Diverse problemen aanleg ADSL

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik ben dus nu bezig met de aanleg van adsl bij een bedrijf. Het eerste wat ik fout had gedaan is een pakket voor een analoge lijn bestellen terwijl daar isdn ligt. Hoe ik daar bij kwam; er staat een pc met een gewone 56k modem erin en die kan wel inbellen, maar is dit mogelijk op isdn? Want ik had een isdn modem gekocht en die deed niks. Nu heb ik dus die alcatel speedtouch 510 maar hier zit toch geen verschil in of je deze voor isdn of analoog gebruikt? Ik bedoel het ligt toch aan de splitter die je erbij krijgt? Want anders kan ik net zo goed het hele zootje terugsturen. En hoe installeer je hem verder dan? Gewoon toch een splitter voor de nt1 kast drukken en van daaruit de lijn naar de modem toe? En maakt het uit op welk telefoonnummer die dan belt? Want ik denk dat op die nt1 kast een ander nummer zit dan is opgegeven.

-= Very annoying forum person =-

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 20:14

Elektronicanet

Leds do it!

master_viper schreef op 19 mei 2004 @ 15:22:
Hoe ik daar bij kwam; er staat een pc met een gewone 56k modem erin en die kan wel inbellen, maar is dit mogelijk op isdn?
Ja, dat heb ik wel vaker gezien. Hij belt dan in via zo'n omvormer van ISDN > analoog.
Je hebt echt een ISDN modem nodig, volgens mij is de splitter niet anders maar het modem zelf. Hoe 't precies zit weet ik niet, maar ik heb het wel eens geinstalleerd, en toen zaten er gewone 4 pins stekkertjes bij, het zag er zeg maar gewoon uit als analoog.

Nederlander in België

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Elektronicanet schreef op 19 mei 2004 @ 15:38:
[...]

Ja, dat heb ik wel vaker gezien. Hij belt dan in via zo'n omvormer van ISDN > analoog.
Je hebt echt een ISDN modem nodig, volgens mij is de splitter niet anders maar het modem zelf. Hoe 't precies zit weet ik niet, maar ik heb het wel eens geinstalleerd, en toen zaten er gewone 4 pins stekkertjes bij, het zag er zeg maar gewoon uit als analoog.
je ziet totaal geen uiterlijk verschil tussen de twee modems, alleen is het bij isdn nodig om voor de splitter iets anders te prikken met kabeltjes.
het isdn modem is te onderscheiden doordat die een i achter het typenummer heeft, dus 510i ipv 510.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Conclusie: je moet echt een i-type hebben :)

Nederlander in België

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ooit een bedrijf gezien met analoog? meestal hebben ze meerdere lijnen omdat ze ook een fax lijn hebben. En als dat zo is dan weet je genoeg.

Je hebt wel degelijk de andere modem nodig dus het word terugsturen en vragen voor de isdn versie.

Verwijderd

WiXX schreef op 19 mei 2004 @ 18:36:
Ooit een bedrijf gezien met analoog? meestal hebben ze meerdere lijnen omdat ze ook een fax lijn hebben. En als dat zo is dan weet je genoeg.

Je hebt wel degelijk de andere modem nodig dus het word terugsturen en vragen voor de isdn versie.
Naast een ISDN30 en een paar keer ISDN2 hebben we bij ons op de zaak ook nog een handjevol analoge lijnen hoor. Eigenlijk bij alle instellingen waar ik kom wel.

Verwijderd

Je zult alles moeten vervangen.

1: een ISDN splitter of een PSTN splitter is wel anders van binnen.
2: een ADSL modem ISDN is ook anders van binnen dan een PSTN versie. (zoals eerder gezegt).

Met de installatie goed de HANDLEIDING lezen en de splitter ECHT bij
het ISRA punt instaleren.

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:52:
Met de installatie goed de HANDLEIDING lezen en de splitter ECHT bij
het ISRA punt instaleren.
Jep, anders krijg je ruis op de telefoonlijn :)

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 19 mei 2004 @ 21:59:
[...]

Jep, anders krijg je ruis op de telefoonlijn :)
en disconnects op je adsl lijn :) (en soms ook disconnects op je telefoonlijn)

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Bedankt voor de reply's.
Maar nog even een vraag. Ik heb gister dus veel zitten te bellen met wanadoo en kpn en het blijkt dat deze modem voor analoge lijn wel goed is, alleen het probleem ligt bij de kpn die nog niet klaar is met de lijn. Nu zit er wel een telefoon centrale op deze lijn en nu is mijn vraag; moet die splitter nou perse voor de centrale komen of kan ik hem eventueel ook ergens gewoon bij een telefoon splitten?

-= Very annoying forum person =-

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

master_viper schreef op 20 mei 2004 @ 12:08:
moet die splitter nou perse voor de centrale komen of kan ik hem eventueel ook ergens gewoon bij een telefoon splitten?
Een ADSL-splitter moet het allereerste apparaat zijn wat op een telefoonlijn is aangesloten. Met andere woorden, ja hij moet vòòr de centrale zitten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Volgens mij is het nu al een paar maal gezegd:
Bij het ISRA... dus vOOr de centrale....

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 20:21

Whuzz

Dodgeball!

master_viper schreef op 19 mei 2004 @ 15:22:
Ik ben dus nu bezig met de aanleg van adsl bij een bedrijf.
Sorry voor de nieuwsgierigheid, maar in welke hoedanigheid ben je voor dat bedrijf bezig? Gewoon een vriendendienstje, of verdien je er geld mee?
In het laatste geval; weet het bedrijf dat jij er kennelijk weinig verstand van hebt?

edit:
Dit is niet als flame bedoeld, maar uit interesse.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 15:40
WiXX schreef op 19 mei 2004 @ 18:36:

Ja er zijn er nog legio die nog gewoon op analoog werken.
en ja er zit ook wel degelijk verschil tussen een aanaloog ADSL modem en een ISDN modem.
Er komt bijvoorbeeld al geen Lijn Sync door.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 15:40
master_viper schreef op 20 mei 2004 @ 12:08:
Bedankt voor de reply's.
Maar nog even een vraag. Ik heb gister dus veel zitten te bellen met wanadoo en kpn en het blijkt dat deze modem voor analoge lijn wel goed is, alleen het probleem ligt bij de kpn die nog niet klaar is met de lijn. Nu zit er wel een telefoon centrale op deze lijn en nu is mijn vraag; moet die splitter nou perse voor de centrale komen of kan ik hem eventueel ook ergens gewoon bij een telefoon splitten?
De splitter moet dus zoals al gezegt is voor de centrale.
Alleen als je dus een aparte lijn heb dan kan het op een andere plek.

Voorbeeld is het bedrijfje waar ik het aan het installeren ben.
Zij hebben een aparte fax lijn waar de adsl op moet worden aangesloten.
Daar zet ik de splitter dus gewoon op het patchpanel en lus hem daarvandaan door naar de fax en het modem.
Daar dit analoog is is dit dus wel te doen.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Whuzz schreef op 20 mei 2004 @ 12:19:
[...]

Sorry voor de nieuwsgierigheid, maar in welke hoedanigheid ben je voor dat bedrijf bezig? Gewoon een vriendendienstje, of verdien je er geld mee?
In het laatste geval; weet het bedrijf dat jij er kennelijk weinig verstand van hebt?

edit:
Dit is niet als flame bedoeld, maar uit interesse.
>:) Vraag ik me ook af

Nederlander in België

Pagina: 1