Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met access, maar voor school is er een programma geschreven waar men een webinterface bij wil hebben. Is het mogelijk om in Access 2000 een applicatie om te zetten naar een webpagina, er is de mogelijkheid van een SQL-server etc. dus middelen zijn er wel, alleen de weg is nog onbekend:?
Nee, je kunt een Access applicatie niet zonder zelf iets te hoeven doen omzetten naar een webinterface. Je kunt wel een webinterface bakken en die naar je Access database laten wijzen (of naar een SQL server, dat maakt weinig verschil), bijvoorbeeld door een ASP (.net) webpagina in elkaar te draaien.
Hoe dan ook, je zult er altijd wel IETS voor moeten doen zelf. Mijn eerste idee zou zijn: ASP.Net
Hoe dan ook, je zult er altijd wel IETS voor moeten doen zelf. Mijn eerste idee zou zijn: ASP.Net
kleine technische opmerking: als je wilt dat je zowel via web als via de applicatie gebruik kunt maken, zul je moeten zorgen dat je database multi-user is. Het is mogelijk met access (door frontend en backend te scheiden), maar niet optimaal. In dat soort gevallen kun je beter kijken naar een SQL-server zoals b.v. MS-SQL (voor scholen te krijgen tegen sterk gereduceerde prijs volgens mij) of MySQL (gratis, mits je aan een aantal voorwaaden voldoet).
De applicatie is nu al multi-user, omdat hij op school op het netwerk draait, en er meerdere lln moeten kunnen intekenen.jurri@n schreef op 19 mei 2004 @ 14:28:
kleine technische opmerking: als je wilt dat je zowel via web als via de applicatie gebruik kunt maken, zul je moeten zorgen dat je database multi-user is.
Ik ben zelf niet zo'n held met asp, maar k zou de webinterface wel in php kunnen schrijven, is dat ook een mogelijkheid?
@tjiba: volgens mij kan je van die pagina-optie alleen maar rapporten gebruiken, geen VBA-applicatie pagina's maken
[ Voor 12% gewijzigd door Freedom op 19-05-2004 16:08 ]
Dat wordt een gouden klus. Zorg dat je die te pakken krijgt, mits je daar natuurlijk de capaciteiten voor denkt te hebben.
Ikzelf heb hetzelfde mogen uitvoeren op mijn middelbare school en had in vier maanden een werkend pakket draaien. Ik heb het hierbij vanaf de grond opgebouwd.
Ik gebruik gecombineerd access/asp. Access voor de beheerders (voor invoer van tabellen) en asp (vb) voor docenten en leerlingen.
Heb het in de loop der tijd flink uitgebouwd, zo ook met mogelijkheid tot intekenen op herkansingen en gymnastiekmodules.
Destijds werkte ikzelf alleen nog maar met perl. ASP lag echter voor de hand omdat alle servers microsoft windows draaiden en systeembeheer geen andere modules wilde installeren. Een bijkomend voordeel is bijvoorbeeld dat je je authenticatie door IIS kan laten doen (integrated zelfs), maar ik denk dat PHP die mogelijkheid ook wel biedt.
Ikzelf heb hetzelfde mogen uitvoeren op mijn middelbare school en had in vier maanden een werkend pakket draaien. Ik heb het hierbij vanaf de grond opgebouwd.
Ik gebruik gecombineerd access/asp. Access voor de beheerders (voor invoer van tabellen) en asp (vb) voor docenten en leerlingen.
Heb het in de loop der tijd flink uitgebouwd, zo ook met mogelijkheid tot intekenen op herkansingen en gymnastiekmodules.
Destijds werkte ikzelf alleen nog maar met perl. ASP lag echter voor de hand omdat alle servers microsoft windows draaiden en systeembeheer geen andere modules wilde installeren. Een bijkomend voordeel is bijvoorbeeld dat je je authenticatie door IIS kan laten doen (integrated zelfs), maar ik denk dat PHP die mogelijkheid ook wel biedt.
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Pagina: 1