Toon posts:

Onstream DI-30 tape uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een Onstream DI-30 tapestreamer + tape met daarop een recente backup. Omdat de originele server niet meer beschikbaar is om de backup terug te zetten, heb ik de tapestreamer nu in m'n eigen PC gehangen (het is een IDE versie) in de hoop de tape nog uit te kunnen lezen.

Ik heb eerst echo 1safe geinstalleerd (van www.hastec.com), maar na een poosje stoeien lukte het niet om de tape uit te lezen, omdat ik eerst een tape moest initialiseren (wat ook de data zou erasen).

Na het deinstalleren van echo 1safe, heb ik Veritas backup software geinstalleerd, maar ook daar lijkt het hetzelfde probleem in te zijn.

Kan iemand mij zeggen wat ik nu moet doen ?

Groeten,

Foepe

Verwijderd

voor server en desktop versies van windows zijn bij deze apparaten
verschillende drivers nodig.

op welk OS probeer je het uit te lezen?

Verwijderd

Topicstarter
De tapes zijn gemaakt door eerst alles te tarren op een linux machine, en dan die tar file naar de tape-streamer te schrijven.

Ik zelf heb een windows 2000 Prof. machine.

Verwijderd

probeer het een s met deze drivers
http://www.hastec.nl/driv...iver_for_windows_2000.htm

echo heeft ook al drivers geinstalleerd, die moeten eerst volledig verwijderd worden,
met deze drivers zou veritas het apparaat moeten kunnen aanspreken.

ik heb zelf support gedaan voor onstream, maar de ervaringen van gebruikers waren dramatisch in verband met de vele hardware defecten, ik hoop dat dat hier niet het geval is.

edit : als het nog niet werkt kan deze tool testen of dedrivers toegang tot de DI30 kunnen krijgen.
http://www.hastec.nl/supp...tion/Tape_Once/index.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ACAB: Hartelijk dank voor de links !

Ik ben nu zover dat ik jou driver geinstalleerd heb, Veritas geinstalleerd heb, en veritas ziet nu gelukkig de tape-streamer.
Alleen als ik op restore klik, moet ik steeds files selecteren, maar hij moet eerst op de tape gaan kijken wat voor files daarop staan. Welke procedure in Veritas moet ik dan volgen ?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

tools>device and media oparations> catalog

Verwijderd

Topicstarter
Dat is en blijft grijs. moet ik dan nog ergens iets aanklikken (heb al geprobeert de tape aan te klikken onder 'devices' en 'Media')?

Verwijderd

hier staan een aantal troubleshooting stappen beschreven
http://seer.support.veritas.com/docs/191079.htm

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je backup-programma moet natuurlijk wel compatibel zijn met het formaat waarmee de tape geschreven is.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
ik denk dat je de tape ook met dezelfde vesie van linux moet uitlezen. Linux en de andere unix varianten hebben volgens mij een andere format voor het schijven naar tape, deze kan naar mijn weten niet in windows uitgelezen worden.

Wat je kunt proberen is (met openbsd luk het) een linux installatie cd pakken( of maken ) daarvan booten, maar dan niet kiezen voor install maar naar de shell gaan. Dan kun je een fat32 partitie mounten en daar de backup op restoren. Dan gewoon booten naar windows en dan kun je re tar uitpakken.

suc6 er mee
Pagina: 1