[Club3D ATI Radeon 9700 Pro] 128 - 8 MB VRAM?

Pagina: 1
Acties:

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Lo folks,

Raar probleempje hier... Heb sinds oktober 2003 een 9700 Pro. Werkte perfect, nu nog steeds, maar sinds kort merkte ik op dat de kaart soms maar 8 MB RAM had via Beeldschermeigenschappen > Instellingen > Geavanceerd > Adapter > RAMDAC IPV de 128 die aanwezig op die kaart.

Systeemspecs: http://www.tweakers.net/gallery/101068/sys

Het opnieuw opstarten van de machine verhelpt het probleem. Toch blijft het irritant.

Ik heb dit probleem al vanaf Catalyst 04.3, hoewel ik betwijfel of het aan de driver ligt.

Enig idee wat dit kan zijn? Zoeken in GoT leverde geen relevante resultaten op, en ATI heeft hier niks over te melden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verder geen problemen met performance?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Zodiac
Ja, als er maar 8 MB geactiveerd is, kan geen enkel spel normaal worden uitgevoerd (Speel redelijk moderne spellen - Far Cry, Painkiller, Command & Conquer Generals). Krijg dan de standaard foutmelding van het spel.

Maar wanneer de 128 weer gedecteerd worden werkt alles weer...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt dus al heel wat drivers geprobeerd. Ik weet niet of een BIOS update van je 9700 het probleem kan verhelpen...

Als je je OS even opnieuw installeert weet je het zeker, wel erg radicale oplossing.... B)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zal gewoon terug gaan met de videokaart, aangezien je zowieso een jaar garantie hebt.

Het kan best komen door een fout in het bios van de videokaart, of iets anders, maar ik bouw geen videokaarten dus zal het niet precies weten.

Gewoon garantie claimen :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Zodiac
Nee, herinstallatie van XP helpt niet.

Nog zoiets trouwens... Heeft ATI BIOS updates voor de 9700 Pro? Dus niet die aangepaste BIOSsen van buiten ATI, maar officiele.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

als er geen performance verschil is, who cares?
kwam je erachter doordat alles draag draaide? Of keek je zomaar? Want misschien geeft alleen windows het verkeerd weer, maar gebruikt de kaart de volle 128 MB.

En anders, retour dat ding!

Verwijderd

Zodiac schreef op 19 mei 2004 @ 10:03:
Nee, herinstallatie van XP helpt niet.

Nog zoiets trouwens... Heeft ATI BIOS updates voor de 9700 Pro? Dus niet die aangepaste BIOSsen van buiten ATI, maar officiele.
Ja, maar aangezien je nog zeker garantie hebt (2jaar hoorde ik..toen ik mijn 950 terug bracht, ook een club3d ;) ) zou ik je dit ook zeker aanraden. Geen gezeur en je molt hem niet, zo krijg je als het goed is een nieuwe of de dagwaarde terug.

• Zodiac
Hannibal: Lees mn post nog een keer door - Heb wel performance verlies. Sterker nog, kan sommige spellen dan niet eens opstarten...

MSSL: Weet niet of ik dit doe - 9700 serie wordt niet meer geproduceerd, toch? En de dagwaarde... Tsja, dunno. We zien wel.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

Zodiac schreef op 19 mei 2004 @ 10:08:
Hannibal: Lees mn post nog een keer door - Heb wel performance verlies. Sterker nog, kan sommige spellen dan niet eens opstarten...

MSSL: Weet niet of ik dit doe - 9700 serie wordt niet meer geproduceerd, toch? En de dagwaarde... Tsja, dunno. We zien wel.
Als je 'm zou ruilen heb je gewoon recht op een vergelijkbaar model hoor. Dat gaat niet via dagwaarde, kaart is nog 150 euro waard dus je mag voor dat bedrag een nieuwe uitzoeken. Ze moeten je een model leveren dat minimaal even goed presteert/functioneert.

Je zegt overigens dat je niet denkt dat het aan de driver ligt, maar wel dat je het sinds 4.3 hebt ? Was het echt vanaf dat moment of is het ongeveer rond die tijd gebeurt ?
Ook zeg je dat het niet helpt om Windows opnieuw te installeren ? Heb je dit ook echt gedaan ? Ik zeg niet dat het nodig is, maar ik vermoed dat als je het echt vanaf het moment van het installeren van 4.3 hebt, dat je het misschien toch in die richting moet zoeken.

Heb je de kaart al eens uit de pc gehaald en even stofvrij gemaakt ?
Misschien kun je de kaart in een andere machine even een paar dagen testen ?

[ Voor 34% gewijzigd door KneoK op 19-05-2004 23:06 ]

Verwijderd

BioWEB schreef op 19 mei 2004 @ 23:02:
[...]

Als je 'm zou ruilen heb je gewoon recht op een vergelijkbaar model hoor. Dat gaat niet via dagwaarde, kaart is nog 150 euro waard dus je mag voor dat bedrag een nieuwe uitzoeken. Ze moeten je een model leveren dat minimaal even goed presteert/functioneert.

Heb je de kaart al eens uit de pc gehaald en even stofvrij gemaakt ?
Misschien kun je de kaart in een andere machine even een paar dagen testen ?
Ik heb toch echt even met wat mensen van computerzaken gesproken en zij vertellen mij allemaal dat er drie opties zijn, namelijk:
- Of je krijgt dezelfde type kaart terug. (zoveel mogelijk)
- Of je krijgt een vergelijkbare kaart (vaak iets beter ;) ).
- Of je krijgt de dagwaarde ervoor terug.

En een 9700 is denk ik niet meer tweede hands 150euro waard. Nieuw is een 9800 pro ongeveer 199euro dus denk dat je wel wat minder krijgt. Daar ben ik ook bang voor bij mijn 9500 :'( . Maar ik ga als dat laatste bij mij gebeurd even in onderhandeling gaan of ik geen korting krijg als ik een kaart direct terug koop >:)
Pagina: 1