ZoneAlarm Probleem

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 10:29

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Ik heb een probleem met ZoneAlarm. Sinds dat ik mijn pc een keer fout heb afgesloten onthoud deze mijn instellingen niet meer. (Is nu al een week aan de gang.) Het schermpje waar alle programma's staan die toegang krijgen tot het interent vergeet ie elke keer dat ik de pc opnieuw opstart of reboot. Maakt niet uit na welke tijd. Al is het na 1 minuut of pas de volgende dag dat ik hem weer aanzet.

Screen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/46IWE516M543/picserver.png

Elke keer moet ik daar weer groene vinkjes bij zetten maar dan zijn ze later weer weg wat ik dus hierboven zei. Ik heb het volgende geprobeerd:

* CMOS batterij aangedrukt. (Dacht eerst dat dat het kon zijn.)
* ZoneAlarm opnieuw geinstaleerd. Had eerst ZoneAlarm Pro (full) en nu de trial van ZoneAlarm Plus maar dit heeft niks uitgemaakt.
* Schijven op fouten laten scannen.
* Regedit en MSCONFIG opgeschoond of er geen restjes van ZoneAlarm hingen. (Weet ik veel wat maar je weet maar nooit.)

Ik ben ten einde raad.... Heb geen zin om te formateren aangezien ik veel GB's heb voor een FTP en heb geen DVD fikker ;) Dus het liefst een oplossing zonder te hoeven formateren.

Alvast heel erg bedankt!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 11:14

n00bs

Het is weer Zomer!

[rml][ ZoneAlarm] Instellingen worden niet bewaard *[/rml] :)

Ik heb zelfde probleem met de laatste ZA Pro... heb nu een image teruggezet met een oudere ZA

[ Voor 37% gewijzigd door n00bs op 19-05-2004 14:16 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08 11:05

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Met je eigenlijke probleem kan ik je helaas niet helpen, maar wat betreft de problemen met (her)formatteren heb ik wel wat advies: Partitioneren

Installeer je OS op één, in omvang beperkte partitie. Daar kan je eventueel ook alle programmatuur zetten, maar alle data dient op de andere partitie te staan zodat die veilig is voor als je besluit een format c: uit te voeren en opnieuw te installeren.

Misschien kan je nu alsnog je harde schijf partitioneren. Als je nog genoeg vrije ruimte hebt, kan o.a. Partition Magic het.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik heb 2 hdd's. Een van 80 GB en een van 40 GB. Die 80 GB heb ik gepartioneerd in een 15 GB en een 65 GB. (Zijn niet precieze getallen hoor.)

Mijn OS staat op de 65 GB samen met al mijn games. En op de 15 GB partitie staan programma's, documenten, etc en op die 40 GB staan al mijn liedjes en filmpjes.

Dus echt de mogelijk heb ik niet om alles te backuppen want ik kom nu al veeeeel ruimte te kort. (Heb al stuk of 10 games moeten verwijderen o.a Far Cry omdat ik gewoon geen ruimte meer heb) dus ik ben toe aan een nieuwe HDD van 120 GB ofzo :)

Maar ik zal die link eens bekijken. Tnx n00bs.

Edit:

Zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik het in het register heb ingesteld dat windows zeer snel afsluit dat ie programmas zomaar killt en meteen afsluit binnen no time ? Dit was een trucje dat ik op een of andere tweak site had gevonden...

Alvast bedankt

[ Voor 26% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2004 14:32 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

"Mijn OS staat op de 65 GB samen met al mijn games partitie" :?
nu in het Nederlands graag ;)

Te weinig ruimte zal wel meevallen ;) kwestie van goed indelen en oude bestanden verwijderen. Veelal download men en "pleurt" alles maar in 1 map en heeft op een bepaald moment van elke bestand wel 10 versies |:( heb dat al zo vaak gezien...

Wanneer je een DISK partioneert, maak de kleinste partitie die van je OS, met XP rond de 5~15GB zal je genoeg hebben ook voor install van aanvullende progjes. En dan nog 1 of paar andere partities voor je DATA. Op die manier kan je altijd veilig je disk formatten zonder relevante info. kwijt te raken. En kan je natuurlijk bij een mooie install een image op je D partitie oid zetten.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Nou ik ben erg netjes. Alles aparte mappen, houd alles schoon, niks dubbel, verwijder al het overbodige. Ik ga echt netjes met me HDD's om hoor :). Geef alles ook duidelijke namen enzo en kan alles in no time terug vinden. Oude bestandjes vervang ik ook door nieuwere. (BTW, zie Edit van post boven je)

Screens:

Schijf F: (Partitie van 15 GB van mijn C schijf die dus 80 is) Klik

Die mappen zonder namen weet je wel wat er in zit he ;)

Schijf D: (Mijn 40 GB schijf) Klik

Schijf C is alles verborgen dus daar is niet veel te zien. Zo zie ik ook meteen wat er bij is gekomen :) (Als iets niet verborgen is)

Ohja, Het is maar dat je het weet dat ik niet zo'n rommel maker ben als vele andere ;)

Maar nogmaals, Ik had dit nog in de post boven je gezet (Om ontopic te blijven)
Edit:

Zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik het in het register heb ingesteld dat windows zeer snel afsluit dat ie programmas zomaar killt en meteen afsluit binnen no time ? Dit was een trucje dat ik op een of andere tweak site had gevonden...

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2004 14:42 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan in ieder geval OS en progjes op de kleinste partitie zetten. Data etc op andere partitie en games bv op een andere partitie. Games kunnen namelijk bijna altijd gewoon normaal runnen ook na een nieuwe install zonder dat ze geregged staan in Windows.

En voor dat registerprob. heb ik gepost in mijn eigen topic ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ok zullen we dit topic sluiten en daar verder gaan want anders begin ik dubbel te posten in 2 topics....

Ik zal aan de partities werken. Bedankt voor de info!

Pagina: 1