Toon posts:

[Gsm] Gsm programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yoo,

Ik wou ff vragen of het mogelijk is om een gsm te programmeren en bij welke gsm dit dan gaat, om het volgende te doen.

Als men een nummer intikt en mijn duwt op de geprogrammeerd toets(of comibnatie). Wordt er voor dit nummer een letter gezet, en deze 2 samen worden via een bericht gestuurt naar een ingestelt nummer.

ingetikt nummer : +32474685898
men drukt op toets
in bericht : C +32474685898
en bericht wordt dan door gestuurt naar in gestelt nummer.

Bij deze gsm "PTL 888" is al zoiets van toepassing, maar ik zou dan mijn eigen ingestelt nummer willen hebben waarnaar het bericht wordt verstuurt en niet dat van Primus mobile.
http://www.primusmobiles....lection=1&menuselection=1

Ik kan zelf nog niet goed programmeren, maar als jullie me zowat zeggen welke taal ik zou moeten kunne hiervoor. Gaat ik deze zeker beginnen te leren!
Ik heb al wat gezocht op google voor het anders programmeren van de PTL 888 maar nix gevonden. Dus als iemand nog wat tips heeft voor andere gsm.

Dank bij voorbaat. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 13:03 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ehm, dan moet je telefoonfirmware gaan hacken, en dat mag niet volgens de in Nederland geldende regels (auteurswet e.d.). Tevens is firmware hacking verboden op dit forum.

Helaas!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 10:45:
Yoo,

Ik wou ff vragen of het mogelijk is om een gsm te programmeren en bij welke gsm dit dan gaat, om het volgende te doen.
Veel gsm maken gebruik van een OS als Symbian, waar je weer dingen voor kan programmeren in Java bijvoorbeeld. Sony Ericsson heeft bijvoorbeeld de P800 en P900 waarmee dit kan.
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 10:45:

Of zou iemand dit kunnen aanpassen in deze gsm?
Nope, ik betwijfel dat dit kan, en als het wel zou kunnen mag je dat lekker zelf doen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

NMe84 schreef op 19 mei 2004 @ 10:51:
Nope, ik betwijfel dat dit kan, en als het wel zou kunnen mag je dat lekker zelf doen. :)
Ik weet het eigenlijk wel zeker. :) Wij gaan hier niet jouw werk doen. Verder zie ik hier vooralsnog geen programmeerprobleem in, zonder enige vorm van code of zelfonderzoek.

Daarom: dicht.

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 19-05-2004 10:52 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gorgi_19

gorgi_19

Geopend na overleg. De topicstarter zou nog wat meer informatie geven c.q. verduidelijken, zodat hij zelf het probleem kan oplossen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 19-05-2004 12:41 ]

• HunterPro
  • Niet online
gorgi, realiseer je je dat om het textpad op de telefoon andere taken toe te wijzen, je de firmware van de telefoon moet aanpassen, en dat dit niet met simpele java-dingetjes kan? :)

• gorgi_19

gorgi_19

HunterPro schreef op 19 mei 2004 @ 12:55:
gorgi, realiseer je je dat om het textpad op de telefoon andere taken toe te wijzen, je de firmware van de telefoon moet aanpassen, en dat dit niet met simpele java-dingetjes kan? :)
Ik ben ook heel benieuwd naar de verduidelijking van de topicstarter, laten we daar even op wachten.

Zo goed ben ik niet thuis in het programmeren van GSM's; mocht het uitdraaien op illegale links, firmware hacks, etc (alsin: verzoeken toe komen, posten, hinten, etc.), gaat deze alsnog dicht.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry had me wat verkeert uitgedrukt met "Of zou iemand dit kunnen aanpassen in deze gsm?"

Moest eerder zijn "Zou dit aanpasbaar zijn in gsm of in de PTL 888?"

Sorry en bedankt voor de topic te heropenen _/-\o_

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:05:
Sorry had me wat verkeert uitgedrukt met "Of zou iemand dit kunnen aanpassen in deze gsm?"

Moest eerder zijn "Zou dit aanpasbaar zijn in gsm of in de PTL 888?"

