Ik heb deze (goed werkende) query met 2 joins:
nu is er ook nog een table ri_maximum waar een grondstof_id meerdere keren kan voorkomen. nu wil ik graag dus nog een join die telt (bijvoorbeeld met count(*)) hoevaak een grondstof_id voorkomt..
bijvoorbeeld met
hierna genereer ik met while {} een lijst die er zo uit moet zien:
grondstof, gr_groep, herkomst, aantal
bla, groep 1, europa, 4
bla, groep 2, europa, 0
bla, groep 3, europa, 2
bla, groep 1, europa, 1
------
HOE doe ik dat? ik weet wel hoe ik de query_result moet krijgen voor alle andere velden met $record->herkomst ed.. maar hoe krijg ik dat voor de count(*)
code:
1
2
3
4
| SELECT grondstof.*, gr_groep.gr_groep, herkomst.herkomst FROM grondstof LEFT JOIN gr_groep ON gr_groep.gr_groep_id = grondstof.gr_groep_id LEFT JOIN herkomst ON herkomst.herkomst_id = grondstof.herkomst_id ORDER BY grondstof |
nu is er ook nog een table ri_maximum waar een grondstof_id meerdere keren kan voorkomen. nu wil ik graag dus nog een join die telt (bijvoorbeeld met count(*)) hoevaak een grondstof_id voorkomt..
bijvoorbeeld met
code:
1
| SELECT count(*) FROM ri_maximum where ri_maximum.grondstof_id = grondstof.grondstof_id |
hierna genereer ik met while {} een lijst die er zo uit moet zien:
grondstof, gr_groep, herkomst, aantal
bla, groep 1, europa, 4
bla, groep 2, europa, 0
bla, groep 3, europa, 2
bla, groep 1, europa, 1
------
HOE doe ik dat? ik weet wel hoe ik de query_result moet krijgen voor alle andere velden met $record->herkomst ed.. maar hoe krijg ik dat voor de count(*)