[dropline/xorg]startx geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
zojuist heb ik dropline op mn slackware91 pc gezet. Onder xfree kon ik altijd een grafische desktop omgeving door startx maar wanneer ik dat nu doe krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
Fatal server error:
PAM authentication failed, cannot start X server.
perhaps you do not have console ownership?

Start ik echter de pc op in runlevel 4 (ipv3 zoals hierboven) dan werkt alles perfect en kom ik meteen in de grafische omgeving waar ik een login prompt krijg.

Ik heb al wat in het dropline forum gekeken en in de xorg faq maar daar word ik nix weizer van. Ook heb ik xorgcfg (dachtik) en xorgconfig gedaan en beide gaven een mooi corg.conf bestandje maar startx weigerde nog steeds.

Het opstarten in level4 is geen optie omdat ik wanneer de pc voor server speelt geen grafische omgeving wil.
We weten immers allemaal dat onnodige load veroorzaakt en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

| Hardcore - Terror |

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 22:59
Dit probleem heb ik ook gehad, met dropline-gnome op slackware-current. Het vreemde was dat het bij maar 1 keer gebeurde, na een keer opnieuw opstarten was het probleem verdwenen. Zonder dus verder iets aan te passen. Maar als ik je post zo lees, heb je al opnieuw opgestart?

• nzyme
idd, heb de dropline install dr op gezet met installpkg en daarna het hele spul geinstalleerd. Volgens de installer een reboot dus ook gedaan. Inloggen op de console en vandaar startx en voila: het bovengenoemde probleem.

Het gekke is dat het allemaal wel werkt al ik in het grafische (4) runlevel opstart.
Ook werkt het als ik in runlevel 3 als root inlog en startx doe. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door nzyme op 19-05-2004 17:50 ]

| Hardcore - Terror |

• nzyme
*kick*

| Hardcore - Terror |