Toon posts:

[MAC] Filemaker server redirecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vandaag mijn filemaker database online zetten via filemaker om te testen
nou hebben we een server met FM server en daaraan een router en mijn computer zit daarop vast ik heb dus ip 192.168.1.2 ik kan wel als ik vanaf een andere computer in het bedrijf dit intyp 192.168.1.2:591 in mijn filemaker CDML pagina komen 591 is de port waar filemaker op draait

maar ik wil dus dan mensen via internet het kunnen zien via ip adres van de server dus..

Hoe kan ik dit doen dan ik FM server zo configureren?
Kan ik FM 6 pro op de server met FM server installeren zou dat werken?
Router redirecten?
eventuele andere oplossingen zijn welkom

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Zie het grote poortmappingsverhaal, daar staat netjes in uitgelegd wat je moet doen. Je moet vanaf je externe IP deze poort doorzetten naar je interne IP. Dit doe je op je router / gateway / firewall / server (doorhalen wat niet van toepassing is).

[ Voor 24% gewijzigd door raoulduke op 19-05-2004 14:26 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
jah tot de router heb ik geen toegang dus dat wordt een probleem want het is geen eigendom van ons..
en dus hebben we geen login en password

ik kan het misschien aanvragen maar dan moet ik zeker weten dat mensen ip in kunnen typen en dan zien wat ik te zien krijg als ik 192.168.1.2:591 intyp

is dit zo?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Ja, dat klopt, precies wat jij wilt.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
FM kan ook naar andere poorten luisteren zoals poort 80. Dus als je die wel al gemapt hebt kun je die gewoon gebruiken.