[mysql] Hoe een complete restore doen van alle databases?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik maak regelmatig een backup van alle databases op mijn server met de commando

mysqldump --opt --all-databases -uroot -ppassword > /path/complete_backup.sql

Nou weet ik wel hoe je een enkele database kan restoren, maar iemand enig idee hoe je het gegenereerde script van hierboven kan gebruiken om alle databases in een keer te restoren?

-vraag ik me nog af of het niet makkelijker was om /var/lib/mysql/ te tarren...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit probleem gaat minder over programmeren, maar eerder over het omgaan met MySQL zelf en het configgen er van. Dit hoort thuis in Software Algemeen. Vandaar een klein schopje die kant op. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

om alle databases te restoren open je mysql en geef je het commando:
code:
1
\. /path/complete_backup.sql

Voor je 2e vraag het volgende:
De bestanden in /var/lib/mysql zou je inderdaad ook eventueel kunnen gebruiken maar dan heb je het risico dat als je een nieuwere/andere versie van mysql gaat gebruiken dat je dan je backup niet kan gebruiken, en als je een backup maakt via mysqldump wel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Staat dit niet gewoon in de handleiding? Hier een extract uit mijn manpage van mysqldump
EXAMPLES
The most normal use of mysqldump is probably for making a backup of whole databases. See Mysql Manual section 21.2 Database Backups.

mysqldump --opt database > backup-file.sql

You can read this back into MySQL with:

mysql database < backup-file.sql

or

mysql -e 'source /patch-to-backup/backup-file.sql' database

However, it's also very useful to populate another MySQL server with information from a database:

mysqldump --opt database | mysql --host=remote-host -C database

It is possible to dump several databases with one command:

mysqldump --databases database1 [ database2 database3... ] > my_databases.sql

If all the databases are wanted, one can use:

mysqldump --all-databases > all_databases.sql
mbt je tweede vraag; meer kansen op inconsistentie bij upgrade en mogelijke problemen bij een backup tijdens een insert/update actie; maar een lagere load van je mysqld zijn de na-en voordelen van een tar van je /var/lib/mysql :)

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 19-05-2004 11:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Spider.007 schreef op 19 mei 2004 @ 11:19:
Staat dit niet gewoon in de handleiding? Hier een extract uit mijn manpage van mysqldump
[...]
l :)
Hmmwoah, dat geld dus voor 1 database. Maar als je alle databases, inclusief de mysql-rechten backupped, dan weet/wist ik het niet.
:)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

athlonkmf schreef op 19 mei 2004 @ 14:09:
[...]

Hmmwoah, dat geld dus voor 1 database. Maar als je alle databases, inclusief de mysql-rechten backupped, dan weet/wist ik het niet.
:)
De mySQL rechten staan gewoon in een database genaamd mysql; dus dat is niet zo spannend :) Verder bestaat de backup gewoon uit een reeks SQL statements die je ook allemaal achter elkaar kunt uitvoeren. Oftewel; er is geen verschil tussen het restoren van 1, of meerdere, of alle databases. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1