Toon posts:

Hoe zit het met het stroomverbruik ?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voedingen voor peecee's zitten op zo'n 230 watt. Dat is bijna 4 gloeilampen van 60 watt.
Stel dat je 24/7 online wilt zijn.
Dat gaat je wat kosten lijkt me.
Of zit ik er nou naast ?

Enlighten me !

Verwijderd

Hangt er ook vanaf wat je in die 24u doet... server runnen, actief gamen, computer online maar in rust enz... met monitor aan/uit...

Ik ben ook wel geinteresseerd wat het kost om een FTP 24/7 te runnen... (1 HD, weinig processor belasting, geen monitor enz enz)

Maar dat is niet precies uit te rekenen...

Maar uitgaande van 230 W ->

230 = 0,230 KWH * 24 (uur) * 31 (dagen) = 171.12 KWH

171.12 * 0.25 (cent per KWH) = FL. 42,78 per maand

Am I right?? (ervan uit gaande dat ie ook echt 230 gebruikt natuurlijk)

Overigens is hier al een keer een topic over geweest, maar aangezien search het niet (correctie: het nu WEL) doet...

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Volgens mij wordt niet de volle 230 watt gebruikt. Ik denk dat het vermogen dat staat aangegeven op de voeding een maximum is. En waarschijnlijk zit je 's-nachts niet aan dat maximum. Overdag ook niet denk ik.

Fox

Verwijderd

Mischien dat iemand weet wat de apparaten op zich ongeveer gebruiken dan kunnen we een nieuw rekensommetje maken :)

Zelf denk ik dat de fan's, processor en monitor de grootverbruikers zijn...

Maar mischien kan iemand dit specificeren...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou, meestal staat dat op de drive zelf.
Dan moet je er ook nog het verbruik van je mammaplank-met-randapparaten bijtellen, en het kleine beetje wat de voeding zelf nodig heeft.
En dan je fans...
Tel dat allemaal bij elkaar op, en dan kun je zo berekenen wat je comp verbruikt.
Kaj.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:27
Ik heb het deze week nog gemeten: De pc vreet 'kaal' (hd's stil en randapp. uit behalve kabelmodem) 110 watt, hd's aan is +15 watt, (21") monitor is +100 watt en speakers is ongeveer 15 watt.
Totaal is het ongeveer 240 watt tijdens gebruik.
Het is overigens een (energiezuinige) P2 333, 2 hd's en heel veel kaarten waaronder een energieslurpende geforce.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Als je een server wilt draaien neem ik aan dat je je monitor zelden aan hebt staan. Ik schat het verbruik van mijn servertje (Celly 450, 64MB, 4MB video, 2 netwerk kaartjes, 6.4GB HD, verder niets) op ongeveer 80W. Da's nog geen f15 per maand, de moeite waard dus als je een kabelmodem hebt...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Je hebt hele handige apparaatjes om het stroom verbruik te meten. Dat ding stop je in het stopcontact en vervolgens stop je de stekker van de computer daar weer in en kun je aflezen op een LCD wat het stroomverbruik is.
Ik weet alleen niet hoeveel ze kosten en of het de moeite is alleen maar om te weten hoeveel hij verbruikt...... :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Waar ik nou naar zoek is om de pc de helemaal geen beeld meer te laten genereren want ik laat hem s'nachts altijd aan en dan de monitor op standby
als de oc nou ook nog geen beeld genereert dan heb ik
1. minder stroomverbruik aan de videokaart
2. meer proccesor tijd voor koetjes }O

.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

He Budi ?
Waar haal je zo'n stroom/kosten wattage/verbruikteller ?

hmmm /me werkt hier niet dus....

* Wolfje like fresh fried Athlons 650@900

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Iedereen heeft toch zijn pc hier 24/7 aan staan. Anders kunnen de koeien niet grazen MMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.
Kut kan die koe niet vinden, dan ga ik maar gokken:
{:0 Ja die vind ik bijna goed of deze dan { :o

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Nou, als ik mijn comp 24/7 aan laat kan ik niet slapen van dat geloei!! (nee, niet dat geloei van die koeien maar van mijn fan's :P)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik slaap daar gewoon doorheen door die herrie. Ik mag van mijn moeder niet klagen als ik er ooit van wakker wordt/blijf.
Dat mag dan niet
(Theo Maassen) je weet wel die pas moest voorkomen voor onzedelijk gedrag oid

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1