Sorry en bedankt voor de topic te heropenen _/-\o_
Als ik HunterPro zijn post goed begrijp, zou dit alleen mogelijk moeten zijn met firmware hacks e.d. ; zaken die op dit forum in ieder geval niet thuishoren. Oftewel: nee dus. :)

• HunterPro
  • Niet online
Je kan anders op basis van een GSM-modem van bijvoorbeeld WaveCom of Siemens een eigen mobiele telefoon opbouwen met je eigen software die deze functionaliteit wel biedt? :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op de Sony Ericcsson telefoons die ik noemde zijn ook de belfuncties gewoon modules die draaien onder Symbian. Als je eenmaal doorhebt hoe dat werkt kun je een programma maken dat op de een of andere manier gebruik maakt van die belfunctionaliteit, dan kun je op die specifieke telefoons wel iets dergelijks maken. Op de telefoon die je zelf noemt kan het niet, niet legaal in ieder geval.

• HunterPro
  • Niet online
NMe84 schreef op 19 mei 2004 @ 13:12:
Op de Sony Ericcsson telefoons die ik noemde zijn ook de belfuncties gewoon modules die draaien onder Symbian. Als je eenmaal doorhebt hoe dat werkt kun je een programma maken dat op de een of andere manier gebruik maakt van die belfunctionaliteit, dan kun je op die specifieke telefoons wel iets dergelijks maken. Op de telefoon die je zelf noemt kan het niet, niet legaal in ieder geval.
Een symbian applicatie is gecompileerd, en ik kan je verklappen dat op de SE telefoons dit absoluut closed-source is. De handlers voor het keyboard e.d. zijn erg low-level en niet zonder firmwarehacking te vervangen. Bovendien wil je je baseren op hun software (er zijn geen techsheets van te krijgen), dus ga je hun software overnemen en aanpassen -> inbreuk op auteursrecht. En lees nu nog eens mijn eerste post in dit topic door? :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HunterPro schreef op 19 mei 2004 @ 13:14:
[...]

Een symbian applicatie is gecompileerd, en ik kan je verklappen dat op de SE telefoons dit absoluut closed-source is. De handlers voor het keyboard e.d. zijn erg low-level en niet zonder firmwarehacking te vervangen. Bovendien wil je je baseren op hun software (er zijn geen techsheets van te krijgen), dus ga je hun software overnemen en aanpassen -> inbreuk op auteursrecht. En lees nu nog eens mijn eerste post in dit topic door? :)
Ik zeg dat het mogelijk is, ook zonder firmware hacking, maar dan zou je wel de API moeten kennen (als die er überhaupt is :P). Ik zeg dus niet dat firmware hacking mag.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 19-05-2004 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank zij de tip van NMe84, dat Symbian het OS is van sommige gsm's.

Kan je in de volgende talen een programmeren :
- C++
- Java
- OPL
- .NET

Ik ben al vrij zeker dat het gaat voor progammas in dit soort gsm te zetten, maar ik zou toch ff een bevestiging van jullie willen hebben, heeft iemand van jullie al zoiets gedaan?
Niet dat ik zo een gsm ga kopen die redelijk duur is en dan er nix meekan doen. :)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Siemens heeft voor ze telefoon toch een leuke API, je kan eigelijk alles wel beheren. Alleen zal de toestel gebruiker altijd je applicatie eerst moeten starten en wordt je applicatie bij bepaalde events afgebroken, zoals bij het drukken van de roode toets en bij een inkomend gesprek bijvoorbeeld.

Maar via een toetskombinatie kan niet dacht ik, je kan wel de hot-keys gebruiken zoals bijvoorbeeld als je 2 lang ingedrukt houd dat de applicatie word gestart. Ik weet niet hoe het zit bij jou telefoon.

Verwijderd

http://www.gsmcity.de
Hier zitten (zover ik weet) wel een aantal programmeurs die je verder kunnen helpen

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:26:
Dank zij de tip van NMe84, dat Symbian het OS is van sommige gsm's.

Kan je in de volgende talen een programmeren :
- C++
- Java
- OPL
- .NET

Ik ben al vrij zeker dat het gaat voor progammas in dit soort gsm te zetten, maar ik zou toch ff een bevestiging van jullie willen hebben, heeft iemand van jullie al zoiets gedaan?
Niet dat ik zo een gsm ga kopen die redelijk duur is en dan er nix meekan doen. :)
Ik programmeer op dit moment voor de Nokia 6600 in Java.
Dus zeg maar programma's die draaien op de jvm voor de mobiele telefoon (kvm+cldc+midp).
Je kunt programma's maken en die op zulk soort telefoons zetten, waarbij je met Java wat minder uit de voeten kan. (vanwege security model)

Maar wat wil je dan?
Pagina: 1