[algemeen]Onbekende header in mp3 files

Pagina: 1
Acties:

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 13:04
Ik hoop dat dit het juiste forum is, zo niet dan mijn excuses, maar ik heb het volgende "probleem". Voor een web radio station heb ik een mooie frontend gemaakt waarbij users van mp3's in de playlist naast de informatie over de nummers ook de id3v1 en id3v2 tags kunnen bekijken. Dit werkt prima, ik kan alle header frames netjes parsen enzo maar ik kom regelmatig een onbekende header tegen die een hele berg (rond de duizend tekens) binary data bevat. De naam van dit header field is NCON, en ik kan dit dus niet terug vinden in de id3v2 specificaties te vinden op onder andere http://www.id3.org/id3v2.4.0-frames.txt . Google helpt me ook niet veel verder dan een paar usenet posts en chatlogs waarin mensen hetzelfde vragen.
Nu vraag ik me dus af of iemand deze header ook wel eens is tegengekomen en wat voor data dit is. Ik kan het natuurlijk weggooien maar het zou zonde zijn als het een plaatje in de header is ofzo en ik doe er niks mee :)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Lijkt met wat je aan informatie erover kunt vinden idd op een image tag (image/jpg). Je kunt het altijd proberen weer te geven natuurlijk, werkt het niet dan merk je dat snel genoeg.
En plaatjes in ID3 tags is niet echt iets standaards, vandaar het gebrek aan info...