Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 4 maanden veel plezier beleefd aan mijn nieuwe PDA HP 1940 met Bluetooth GPS van Tomtom. (Ik kocht 'm bij een internetwinkel die verder geen service verleent.)

Sinds installatie van de upgrade Tomtom 3 en daarna 3.01 en vervolgens 3.02 heeft de GPS-antenne het af laten weten. Hij doet niks meer, of de PDA nu aan- of uit staat.
Het groene lampje brandt continu, het blauwe lampje brandt helemaal niet meer.
Er wordt dus ook geen verbinding met satelieten meer gemaakt.
Bij de FAQ's van Tomtom lees ik iets over resetten van de antenne.
(5 uur lang aanzetten tot de accu leeg is en dan met de netadapter weer opladen)
Het ontladen duurde bij mij 2 dagen en na het herladen was er niets veranderd.
Tomtom gebeld. Te druk, geen gehoor gekregen.
Tomtom gemaild. Al 3 dagen geen antwoord gekregen.
Ik heb gehoord dat de service van Tomtom goed is, maar ik begin te twijfelen.

Weet iemand waar ik met mijn defecte GPS terecht kan. Volgens mij heb ik er een jaar garantie op.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

die internetwinkel is dus wel de eerste aanspreekpunt, maar voor de rest fabrieksgarantie, dus bij tomtom.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:02
Als het een internetwinkel zonder service is en je wilt een oplossing, dan lijkt het me idd toch verstandiger om met TomTom contact op te nemen.

Probeer op verschillende tijdstippen op de dag te bellen. Bel je met tomtom nederland, of een nummer in het buitenland?

Als je een nummer in het buitenland belt, check dan ff goed of je wel tijdens kantooruren zit te bellen. Als je tomtom nederland belt, bel dan eens 's ochtends vroeg. Dan heb ik namelijk het meeste succes met bedrijven die lastig te bereiken zijn.

Als TomTom zegt dat je antenne stuk is, is die winkel toch verantwoordelijk voor de afhandeling. Maar het lijkt mij dat ze dan je antenne toch naar TT sturen en dan de gerepareerde/nieuwe doorsturen naar jou. Dan kan je het net zo goed zelf met TT afhandelen.

Verwijderd

Topicstarter
Raymond schreef op 19 mei 2004 @ 14:10:

Probeer op verschillende tijdstippen op de dag te bellen. Bel je met tomtom nederland, of een nummer in het buitenland?
Dank voor je antwoord.
Ik bel met Tomtom Nederland, maar je krijgt toch een engels sprekende support-afdeling.
Daar moeten we tegenwoordig helaas ook al mee leren leven.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56
Bel je met dit nummer: 020 4469469?

En inderdaad, wachttijden van een kwartier en dan verbinding verbroken zijn helaas geen uitzonderingen....

Ik ben blij dat ik mijn set bij PDAshop heb gehaald, mijn gps ontvanger was stuk, blauwe lampje bleef constant branden.
Was binnen een maand, ik ben langsgegaan, zij hebben hem getest, en ik kreeg gewoon een nieuwe mee!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel inderdaad met 020 4469469

Wist ik maar waar Tomtom zat, dan ging ik er zelf wel langs. Maar ik kom er niet achter.
Ze zitten ergens in amsterdam, dat is alles wat ik weet.
Maar als het om fabrieksgarantie gaat, zou toch elke dealer mijn defecte gps moeten kunnen aanpakken en opsturen. Desnoods betaal ik zelf de verzendkosten.

Ik heb mijn spullen gekocht bij goedkopen.nl te Enter
Zij verwijzen mij door naar een website 'tomtomrepair.com' maar die bestaat niet.

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:39:
Ik bel inderdaad met 020 4469469

Wist ik maar waar Tomtom zat, dan ging ik er zelf wel langs. Maar ik kom er niet achter.
Ze zitten ergens in amsterdam, dat is alles wat ik weet.
Maar als het om fabrieksgarantie gaat, zou toch elke dealer mijn defecte gps moeten kunnen aanpakken en opsturen. Desnoods betaal ik zelf de verzendkosten.

Ik heb mijn spullen gekocht bij goedkopen.nl te Enter
Zij verwijzen mij door naar een website 'tomtomrepair.com' maar die bestaat niet.
Is dit mischien het url: http://repair.tomtom.com ?

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 10:09
Tja, bekend probleem.

Muis is echt stuk en je zal een RMA nummer moeten aanvragen bij tomtom.

1. Je krijgt een engelstalige helpdesk, maar als je aangeeft dat je perse met
een Nederlands sprekende medewerker wil praten, zal je na enige minuten worden
teruggebeld.

2. De technische medewerker van tomtom zal je vertellen naar de site te gaan en daar het RMA formulier in te vullen. Dat kan je dus nu ook meteen zelf doen: http://repair.tomtom.com

Na het invullen van het formulier zal je een nummer worden toegewezen. Vervolgens moet je zelf een afspraak maken met de koeriersdienst en daar het klantnummer van tomtom aan doorgeven. De koerier komt dan je pakketje ophalen en als het gerepareerd is door tomtom weer terugbrengen; Dit is geheel op kosten van tomtom!

Het repareren duurt gemiddeld 7 a 8 werkdagen.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:27
Op de site van tomtom had ik binnen anderhalve seconde het adres.....

Verwijderd

Topicstarter
Total-Control schreef op 19 mei 2004 @ 18:50:
Tja, bekend probleem.

Muis is echt stuk en je zal een RMA nummer moeten aanvragen bij tomtom.

1. Je krijgt een engelstalige helpdesk, maar als je aangeeft dat je perse met
een Nederlands sprekende medewerker wil praten, zal je na enige minuten worden
teruggebeld.

2. De technische medewerker van tomtom zal je vertellen naar de site te gaan en daar het RMA formulier in te vullen. Dat kan je dus nu ook meteen zelf doen: http://repair.tomtom.com

Na het invullen van het formulier zal je een nummer worden toegewezen. Vervolgens moet je zelf een afspraak maken met de koeriersdienst en daar het klantnummer van tomtom aan doorgeven. De koerier komt dan je pakketje ophalen en als het gerepareerd is door tomtom weer terugbrengen; Dit is geheel op kosten van tomtom!

Het repareren duurt gemiddeld 7 a 8 werkdagen.

Succes!
Total Control,

Dit was de info die ik nodig had.
Ik heb nu een RMA-nummer en het volste vertrouwen dat de zaak wordt gerepareerd.
Hardstikke bedankt. :) :) :)
Pagina: 1