten liggen of UTP, dacht ik. UTP's vervangen, zelfde probleem. Vandaag heb ik dus een nieuwe router gekocht, de Sitecom Broadband Router vervangt mijn oude Nexland S4 ISB2LAN. De snelheid over de FTP protocol is nu 215, maar bestanden raken weer corrupt. Bij het downloaden van FTP's via een draadloos netwerk van mijn buurman komen de bestanden wel goed binnen. Op dezelfde PC's en zelfde bestandjes..
Situatie:
Internet: BBNed Demon 2048/1024
Modem: ZyXEL Prestige 650R-31
Router: Eerst: Nexland S4 ISB2LAN | Sinds vandaag: Sitecom Broadband Router (Die geeft 3 computers internet en takt ook af naar een switch)
Switch: 16-poorts TWister DSHUB/S16 (Die verdeeld het dan weer naar 2 pc's, met de switch is niets aan de hand, deze is ook later gekocht..)
OS: Alle pc's draaien Windows XP met laatste service pack
Het probleem doet zich trouwens ook voor bij alle FTP proggies.
Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Als dit niet genoeg info is hoor ik het wel
Alvast bedankt..
Situatie:
Internet: BBNed Demon 2048/1024
Modem: ZyXEL Prestige 650R-31
Router: Eerst: Nexland S4 ISB2LAN | Sinds vandaag: Sitecom Broadband Router (Die geeft 3 computers internet en takt ook af naar een switch)
Switch: 16-poorts TWister DSHUB/S16 (Die verdeeld het dan weer naar 2 pc's, met de switch is niets aan de hand, deze is ook later gekocht..)
OS: Alle pc's draaien Windows XP met laatste service pack
Het probleem doet zich trouwens ook voor bij alle FTP proggies.
Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Als dit niet genoeg info is hoor ik het wel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 15:41 ]