Toon posts:

9700 pro onder w2k3 server EE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zat hier nu een aantal weken met een hele gare xp te werken en was mijn eigen copy kwijt.

nu heb ik van een vriend windows server 2003 enterprise edition kunnen krijgen.

alles geinstaleerd en gedaan, werkt opzich ok alleen 1 probleem, ik krijg mijn videokaart niet geinstaleerd, het is een hercules 9700 pro 128.

mijn pc blijft hem alleen zien als een 2e videokaart. heel vaag.

de primaire videokaart (ff voor de duidelijkheid, ik heb er maar 1 inzitten, dus hoe hij daar bij komt weet ik niet)

ik heb hem dus net geinstaleerd maar de normale drivers van hercules of ati wilt hij niet installeren. windows kan zijn eigen drivers ook niet installeren.

als ik op het bureaublad naar eigenschappen ga ==> advanced ==> adapter ==> properties en dan resources staat daar een conflict met nvidia nforce agp host to pci bridge :S:S:S

iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of waar het aan kan liggen ???

hier wat screenshots.

alvast bedankt.

weet niet op ze nodig zijn... lijkt me niet, maar hier me specs.

epox 8rda+
amd 2k xp
2 x corsair 256 mb
hercules 9700 pro

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kornet/device.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kornet/videokaart.JPG

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50

Shunt

Boe

ik denk dat je het moet zoeken bij je chipset drivers.
ik zie namelijk allemaal fouten die te maken hebben met je nforce 2 chipsetje.
zoek daar eens andere drivers voor

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht, maar ik kan dus geen andere drivers vinden bij nvidia of bij epox zelf.

het is dus een 8rda+ en kan maar 1 set met drivers vinden. deze word verder ook goed geinstaleerd.

ik heb later de drivers van ati gepakt en die installeerde wel zonder echte problemen te geven bij het installeren, die van hercules kwam met het volgende: INF fout: video stuurprogramma niet gevonden.

maar nu heb ik er dus 2 in staan onder elkaar:

radeon 9700 pro
radeon 9700 pro - secondary

als ik nu wil gaan gamen krijg ik problemen met directx:

direct draw: not availeble
direct 3D : not availeble
AGP acc. : not availeble

en dan deze tekst eronder:

The file ati2dvag.dll is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer.
To test DirectDraw functionality, click the "Test DirectDraw" button above.
Direct3D functionality not available. You should verify that the driver is a final version from the hardware manufacturer.

en dan ben ik er nog niet :P ik dacht.. krijg de @#$ maar met die windows, dus wou verder in mijn huis werken en wat mp3 opzetten... werkt OOK al niet :P

gekeken bij hardware, daar staat dus ALLES goed geinstaleerd, geen 1 driver geeft een probleem van me geluid, het is on board dus alles is ok geinstaleerd.

maar krijg deze tekst onder dxdiag bij het tablad sound:

No sound card was found. If one is expected, you should install a sound driver provided by the hardware manufacturer.

maar als ik bij het tablad music ga kijken is alles in orde.

iemand enig idee :S ik wil graag een potje unreal gaan spelen :P

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet je waarom je geluid en DirectX niet gelijk werken? Het OS dat je geïnstalleerd hebt is een server OS, dat wil zeggen dat het bedoeld is voor servers en dus voor server taken. Op een server speel je geen games en luister je geen muziek, vandaar dat de services en andere dingen die hiervoor nodig zijn standaard uit staan.

Je kan dit allemaal wel aan zetten, maar ik wil je met klem aanraden om voor dekstop taken een desktop OS (zoals Windows 2000 Professional of Windows XP) te gebruiken. Wil je echter toch dit OS blijven gebruiken dan kan je o.a. hier vinden hoe je dit OS kan configureren voor desktop taken. Dit topic is dan misschien ook wel interessant. :)
edit:
Dat je die Radeon 9700 Pro twee keer ziet staan is overigens normaal, dat is in andere Windows versies (waaronder XP) ook zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Joni op 19-05-2004 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
okey, dank je wel.

ik ga ff verder rotzooien.

en tja, ik wil het wel ff proberen hiermee... het schijnt heel erg stabiel te zijn enzo en naast het gamen werk ik veel met ps en 3dmax enzo en doe nog meer behalve gamen dus ff kijken hoe het gaat werken.

ik ga ff die link van jou bekijken. iig bedankt