Toon posts:

Linksys BEFVP41 VPN router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sorry dat ik jullie lastig val met mijn problemen, maar ik zie het niet meer.

Ik heb bovenstaande router. Ik krijg echter met geen mogelijkheid mijn VPN verbinding aan de gang.

Ik heb in de VPN router de volgens instellingen gemaakt.

Tunnelname = Naam

Localsecure group = Subnet
Ip = 192.168.2.0 (alle adressen in de range van het netwerk achter de VPN router)
Mask = 255.255.255.0

Remotesecure group = Subnet
Ip = 192.168.1.0 (alle adressen in het remote netwerk achter een niet VPN router)
Mask = 255.255.255.0

Remote security gateway = WAN Ip adres van remote router

Encryption = disabled (tot het werkt....moet dan wel aangezet worden)
Authentication = Disabled (tot het werkt....moet dan wel aangezet worden)

Key Managemet = Auto (IKE)
PFS is niet aangevinkt
Preshared Key = ingevuld
Key lifetime = 2600

nu wil ik vanaf een pc (win XP Home) een VPN verbinding met opbouwen met de VPN router. Ik zit zelf op dat moment achter een gewone router zonder VPN

Wat ik in windows ook instel, krijg geen verbinding. Nu is mijn vraag waar mijn denkwijze het af laat weten. (inkoppertje...kom maar op)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Luuk Krijnen

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt helemaal niemand die mij kan helpen? lijkt me sterkt.

Luuk Krijnen

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Wat voor melding krijg je?

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem.....ik heb geprobeerd in windows XP een VPN verbinding aan te maken. In eerste instantie kreeg ik de vraag naam en wachtwoord in te vullen. Hetgeen ik helemaal niet heb aan kunnen maken in de VPN router bij mijn weten. Nu heb ik het zo ingesteld onder windows XP dat dit niet meer nodig is. Maar krijg steeds de melding dat ik geen verbinding met VPN kan maken. Verder geen specifiefe informatie die mij kan zeggen waar het fout gaat. Misschien zit de fout wel niet in de router, maar ik weet het gewoon niet meer.

Is mijn informatie in de router volgens jullie wel goed en kan ik er dus vanuit gaan dat ik de fout verder moet zoeken in mijn XP verbinding...als ik dat weet ben ik waarschijnlijk weer een stuk verder.

met vriendelijke groet Luuk Krijnen