[wifi 54mbps] probleem met server en wifi

Pagina: 1
Acties:

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025
Ik heb een wireless netwerk bij iemand geinstalleerd met behulp van de linksys wirelees-g accespoint (twee keer eentje in huis en eentje op zijn kantoor ligt ongeveer 50 meter van elkaar af) en een linksys pcmcia kaartje voor in zijn laptop nu werkt internet gewoon en een aantal andere zaken ook maar kan ik geen verbinding krijgen met de domein server voor het ophalen van mail en om te printen maar ik kan in het netwerk wel de clients etc zien en verbinding maken.
Internet werkt ook gewoon (via een aparte router en dhcp)

No signature found

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Heb je een echt access point of een router met wifi gekozen, als het tweede het geval is dan moet je er voor zorgen dat je dezelfde subnet gebruikt voor wifi als voor je interne netwerk.

Kan je een schets maken met hoe de situatie op dit moment is?

Meh ...

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025
het is een echt accespoint zelfde subnet durf ik niet tezeggen maar ik neem aan dat dit hetzelfde is omdat ik wel gewoon internet heb en ik gewoon de clients op het netwerk kan zien.

het probleem zit hem dus in het feit dat er geen verbinding meer kan worden gemaakt met de server (dit heb ik verder niet gemaakt weet er ook vrij weinig van af maar wordt tijd dat ik meer vanaf ga weten)

[ Voor 37% gewijzigd door Schapie op 19-05-2004 10:21 . Reden: aanvulling ]

No signature found