Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Quake 2 overflowed ?

Pagina: 1
Acties:

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-10 13:19
Mensen, ik heb een gloednieuwe 1 Ghz Tb en nou wou ik weer eens gaan kweeken bij gamepoint. Ik kom binnen en niks aan de hand gewoon een ping van 130(isdn) en met een stuk of 6 mensen in de arena.
Nadat ik 1 keer ben neer geschoten begint het geleuter, EEN PING VAN 1300!! :(, hoe kan dit nou en ik kom er niet eens meer in, op een gegeven moment word ik er uitgemieterd en ben ik OVERFLOWED :?. Dat gebeurde nooit op mijn 200mmx.
Zou dit kunnen liggen aan het os dat er op zit, ik gebruikte op mijn 200 win 98 en nu op mijn tb win98se.
Zodra ik in de dos box gamepoint ping komt er gem. 115 uit :?

Mensen hoe los ik dit op?

Verwijderd

ligt het niet aan de kweekserver? wat is je ping bij bijv. een demon server?

• Lexxx
Bij demon gaat het wel beter maar nog steeds niet goed, ik speel nu op software 800*600 en dan gaat het wel beter.
Maar het is eigenlijk nog steed niet goed constant een ping van 250 en ook heel de tijd een stekker. Moet ik misschien van os wisselen (ME ofsow)?

Verwijderd

Overflow heb ik ook heel af en toe.. dat is gewoon een soort van error in de datastroom tussen jou en de server denk ik. Dan moet je gewoon reconnecten. Ik kan me niet voorstellen dat het ligt aan je OS...
Maar misschien dat bepaalde instellingen (TMU, Black Hole...blabla) niet helemaal optimaal staan ingesteld in je registry.
Dus misschien een plan om eens naar www.3dfiles.com te gaan en dan naar tweakfiles. Daar kun je reg patches vinden die deze waarden kunnen aanpassen zodat ze beter geschikt zijn voor jouw soort verbinding.. Misschien dat dat helpt..
Suc6!
zanac

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
ik heb ook idsn en 233 mhz, 64 mb intern, voodoo3 3000
ik speel dan geen q2 maar aq2
ik heb dan een ping van 75 tot 110 op barrysworld of fury.net, alleen op fury.net heb ik wel dikke packet loss maar dat heeft bijna iedereen

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Dat komt omdat je een te hoge framerate hebt.

Je moet iets van sv_maxfps x intikken geloof ik...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Lexxx
??te veel fps??

hoe kan het daar nou aan liggen.
Met opgl staat ie max op 60 en met software(waar ie nu op staat) heb ik er boven de 200.
En juist in software is mijn ping beter.

AAAARGH ik snap het niet meeeeeer!! :?
Ik ga gewoon een nieuwe isdn kaart kopen (8>

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Je framerate kan inderdaad te hoog zijn, Quake 2 stuurt namelijk per frame een update naar de server > veel frames > veel data te versturen en dan kan je 56K/modem "verstopt" raken, met kabel/DSL heb je hier geen (minder) last van.

cl_maxfps is het commando om framerate te cappen, probeer eens 90, 60, 45, 30 etc en kijk of dat helpt.

"rate" kun je ook proberen, toen ik nog 56K had gebruikte ik 4500, dus met ISDN kun je iets hoger proberen.

Één ding is zeker, het ligt aan quake2 want in een dosbox is je ping normaal. Een nieuwe ISDN kaart kopen slaat dus helemaal nergens op dat kun je zelf toch ook wel bedenken :? Gewoon wat met de instellingen van Q2 morrelen.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
mijn rate staat op 8000 bij action quake 2 met isdn aansluiting
Pagina: 1