Toon posts:

12-speed 'on the fly' audio branden?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een Plextor 12/4/32 rewriter, en vroeg me af of iemand ervaring heeft met het op 12-speed 'on the fly' branden van audio-cd's op dit fijne apparaat.

Ik overweeg om d'r voor dit doel een 40-speed UltraPlex bij te kopen, maar niemand weet me te vertellen of dit kan, en of er nadelige gevolgen voor de audiokwaliteit zijn ivm. de hoge snelheid.

Als iemand ervaring heeft met bovengenoemde combinatie, laat me het aub even weten.

Bvd.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik ga binnenkort ook deze combo :) halen dus mensen please reageer!

Skoezie

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goeie vraag, dat zou ik ook wel eens willen weten. Hoe snel kan die 40 speed plextor cd-rom maximaal audio lezen?

Dat zal toch zeker 15 speed moeten zijn, denk ik.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Begint op 20 speed en gaat naar 26 of zo op de buitenste tracks. Theoretisch zou dit dus genoeg moeten zijn voor 12x on the fly.
Verder heeft de plextor een van de beste audiorip kwaliteiten (daarom heb ik hem ook) dus de kwaliteit zal niet te lijden hebben van deze kant. Wat ik me wel kan voorstellen is dat de CD-R die op 12x gebrand wordt een lagere kwaliteit geeft, maar dat geldt drie keer zo hard voor data..

Data gaat van 23 of zo tot 43 op buitenste tracks; ook dit zou goed moeten gaan. Alleen bij probleem cd's schakeld ie terug naar 8x ; dit gaat dus fout ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Qua performance trekt de 32-sp. Plextor het al, dus dat zal het probleem niet zijn echter, hoe sneller je de audio cd's fikt, des te ondieper worden de putjes/groefjes etc in de cdr. Het gevolg is dat ze steeds gevoeliger worden voor overslaan etc. Cd's voor in de auto moet ik niet sneller fikken dan op 4-sp.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb dit al eerder eens verteld hier op het forum, maar een snelle fikker is in principe beter voor audio.
Bij een trage brander gloeien de putjes nog een tijdje na, waardoor je een onscherpje rand krijgt tussen de 'bergen en dalen'. Bij een snelle brander is er minder nagloeing, dus dat zou in principe beter moet zijn. Maar van dat de putjes minder diep worden weet ik nix....
Heretic zou wel ervaring hebben met dat soort dingen, maar ik zou het dus niet weten dat dat ook waar is.

• MightyP
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb een plexwriter 20*8 en een ultraplex 40* cdrom speler. Geweldig! maar ik moet eerlijk toegeven dat audio rippen niet zo snel gaat als ik gehoopt had. Alleen echt vlekkeloze cd's gaan op 20 speed goed. cd's van minder kwaliteit gaan bij mij niet sneller dan z'on 10 speed zonder fouten.
(gemeten met AudioCatalyst)

Verwijderd

ok plextor is goed maar de kenwoods kunnen echt wel sneller audio extracten

Verwijderd

Kenwood drives zijn erg slecht qua betrouwbaarheid. En over plextor: dat is de king in cd rippen. de plextor 40 kan met een bepaalt proggie (link komt eraan) tot 40x max speed rippen.
kenwood drives halen +- 30 speed met rippen(de 72 speed versie). em voals gezegt die drives gaan erg snel kapot(iemand die ik ken heeft 4 keer een nieuwe gehad en heeft toen de plextor gekocht en weg problemen)
ook heeft de kenwood probs met cdr(w)s en licht beschadigde cds

link voor al je cdr software en plextor software. http://come.to/satcp
het proggy wat zorgt voor erg sneller DEA is plextor speed down disable

mzzls

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
Ik heb dus precies de combo zoals jij hem beschrijft, aleen dan met een adaptec 2940 SCSI kaart. En deze combo brandt 12X "on the fly", ik kan iemand en die heeft exact het zelfde systeem (behalve DIE SCSI kaart, en die kan dus noppes 12X "on the fly" branden...

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Om even over die putjes te praten, wat ik gelezen heb zijn het niet putjes die gebrand worden maar gaatjes in de reflective layer, zodat laserlicht niet gereflecteerd wordt in zo'n gaatje, vandaar dat dat gloeien zoals RdB best eens waar zou kunnen zijn. Ik zal eens rondkijken of ik het kan vinden hoe het nou precies zit. In ieder geval heb ik een goedkope certified 6x op 8x gebrand (audio) en er kwam alleen maar gekraak uit mijn boxen tot 50 seconde en toen hield mijn cdplayer ermee op en zei dat er geen cd in zat.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
NefeliM:

Misschien heeft die andere persoon geen SCSI kaart met busmastering...

Verwijderd

als je posible speed problems krijgt met audio catalyst of audiograbber wil dit niet zeggen dat het fouten zijn

hoe lager je een audio cd brandt(2x) hoe beter die audio cd te lezen is

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09-2025
Er had iemand van hier mij een icq-berichtje gestuurd, iemand hier in huis heeft je van mijn icq geknikkerd, dus ik kon niet antwoorden via icq, maar het antwoord is "JA".

MZZL
Pagina: 1