Toon posts:

[2003] standaard taal op terminal server*

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het al vaker gevraagd, heb ook al gezocht kon geen oplossing vinden.

Ik heb het volgende, zeer vervelende probleem:

Windows 2003 Standard Server UK
AD
Terminal Server
Office 2003 NL

Ik kan als gebruiker inloggen op de TS maar ik krijg ALTIJD engels als standaard taal. Ik wil dit in NL hebben.

De client is b.v. een Windows 95 machine, hierop staat alles ook op Nederlands, standaard taal etc. etc. Landinstellingen - taal - nederlands
Toetsenbord, taal nederlands, indeling US internationaal

Hoe is dit op te lossen??????

Volgens mij moeten er meer zijn met dit probleem HELP

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:44:
Volgens mij is het al vaker gevraagd, heb ook al gezocht kon geen oplossing vinden.

Ik heb het volgende, zeer vervelende probleem:

Windows 2003 Standard Server UK
AD
Terminal Server
Office 2003 NL

Ik kan als gebruiker inloggen op de TS maar ik krijg ALTIJD engels als standaard taal. Ik wil dit in NL hebben.

De client is b.v. een Windows 95 machine, hierop staat alles ook op Nederlands, standaard taal etc. etc. Landinstellingen - taal - nederlands
Toetsenbord, taal nederlands, indeling US internationaal

Hoe is dit op te lossen??????

Volgens mij moeten er meer zijn met dit probleem HELP
Default profile ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je???

• StevenK
  • Nu online
Nou, je default profile aanpassen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar hoe doe je dat, snap niet wat je bedoelt...

hoe kan je in een default profile een taal aanpassen...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:09
Je moet de MUI installeren dan kun je de interface-taal veranderen en anders niet.

Voor Office 2003 moet je de locale instellen op Nederlands en dan krijg je office in het Nederlands.

• MUI = Multilanguage User Interface....

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 14:07:
ok, maar hoe doe je dat, snap niet wat je bedoelt...

hoe kan je in een default profile een taal aanpassen...
Als jij een TS hebt, dan mag ik hopen dat je een template user hebt ? En dat je elke keer dat template profiel kopiëert naar je 'Default User' ?

• StevenK
  • Nu online
Clueless schreef op 19 mei 2004 @ 14:23:
Je moet de MUI installeren dan kun je de interface-taal veranderen en anders niet.

Voor Office 2003 moet je de locale instellen op Nederlands en dan krijg je office in het Nederlands.

• MUI = Multilanguage User Interface....
Ik heb altijd begrepen dat MUI een aparte versie van Windows is ?

Verwijderd

Je hebt een Office Mui en een Windows Mui. Maar waar heb je eigenlijk het probleem mee? Office of Windows?

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik begrijp nu misschien de verwarring....

wat ik bedoel is het volgende, als ik met die 95 client aanmeld op de TS via mstsc.exe krijg ik rechtsonderaan in mijn taakbalk EN als taal staan, (hier kan je dus je invoer taal en toetsenbord instellingen aanpassen) dit kan ik vervolgens aanpassen in NL waardoor als ik word opstart, wordt in NL wordt gestart en dus mijn spellingscontrole in Nederlands staat, maar elke keer als ik uitlog en weer inlog staat alles weer op EN

het gaat dus niet om de fysieke interface taal.... maar om de taal/toetsenbord instellingen. Heb het probleem dus iets te vaag omschreven... Hoop dat het nu iets duidelijker is..

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Word je profile wel goed opgeslagen als je uitlogd dan ?

Ik neem aan dat je onder meerdere users inlogd in een domain op de ts ?
dan kan je toch gewoon hun profielen op laten slaan (standaard eigenlijk) bij het uitloggen, of werken de mensen op een account met verschillende talen, waardoor je profiel elke keer veranderd??

Verwijderd

Topicstarter
combinatie profielen en talen begrijp ik niet, maar die profielen worden natuurlijk wel opgeslagen ja....

trouwens, log net in vanaf een Nederlandse XP Prof. werkstation en dan krijg ik wel netjes NL als taal....

zal dus wel ergens op de 95 doos iets fout gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nog een keer, nu met een hopelijk duidelijker omschrijving van het probleem...

Ik heb een Windows 2003 Server UK, met daarop Terminal Server geactiveerd etc. etc. Dit werkt allemaal OK.

Ik kan vanaf een Windows XP CLient inloggen op die machine d.m.v. mstsc en ik krijg keurig een bureablad met natuurlijk de engelse taal (omdat mijn server engels is) dit is verder geen probleem.
Vervolgens is mijn taal-indicatie balk (of hoe je dit noemen mag) keurig ingesteld op taal = NL met juiste toetsenbord indeling. Dit heeft als gevolg dat mijn Wordt keurig opstart met Nederlands als taal en daardoor een nederlandse spellingscontrole.

so far so good....

Maar nu zijn de meeste client pc's windows 98 machines, allemaal nederlandse windows versies.
De taal met configuratiescherm -> landinstellingen staat op Nederlands.
Ook mijn toetsenbord heeft als taal, nederlands met us internationaal toetsenbord indeling.
De computer ius voorzien van alle mogelijke updates en patches die te verkrijgen zijn van microsoft...

Als ik vanaf deze machine een verbinding maak naar de Terminal server d.m.v. mstsc krijg ik in mijn taal-indicatie balk (of hoe je dit noemen mag) de instelling taal = EN met bijbehorende toetsenbord instelling, met als gevolg dat word opstart met engelse taal en daardoor engelse spellingchecker....

kent iemand dit probleem, ik ben toch vast niet de enige???

aanpassen op TS via configuratiescherm etc helpt niet
engelse taal etc verwijderen van server helpt niet
servers staan op de console op NL ingesteld

ik weet niets meer te verzinnen HELP!!

Verwijderd

misschien een beetje te laat maar dit kan handig zijn :P
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;322042
Pagina: 1