ik heb hier een NT4 server. Tot op heden waren alle pritners (aangesloten in het netwerk op printservertjes) lokaal geinstalleerd op de pc's. Nu wil ik deze printers op de nt4 server installeren op een tcp/ip poort. hiertoe ehb ik de printservice geinstalleerd. Dit werkt. Ik akn de printers installeren op de servers en ik kan er vanaf de server op printen. De clients draaien windows XP, en zoals bekend zal de driver van windows NT niet werken. Echter, de printers zijn tot op heden al lokaal geinstalleerd geweest en zijn dus aanwezig, het gaat om exact dezelfde printer, maar om een andere manier van verbinden.
Ik gebruik Kixtart om dit te doen. Ik krijg dus zelfs als ik met zelf op de clients de printer wil toevoegen de foutmelding dat de driver niet comaptible is. hij wil dus de driver van de ntserver pakken, terwijl er lokaal drivers aanwezig zijn. Iemand suggesties? Nee, ik heb niet de beschikking over een windows 2000 server of een XP-pc die als printserver kan gaan dienen.
het script doet niet terzake, dit werkt en zelfs wanneer ik handmatig de boel probeer in te stellen werkt het niet. Daar ligt het dus niet aan. Wel zou het mooi zijn als ik via mijn kixscript de lokale printerdrivers kan gebruiken.
Ik gebruik Kixtart om dit te doen. Ik krijg dus zelfs als ik met zelf op de clients de printer wil toevoegen de foutmelding dat de driver niet comaptible is. hij wil dus de driver van de ntserver pakken, terwijl er lokaal drivers aanwezig zijn. Iemand suggesties? Nee, ik heb niet de beschikking over een windows 2000 server of een XP-pc die als printserver kan gaan dienen.
het script doet niet terzake, dit werkt en zelfs wanneer ik handmatig de boel probeer in te stellen werkt het niet. Daar ligt het dus niet aan. Wel zou het mooi zijn als ik via mijn kixscript de lokale printerdrivers kan gebruiken.