Toon posts:

CRC errors bij downloaden FTP protocol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Maandenlang ging alles via de FTP protocol maar 135 kb/s in plaats van 215. Daar kon ik nog mee leven. Totdat er opeens allerlei rar bestanden (toen 1 op de 100, dat wordt steeds erger, nu 10-20 van 100) CRC errors hadden na het downloaden. Echter, werd het bestand op dezelfde server op het http gedeelte gezet, dan downloadde ik met 215 en het bestandje was niet beschadigd. Bij het direct aansluiten van het modem op een computer downloadde ik ook met 215 van een FTP en waren de bestandjes ook niet corrupt. Het zou dus aan de router moeten liggen of UTP, dacht ik. UTP's vervangen, zelfde probleem. Vandaag heb ik dus een nieuwe router gekocht, de Sitecom Broadband Router vervangt mijn oude Nexland S4 ISB2LAN. De snelheid over de FTP protocol is nu 215, maar bestanden raken weer corrupt. Bij het downloaden van FTP's via een draadloos netwerk van mijn buurman komen de bestanden wel goed binnen. Op dezelfde PC's en zelfde bestandjes..

Situatie:

Internet: BBNed Demon 2048/1024
Modem: ZyXEL Prestige 650R-31
Router: Eerst: Nexland S4 ISB2LAN | Sinds vandaag: Sitecom Broadband Router (Die geeft 3 computers internet en takt ook af naar een switch)
Switch: 16-poorts TWister DSHUB/S16 (Die verdeeld het dan weer naar 2 pc's, met de switch is niets aan de hand, deze is ook later gekocht..)
OS: Alle pc's draaien Windows XP met laatste service pack

Het probleem doet zich trouwens ook voor bij alle FTP proggies.

Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Als dit niet genoeg info is hoor ik het wel :) Alvast bedankt..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 15:41 ]

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 15:28:
Ik zit met het volgende probleem. Maandenlang ging alles via de FTP protocol maar 135 kb/s in plaats van 215. Daar kon ik nog mee leven. Totdat er opeens allerlei rar bestanden (toen 1 op de 100, dat wordt steeds erger, nu 10-20 van 100) CRC errors hadden na het downloaden. Echter, werd het bestand op dezelfde server op het http gedeelte gezet, dan downloadde ik met 215 en het bestandje was niet beschadigd...
Dus hetzelfde bestand, vanaf dezelfde server, met dezelfde snelheid en alleen een ander transportprotocol. In dat geval kan je volgens mij je netwerkcomponenten wegstrepen als mogelijke oorzaak tenzij je ergens een netwerkcomponent hebt die packets op poortniveau filtert (bijv. firewall).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

Topicstarter
Oke, eumz ik heb geen enkele firewall of iets anders draaien. Ik heb de hardwarematige firewall ook weggehaald, hele verbinding staat nu open, alles wordt direct geforward naar deze PC. En dat haalt dus ook niets uit.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je je TCP/IP een keertje weggehaald en opnieuw toegevoegd? Het verversen van de TCP/IP-stack wil in dit geval wel eens helpen, denk ik.

| Specs Aurora24 | My music |

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

mjl

Ugh

Download je nog wel in binary mode met je ftp ? (>bin ....)

-------

• Mr_Blobby
Welke software geeft aan dat er crc errors in het bestand zitten?
Heb je voor die software alternatieven geprobeerd?
Als je de crc errors negeert, is het bestand dan ook echt corrupt?
Als je de inhoud van corrupte en goede versies van bestanden vergelijkt, is er dan een patroon te herkennen waar de verschillen zitten (waar de bitjes zijn omgevallen)?

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP verwijderen ging niet en ik download ook in Binary mode...

QuickSFV en WinSFV gebruikt voor checken en Winrar, Winace en nog een hele rits programma's willen hem ook niet uitpakken. Als ik de crc's laat negeren dan hangt het meestal in de installatie of midden in de film of wat voor media dan ook. De inhoud van die bestanden, moek dat checken met een HEX editor?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 16:15 ]

Verwijderd

het corrupte rar bestand dat je gedownload hebt, is die toevallig resumed??? dus dat ie een keer onderbroken is??? zo ja zit daar je probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Naomikim: Is het ook niet, tis echt bij superveel bestanden...en geen een resumed...

Verwijderd

weird, probeer flashfxp eens, en controleer eens of jou gedownloade bestanden de juiste grote van de bestanden op de server hebben

Verwijderd

wat trouwens ook kan, is dat je niet het juiste bestand aanklikt waarmee je alles uitpakt, bijvoorbeeld als je pietje.00 pakt inplaatjes van pietje.rar of dat je pietje.00 pakt inplaats van pietje.01 het is altijd .rar of .01 die je moet pakken

Verwijderd

Topicstarter
de grootte van de bestanden is hetzelfde als die van op de server, altijd. En ik selecteer altijd de .rar, dat is het dus ook niet

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 15:35

zAb

Net

Wel een longshot, maar heb je al contact opgenomen met jouw ISP? En ik zie dat je BBned gebruikt dus vraag of ze even een poortcheck voor je willen doen en kijken of jouw "near end ES" en "far end ES" wel kloppen.

