Hoe is de ondersteuning van ASP in Apache tegenover IIS? *

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil mijn ASP-pagina's zelf gaan hosten. Ik wilde daar eerst IIS voor gebruiken (Win. XP Pro), maar ik heb in andere topics gelezen dat hier wat beperkingen inzitten.

Nu zit ik te denken aan Apache. Ik wil echter wel ASP blijven gebruiken, en niet overstappen op PHP.
Er zijn wel mogelijkheden voor ASP in Apache maar werken die voor 100%? En zijn die gratis? Hebben jullie hier ervaring mee?

BVD

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 17:39

Salandur

Software Engineer

Er zijn wel asp-modules voor apacha, zie:
http://modules.apache.org/search?query=true&search=asp

Ik kan je alleen niks vertellen over de kwaliteit van de genoemde producten

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

TeeDee

CQB 241

Huuh? Beperkingen op IIS? Define die beperkingen.

IIS + ASP is imho de beste combinatie als je asp wilt blijven gebruiken.

edit:
:w vroooooeeeeemmmmm Vilenin

[ Voor 15% gewijzigd door TeeDee op 19-05-2004 11:52 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wat voor beperkingen bedoel je precies? IIS en ASP zijn letterlijk voor elkaar geschapen.
offtopic:
@TeeDee: snelheidsduivel ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CmdrKeen op 19-05-2004 11:30 ]

Bloed, zweet & koffie

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb zelf Apache en IIS allebei draaien, zodra er een asp pagina opgevraagd wordt dan proxied apache het request lokaal naar IIS en stuurt de response weer terug naar de client. Dit heeft wel een paar nadelen zoals het niet werken van een asp pagina als index pagina, Apache stuurt deze niet door de proxy heen, en voor het remote address moet je andere variabele gebruiken die vrij makkelijk te faken, en niet bugvrij is.

Chilisoft ASP is een alternatief maar dat is niet optimaal omdat het niet ASP3.0 ondersteund.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

mail mij ff een .asp pagina van je, dan zal ik die ff uittesten op mijn webserver met apache2+php+asp+nog allerlei modules :P mijn .asp testpagina (standaard test ding) werkt iig perfect

http://woestweb.no-ip.com/hello.asp <

[ Voor 10% gewijzigd door woest85 op 19-05-2004 12:00 ]

[Signature]

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
TeeDee schreef op 19 mei 2004 @ 11:29:
Huuh? Beperkingen op IIS? Define die beperkingen.

IIS + ASP is imho de beste combinatie als je asp wilt blijven gebruiken.

edit:
:w vroooooeeeeemmmmm Vilenin
De IIS versie die in Windows XP Professional zit heeft een aantal beperkingen:
IIS 5.1 for Windows XP Professional is designed for users developing a Web service for home or for office use. It can service only 10 simultaneous client connections, only one Web site, and it does not have all the features of the server versions. IIS replaces the Personal Web Service (PWS), which was found in earlier client versions of Windows. PWS cannot be upgraded to run with Windows XP.
Waarschijnlijk bedoelt de TS dat. :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

TeeDee

CQB 241

Blazer schreef op 19 mei 2004 @ 12:03:
[...]
De IIS versie die in Windows XP Professional zit heeft een aantal beperkingen:
[...]
Waarschijnlijk bedoelt de TS dat. :)
Trust me, ik ben bekend met die restrictie. Dat is zover ook de enige restrictie die van invloed KAN zijn op het gebruik van IIS (prof) imho.

TS wil "zijn" asp pagina's hosten. Lijkt me stug dattie meer dan 10 users nodig heeft. :)
Ik kwam zelf een keer tegen die limiet toen ik mijn ASP-icon hier als icon neer had gezet, vervolgens een post in de hk gemaakt. Dan kom je tegen die limiet aan inderdaad.

Oftewel, meer info kan handig zijn.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Apache::Asp ondersteunt alleen perl als scripttaal en ik denk dat ongeveer 99,99% van de asp paginas in VBScript of JScript is gemaakt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Apache & ASP > Hoe is de ondersteuning van ASP in Apache tegenover IIS? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb zowel IIS als Apache gebruikt, apache is gewoonweg geen native ASP server. Een veel gebruikte functie van mij is server.execute, dit is een IIS specifieke functie. Apache ondersteund deze niet jammergenoeg. Daarbij komt dat als ik een precies dezelfde ASP pagina run op een Apache (chilisoft) of een IIS server de IIS iets sneller is met parsen (dit is heel losjes getest hoor).

Dus ik stel meestal in het algemeen dat als je met ASP werkt en je hebt een windowsserver ergens ter beschikking je ook IIS draait. Heb je alleen een linuxserver dan neem je Apache met Chilisoft oid.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Geen probleem.
In php.ini moet je alleen wel even aangeven dat ASP geparst wordt.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

ik kan maar een zinnig antwoord geven eigenlijk,

je kiest voor ASP, dus krijg je te maken met customer lock in techineken van MS,
zolang asp en IIS gesloten talen/concepten/ideen/software bevatten zal het nooit zo goed werken als bij een volledige MS omgeving. (daarom heet het nou net customer lock in)

apache draait verder op verschillende manieren asp, je kunt het inderdaad aan iis doorgeven, of je kunt chilisoft asp proberen.

openkat.nl al gezien?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
OK, bedankt voor de reacties! ik zal zeker dat Chilisoft ASP eens proberen. Als ik het goed begrepen heb kan ik daarmee toch ASP draaien?

Als 1 bep. functie niet ondersteund wordt is dat niet zo'n groot probleem. Het gaat erom dat ik de meeste functies kan gebruiken, iets performance-verlies maakt niet zoveel uit.

Misschien dat ik toch IIS ga gebruiken, 10 verbindingen is toch best veel. Weet er ook iemand wat er dan gebeurt (als je nummer 11 bent bijv.) Foutmelding?

Nogmaals, allemaal bedankt.

Verwijderd

VB_programmer schreef op 19 mei 2004 @ 13:31:

Misschien dat ik toch IIS ga gebruiken, 10 verbindingen is toch best veel. Weet er ook iemand wat er dan gebeurt (als je nummer 11 bent bijv.) Foutmelding?
HTTP 500, Server too busy (kuch) :X

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:00:
Geen probleem.
PHP != ASP hoor...

Of ik moet wat missen, zo ja, wil je dat dan even nader toelichten? :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:00:
Geen probleem.
*kuch*

Das alleen maar dat je asp-style <% %> tags kan gebruiken, niet dat php ASP uitpoept..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• killercow
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

Nu ik dit nog eens lees,

er is wel een tooltje genaamd asp2php welke van je asp pagina's redelijk nette php pagina's kan maken, mischien is dit wel een betere optie?

leer je mischien nog een beetje php erbij ook! (je zutl vast wel wat moeten debuggen denk ik)

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1