Wndows domein als primair in Windows EN Novell

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Hallo,

Hier het geval:

Wij draaien hier novell 3.2 maar willen overgaan naar Windows 2k3. Om dit goed te laten overgaan willen we een tijdje gebruik maken van beide servers. Nu is het de bedoeling dat de gebruikers dus op het Novell én het windows domein inloggen..

Het probleem:
Je zou als eerst natuurlijk zeggen van, gebruik de novell client. Daarmee kan je op je novell en w2k3 inloggen.. Maar het is niet de bedoeling dat de Novell de primaire server wordt. Dat moet de W2k3 server zijn. De computers moeten dadelijk hun profielen ed namelijk ervan af halen..

Weet iemand hoe je op een novell en w2k3 server kan inloggen en daarmee de w2k3 als primair in stelt?

Is het bijvoorbeeld mogelijk je via een scriptje in te loggen op een novell server?

Alvast bedankt!

• Jarcol
Heeft niemand een idee?? :?

Verwijderd

Heb je misschien iets meer informatie hoe je gaat inloggen op je 2k3 domein? En over wat je nog op je oude novell domein wilt doen. (bepaalde applicaties of iets dergelijks?)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 09:20 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Optie 1:
Installeer op de PC's de client voor Netware. W2k en XP hebben daar een eigen client voor. Welke Client de primaire is kan je dan instellen. (Advanced setting's >> Provider Order)

Optie 2:
Installeer op de server de Netware Gateway, waardoor je via de server de netwaredoos kan bereiken.
Vroegah, onder NT4, werkte dat iig prima. (Bij een Netware 3.x althans, netware 5 ofzo met een NDS wordt dan al lastiger denk ik.. (nooit geprobeerd))

Maar draaien er veel services op die Netware doos die niet snel over gezet kunnen worden :?

• Jarcol
CyberJ schreef op 21 mei 2004 @ 09:21:
Optie 1:
Installeer op de PC's de client voor Netware. W2k en XP hebben daar een eigen client voor. Welke Client de primaire is kan je dan instellen. (Advanced setting's >> Provider Order)

Optie 2:
Installeer op de server de Netware Gateway, waardoor je via de server de netwaredoos kan bereiken.
Vroegah, onder NT4, werkte dat iig prima. (Bij een Netware 3.x althans, netware 5 ofzo met een NDS wordt dan al lastiger denk ik.. (nooit geprobeerd))

Maar draaien er veel services op die Netware doos die niet snel over gezet kunnen worden :?
Bedankt Cyber, voor je snelle reactie! Nu zijn er ook sommige pc's die nog onder windows 98 draaien.. Ook daar kan je een novell client voor installeren.. Nu is het de bedoeling dat ze eigenlijk 2x inloggen.. 1x op de w2k3 en 1x op novell.. En dan als primair de w2k3.. maar dat krijg ik maar niet voor elkaar..

Ik kan wel op de 2k3 inloggen en via net use network mappings aanmaken, maar dat kan ik niet voor elke gebruiker gaan doen, dat is teveel werk. Het zou dus het beste zijn als ze 2x inloggen, en dan als eerst op de 2k3 server..

Als het niet duidelijk is graag ff aangeven!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kan ze dan toch laten inloggen via optie 1 (client voor netware) en daarna via een scriptje een netwerkmapping plaatsen. (iets van netlogon ofzo)

• Jarcol
Okeej, dit kan dom overkomen, niet zo bedoelt, maar waar kan ik die advanced settings terug vinden?? 8)7

[edit]
Al gevonden.. moet niet zo snel jammeren

[ Voor 21% gewijzigd door Jarcol op 21-05-2004 09:46 ]

• Jarcol
Okeej, werkt opzich mooi! Maar nu het volgende probleem..

De inlognaam op de novell server en de 2k3 server zijn niet hetzelfde..

Wil dus eigenlijk dat er 2 aparte inlogschermen komen.. :)

Blijf lastig, sorry!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als de username's niet identiek zijn dan komt windows toch zelf al met een 2e logon box :?
* Equator heeft geen Netware doos staan om dit te proberen.
Nu zijn er ook sommige pc's die nog onder windows 98 draaien.. Ook daar kan je een novell client voor installeren.. Nu is het de bedoeling dat ze eigenlijk 2x inloggen.. 1x op de w2k3 en 1x op novell.. En dan als primair de w2k3.. maar dat krijg ik maar niet voor elkaar..
Ook onder Windows 98 kan je de client order aangeven. Dat kan je regelen in een pulldown menu onder de properties van je netwerkomgeving. (Eerste tabblad geloof ik..)
Ik kan wel op de 2k3 inloggen en via net use network mappings aanmaken, maar dat kan ik niet voor elke gebruiker gaan doen, dat is teveel werk. Het zou dus het beste zijn als ze 2x inloggen, en dan als eerst op de 2k3 server..
Kijk nu eerst eens of je bij W2k3 een Gateway for Netware kan installeren. (Als optional networking component)

• Jarcol
In windows 98 kwam deze idd met een 2e logonbox.. maar in w2k niet!
Daar gaf ie de melding dat de username op de novell server niet bekend was, maar kwam niet met een 2e logon box..

• Jarcol
Okeej! Het is opgelost!

Door op de w2k machines de client van novell te installeren en dan de w2k3 server als primaire domeinserver in te stellen kan het wel..

Op de client van novell kan je namelijk ook de inlogmogelijkheid voor windows aangeven!

Problem solved dus!
Mensen, hartelijk bedankt! _/-\o_
Pagina: 1