Toon posts:

systeem leest CD-ROM drives niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC leest opeens geen CD's meer doordat cd's die in het lade geplaatst worden niet meer opspinnen. Ook andere CD-rom drives geven hetzelfde probleem terwijl een ZIP-drive die geslaved is aan dezelfde IDE-poort het nog wel doet.
Van het ene op het andere moment gebeurde dit tijdens het gebruik van een programma dat constant de CD checked.

Waar ligt hier het probleem? Bij de drives (alledrie?!) bij het moederbord de kabel? ik kom er niet uit. De verscheidende cd-rom spelers herkend hij ook meteen dus lijkt het me niet een driver probleem te zijn, of toch wel?

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Kun je wel booten van CD (om uit te sluiten dat het een driver/windows probleem is) Zo niet, dan vermoed ik dat er iets met je voeding niet in orde is. Of je IDE controller natuurlijk, maar die kans lijkt me kleiner. Controleer je voedingsspanningen eens (misschien is er een voltage van een groep molexen uitgevallen)

Als je wel kunt booten van CD, is je hardware in orde en moet je het in windows gaan zoeken. Installeer dan je service pack eens opnieuw en uninstall alle programma's die vage ATAPI en SCSI drivers installeren (Alcohol, CDRWin e.d.)

Too many people, making too many problems

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:14

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ligt denk ik niet aan de voeding, want hij kan de lade wel nog gewoon openen!

Verwijderd

Doen de drives het wel afzonderlijk (1 drive aansluiten als master) als bootdrive / in de bios?
Van het ene op het andere moment gebeurde dit tijdens het gebruik van een programma dat constant de CD checked.
Die al eens disabled / uninstalled en rebooted?