Ik probeer nu al een tijdje om mijn Pinnacle PCTV Sat CI aan te praat te krijgen onder gentoo.
Nu is dat gelukt en kan ik met xine lekker tv kijken. Maar dat zijn alleen de free-to-air zenders.
Maar ik wil ook graag de nederlandse zenders bekijken.
Ik heb een CAM in mijn kaart zitten, met een smart card, welke goed werkt onder windows (naja tot zover je goed kan definiëren met pinnacle
).
Ik heb mythtv al geprobeerd, maar die krijg ik helemaal niet werkend, telkens krijg ik sql errors, of ik nou de 0.14 emerge van gentoo, de sources van 0.14 download van mythtv.org of zelfs 0.13 van mythtv.org download. Maw mythtv is not done.
XawTV ook niet, omdat deze kaart geen hardware mpeg decoding heeft.
Wat ik nu dus wil is Xine gebruiken om tv te kijken. Wat (zoals al hierboven gezegd) goed werkt, alleen kan ik geen scrambled zenders kijken.
Op inet kon ik niet echt iets duidelijks vinden hierover.
Weet iemand hoe ik de CAM kan gebruiken zodat ik ook de nederlandse zenders kan kijken?
Specs:
Gentoo, linux 2.6.6
Amd athlon xp 2100+
asus a7v333
256mb ram
Ik maak gebruik van Xinelib 1.0.0 rc4 en xine ui 0.9.23.
Ik gebruik de DVB lib van de kernel.
Nu is dat gelukt en kan ik met xine lekker tv kijken. Maar dat zijn alleen de free-to-air zenders.
Maar ik wil ook graag de nederlandse zenders bekijken.
Ik heb een CAM in mijn kaart zitten, met een smart card, welke goed werkt onder windows (naja tot zover je goed kan definiëren met pinnacle
Ik heb mythtv al geprobeerd, maar die krijg ik helemaal niet werkend, telkens krijg ik sql errors, of ik nou de 0.14 emerge van gentoo, de sources van 0.14 download van mythtv.org of zelfs 0.13 van mythtv.org download. Maw mythtv is not done.
XawTV ook niet, omdat deze kaart geen hardware mpeg decoding heeft.
Wat ik nu dus wil is Xine gebruiken om tv te kijken. Wat (zoals al hierboven gezegd) goed werkt, alleen kan ik geen scrambled zenders kijken.
Op inet kon ik niet echt iets duidelijks vinden hierover.
Weet iemand hoe ik de CAM kan gebruiken zodat ik ook de nederlandse zenders kan kijken?
Specs:
Gentoo, linux 2.6.6
Amd athlon xp 2100+
asus a7v333
256mb ram
Ik maak gebruik van Xinelib 1.0.0 rc4 en xine ui 0.9.23.
Ik gebruik de DVB lib van de kernel.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders