[win2k3] Rechten toekennen op shares en submappen

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Dit klinkt misschien als een n00b vraag, ik hoop echter dat dit niet het geval is.

We hebben hier sinds een week een nieuwe server staan, waar we nog druk mee bezig zijn met de voorbereidingen om hem definitief in gebruik te nemen.

Op de D: schijf een aantal shares aangemaakt, en de users ingedeeld in verschillende (soms meerdere) groepen.

Nu kan het zo zijn dat een groep wel in de ene directory mag kijken en de andere directory weer niet.
Het is mij gebleken dat ik wel de toegang tot een bepaalde map kan ontzeggen, maar deze staat nog steeds in de directory list.

Een en ander werkt toch iets anders dan Novell Netware wat ik beter ken, waar je gewoon lees of schrijfrechten kunt toekennen aan een map die wat dieper in de directory structuur ligt, waarna automatisch leesrechten tot de mappen die daarnaartoe leiden wordt verkregen.

Mijn vraag: wat is de beste methode voor het instellen van directory rechten, of zijn er handige tooltjes voor?

Oh ja we hebben erg veel win95 clients :X, een paar win98 clients en een paar XP clients, maar vooral win95 voert de boventoon.
Kan dit ook van invloed zijn m.b.t. de directory rechten?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Kun je geen "Advanced" rights instellen, aangezien je met Win2K ook shares kan "undirren".

Okeej, beetje vage reply, maar weet je zeker dat je niet ergens een button over het hoofd ziet? (of volg je een Wizard? :P )

En ja, Novell is veel makkelijker (als t eenmaal werkt)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 15:07 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
CAP-Team schreef op 19 mei 2004 @ 14:59:
Dit klinkt misschien als een n00b vraag, ik hoop echter dat dit niet het geval is.

We hebben hier sinds een week een nieuwe server staan, waar we nog druk mee bezig zijn met de voorbereidingen om hem definitief in gebruik te nemen.

Op de D: schijf een aantal shares aangemaakt, en de users ingedeeld in verschillende (soms meerdere) groepen.
[/qoute]
[qoute]
Nu kan het zo zijn dat een groep wel in de ene directory mag kijken en de andere directory weer niet.
Het is mij gebleken dat ik wel de toegang tot een bepaalde map kan ontzeggen, maar deze staat nog steeds in de directory list.
Dit klopt dat is Windows, je ziet het wel, dit idd in tegenstelling tot Novell
Een en ander werkt toch iets anders dan Novell Netware wat ik beter ken, waar je gewoon lees of schrijfrechten kunt toekennen aan een map die wat dieper in de directory structuur ligt, waarna automatisch leesrechten tot de mappen die daarnaartoe leiden wordt verkregen.
Ook dit is dus anders in Windows ;)
Mijn vraag: wat is de beste methode voor het instellen van directory rechten, of zijn er handige tooltjes voor?
Rechtsklikken op map en properties - security, het makkelijkst is met groeps werken (AGDLP principe)
Oh ja we hebben erg veel win95 clients :X, een paar win98 clients en een paar XP clients, maar vooral win95 voert de boventoon.
Kan dit ook van invloed zijn m.b.t. de directory rechten?
Als je AD gebruikt kan je volgens mij problemen hebben met je AD en Windows 95, ik heb gelezen (weet niet meer waar) dat Win95 en Windows 2003 AD niet samenwerken.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

let ook hier even op met je NTFS rechten: "Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object" Een klein vinkje wat je makkelijk over het hoofd ziet en leuke situaties kan creeren :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.