.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Staat je router ingesteld als router of als gateway? Mappings gebruikt?

</offtopic> Wat gebruik je rare benamingen etc. Toevallig niet NL?

Divide and conquer.

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:12:
TCP/IP verwijderen ging niet en ik download ook in Binary mode...

QuickSFV en WinSFV gebruikt voor checken en Winrar, Winace en nog een hele rits programma's willen hem ook niet uitpakken. Als ik de crc's laat negeren dan hangt het meestal in de installatie of midden in de film of wat voor media dan ook. De inhoud van die bestanden, moek dat checken met een HEX editor?
Total Commander heeft (o.a.) een hele handige functie om de inhoud van bestanden te vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem kan niet liggen bij mijn ISP, want als ik het modem direct aansluit op een PC dan werkt het wel goed...

Router staat ingesteld als router en mappings...wat zijn dat?

Nee kben gewoon NL, ik wist niet waar ik moest beginnen met het verhaal dus het kan een beetje rommelig overkomen. Excuses daarvoor :)

Total Commander heb ik, ga effe checken waar die functie zit....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 15:28:
Ik zit met het volgende probleem. Maandenlang ging alles via de FTP protocol maar 135 kb/s in plaats van 215. Daar kon ik nog mee leven. Totdat er opeens allerlei rar bestanden (toen 1 op de 100, dat wordt steeds erger, nu 10-20 van 100) CRC errors hadden na het downloaden. Echter, werd het bestand op dezelfde server op het http gedeelte gezet, dan downloadde ik met 215 en het bestandje was niet beschadigd. Bij het direct aansluiten van het modem op een computer downloadde ik ook met 215 van een FTP en waren de bestandjes ook niet corrupt. Het zou dus aan de router moeten liggen of UTP, dacht ik. UTP's vervangen, zelfde probleem. Vandaag heb ik dus een nieuwe router gekocht, de Sitecom Broadband Router vervangt mijn oude Nexland S4 ISB2LAN. De snelheid over de FTP protocol is nu 215, maar bestanden raken weer corrupt. Bij het downloaden van FTP's via een draadloos netwerk van mijn buurman komen de bestanden wel goed binnen. Op dezelfde PC's en zelfde bestandjes..

Situatie:

Internet: BBNed Demon 2048/1024
Modem: ZyXEL Prestige 650R-31
Router: Eerst: Nexland S4 ISB2LAN | Sinds vandaag: Sitecom Broadband Router (Die geeft 3 computers internet en takt ook af naar een switch)
Switch: 16-poorts TWister DSHUB/S16 (Die verdeeld het dan weer naar 2 pc's, met de switch is niets aan de hand, deze is ook later gekocht..)
OS: Alle pc's draaien Windows XP met laatste service pack

Het probleem doet zich trouwens ook voor bij alle FTP proggies.

Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Als dit niet genoeg info is hoor ik het wel :) Alvast bedankt..
Indien de ZyXEL ingesteld staat in router mode(dus NAT) en je sluit er nog een NAT router achter gaat het vaak niet goed met het routeren van datapakketjes(voornamelijk bij multimedia programma's).

Indien de ZyXEL ingesteld staat in router mode en de ftp server werkt wel goed dan word het probleem veroorzaakt door de andere netwerkcomponenten c.q. opstelling en/of configuraties(mtu, half duplex instellen van netwerkkaart).

Begin eerst met het controleren van de onderstaande opstellingen.

1. ZyXEL(router mode) <->Ftp server = Dit werkt.

2. ZyXEL(router mode) <-> aansluiten op 1 van de vrije switch poorten van router 2(DHCP van router 2 wel uitschakelen)
= Werkt dit Ja/Nee

3. ZyXEL(router mode)<->Router 2(op switch poort met DHCP uitgeschakeld)<-> Switch<->Ftp server.
= Werkt dit Ja/Nee

Je kunt dan vaststellen uit welke opstelling de pakketfragmentatie probleem optreed.
Mocht het probleem al bij opstelling 2 beginnen dan is er een mogelijkheid om MTU waarde te verlagen in de 2e router en FTP server(dit kost tijd en enige kennis).
Nadeel : bij het verlagen van de MTU's, dat het versturen en ontvangen van datapakketjes wel langer duurt(dus vertraging).

Overigens te lange en brakke kabels kunnen ook de oorzaak zijn van het probleem.
http://www.zyxel.nl/support/z084.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 21:50 ]

Pagina: 1