Ik ben een script aan het maken die voor een tvgids de komende tv progs laat zien, dus voor elke zender moet hij het eerstvolgende programma tonen. Dit wordt vervolgens in een rss feed gestopt (maar das offtopic)
Dit is m'n query op dit moment (beetje ingekort)
ned1 - 14:00 - journaal
ned2 - 14:15 - studio sport
etc
Maar het probleem lijkt te zijn dat wanneer ik group by gebruik, hij de order by negeert, ik krijg allemaal programma's die pas vanavond laat beginnen e.d
Als ik group by weglaat kloppen de tijden wel maar krijg ik van 1 zender meerdere resultaten terwijl ik het dus per zender moet weten
Ik heb ook al geprobeerd distinct te gebruiken op zender, maar dit lijkt volkomen genegeerd te worden...
Wie heeft er suggesties?
-edit-
hier ff screenie voor de duidelijkheid
tvgids_progdb:

tvgids_zenders:
Dit is m'n query op dit moment (beetje ingekort)
Het idee is dus simpel; geef alle tv programma's die nog moeten beginnen, sorteer deze op begintijd, en groepeer ze vervolgens op zender, het resultaat zou iets in deze richting moeten zijn:SELECT * FROM tvgids_progdb p LEFT JOIN tvgids_zenders z
ON p.zender = z.id
WHERE p.tijd_start > now()
group by p.zender
order by p.tijd_start
ned1 - 14:00 - journaal
ned2 - 14:15 - studio sport
etc
Maar het probleem lijkt te zijn dat wanneer ik group by gebruik, hij de order by negeert, ik krijg allemaal programma's die pas vanavond laat beginnen e.d
Als ik group by weglaat kloppen de tijden wel maar krijg ik van 1 zender meerdere resultaten terwijl ik het dus per zender moet weten
Ik heb ook al geprobeerd distinct te gebruiken op zender, maar dit lijkt volkomen genegeerd te worden...
Wie heeft er suggesties?
-edit-
hier ff screenie voor de duidelijkheid
tvgids_progdb:

tvgids_zenders:
[ Voor 17% gewijzigd door plakbandrol op 19-05-2004 13:30 ]