[XP] BSOD & BIOS reset bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

• Black-Shades
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gisteravond tikte in mijn computer vaag iets om de 1,5 min, wat weet ik niet. Computer normaal afgesloten. Volgende dag computer opstarten en is zomaar bios gereset en XP Pro wil niet meer opstarten. Ik krijg na XP beeld een blauw scherm met een foutmelding en start dan meteen de computer opnieuw op. Kan de fout melding niet lezen omdat het te snel gaat. Het getik is wel over.

Heb al de hele morgen gezocht hier in het forum en via google en geen oplossing kunnen vinden. Weet iemand wat het kan zijn en hoe het op te lossen is?

Specs:
AMD 2600+
Asus A7N8X-VM400
2x 256 MB 2700 Twinmos (Twinmos)
Maxtor 80 GB + 8 MB IDE
Floppy
Lite-on 52x32x52

Zelf geprobeerd:
Veilige modus - zelfde probleem, wil niet opstarten en blauw scherm
Alle andere opstart mogelijk heden via F8 - weer zelfde probleem

Formateren zit er niet in, staan te veel gegevens op die niet verloren mogen gaan.

Voltages en temps zijn volgens bios goed:
MB 30 C
CPU 41 C
Vcore 1,653 V
3,3 V - 3,31 V
5 V - 4,99 V
12 V - 11,70 V

[ Voor 7% gewijzigd door Black-Shades op 19-05-2004 12:27 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Een nieuwe Windows Install naast de huidige, data backuppen format erover. Kan trouwens ook met een linux live cdtje.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Black-Shades
  • Niet online
G F0rce 1 schreef op 19 mei 2004 @ 12:25:
Een nieuwe Windows Install naast de huidige, data backuppen format erover. Kan trouwens ook met een linux live cdtje.
Dat is toch wel 1 van de laatste opties.
Het lijkt me toch wel dat het gewoon op te lossen moet zijn...

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Tikken... lijkt mij de HD eigenlijk. Heb je geen 2e HD die je er even kan inzetten, waar je dan tijdelijk een windows opzet, en even kijkt of de eerste nog werkt (eventueel data overzetten).

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat jij heel veel haast hebt betekent niet dat je plotseling een vrijbrief hebt om je niet meer aan de policy te houden. Oftewel; zet gewoon een goede topictitel neer (hier is het woord 'spoed' vaak geen onderdeel van) en geef duidelijk aan wat je zelf al geprobeerd hebt. Heb je bijvoorbeeld hier al naar gekeken?

XP wil spontaan niet meer opstarten (spoed) > [XP] BSOD & BIOS reset bij opstarten *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Black-Shades
  • Niet online
gill schreef op 19 mei 2004 @ 13:45:
Tikken... lijkt mij de HD eigenlijk. Heb je geen 2e HD die je er even kan inzetten, waar je dan tijdelijk een windows opzet, en even kijkt of de eerste nog werkt (eventueel data overzetten).
Het ziet er nu ook naar uit dat het de HD is, gezien ik de c partitie niet meer kan lezen en de d partitie nog wel. Kan morgen pas en 2e HD erin zetten of deze HD in een anders systeem zetten. Hopelijk ook nog belangrijke data terug krijgen, anders kan ik dit schooljaar niet afronden.

Ook is te hopen dat, als de schijf niet meer goed is, het niet door een virus komt anders zit er geen garantie meer op. Het hele systeem in namelijk nog geen 3 maanden oud.

Heb het volgende nog geprobeert:
Via XP cd-rom herstel "fixmbr" en "fixboot" geprobeerd, maar het probleem blijft.

Verwijderd

Black-Shades schreef op 19 mei 2004 @ 15:57:
[...]

Het ziet er nu ook naar uit dat het de HD is, gezien ik de c partitie niet meer kan lezen en de d partitie nog wel. Kan morgen pas en 2e HD erin zetten of deze HD in een anders systeem zetten. Hopelijk ook nog belangrijke data terug krijgen, anders kan ik dit schooljaar niet afronden.

Ook is te hopen dat, als de schijf niet meer goed is, het niet door een virus komt anders zit er geen garantie meer op. Het hele systeem in namelijk nog geen 3 maanden oud.

Heb het volgende nog geprobeert:
Via XP cd-rom herstel "fixmbr" en "fixboot" geprobeerd, maar het probleem blijft.
Niet erg slim dan wanneer deze data zo belangrijk voor je is dat je niet een backup oid maakt... 8)7 Verder gewoon garantie claimen dan! ;)
Pagina: 1