Toon posts:

Cisco Configmaker, Kom er niet uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik de volgende opdracht uitvoeren.

Het lokale netwerk is via ISDN en een Cisco803 router verbonden met het internet. De Cisco803 router is verder via een Cisco1548 switch verbonden met het lokale Ethernet. Dit Ethernet bevat minstens 3 hosts genaamd “webserver” (die bijv apache gaat draaien), host_2, host_3, etc. (waarop office applicaties gepland zijn)
De router heeft een extern IP-adres 145.76.100.1 en gebruikt NAT om een aantal services een vast adres te geven. Hiervoor is de adrespool 145.76.200.1 – 145.76.200.5 beschikbaar. Via NAT krijgt de webserver adres 145.76.200.1. Andere hosts (workstations) krijgen adressen uit de serie 192.168.100.X. De router krijgt ook een firewall functie. Verder moet de router zo geconfigureerd worden dat gegevens via SNMP opvraagbaar zijn. Hiervoor wordt als community string “saxion” ingesteld.

Het probleem is, dat ik de webservers niet een ip uit de adres pool via nat, van de router kan geven. De router heeft namelijk verbinding met de switch waarop een ander subnet draait. Waaronder weer clients moeten hangen.. Wie is er goed met de COnfig maker en kan dit voor mij oplossen.. (gebruik maken van relay misschien ?)

Alvast bedankt iedereen die ff kijkt..
_/-\o_

Verwijderd

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij kan je alleen static nat rules gebruiken naar ip's die in hetzelfde subnet zitten als de pix.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de opdracht, en het zou zo moeten kunnen. Maarja das nog niet zo makkelijk.

Verwijderd

Je kan eventueel wel de ip's naar switch (als het layer3 is) routeren en dan van daaruit naar de servers.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de servers op de switch wil aaansluiten kan ik alleen een ip-adres toevoegen die begint 192.168 ipv 145.76... Dus hoe configureer ik dat in die cisco tool.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dezepagina.reallysucks.com/kandit.gif

Dit lijkt me de goede oplossing... Vanaf buiten (global adres) wordt een adres uit de adres pool gehaald die gekoppeld is aan de webserver. via de routings tabellen komt ie bij de webserver op de switch. Is deze configuratie goed ? wie kan hier meer over kwijt.
Pagina: 1