Toon posts:

Foutmelding tijdens XP installatie (runonce.exe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een systeemcrash heb ik mijn (oude) systeem hardwarematig wat uitgebreid. De 4GB HD is eruit (en is kapot waarschijnlijk) en nu zit er een Maxtor 60GB HD in, via een Promise 133 ATA controller aangesloten.

Als ik nu XP wil gaan installeren moet ik uiteraard eerst een externe driver voor de ATA controller laden. Dit gaat prima middels F6 en vervolgens herkent de XP installatie de HD.

Echter tijdens de 'installatie voorbereiden' fase krijgt ik driemaal een pop-up waarin staat dat het programmatje runonce.exe niet geschikt is voor dos én windows. Vervolgens kan ik de melding wegklikken via negeren of sluiten. Beide opties resulteren in de wizard voor de tijdsinstellingen en daarna de productkey. Na het invoeren van de productkey reset de computer zich en begint weer van voor af aan met de installatie.

De XP installatie cd is een kopie van mijn originele XP cd (legaal), dus ook de product key moet prima zijn.

Dit computertje gaat als een file en internet servertje draaien in een thuisnetwerk.

Iemand een tip / de oplossing?

Alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je XP met dezelfde setup CD op hetzelfde systeem reeds succesvol geinstalleerd (zonder de ATA drivers uiteraard)? Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten :)

Kijk ook hier even tussen: [search=runonce+xp+setup]

[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 19-05-2004 09:57 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Niet op mijn oude systeem. Wel meerdere keren op mijn nieuwe systeem, waarvan enkele keren met ATA controller.

UPDATE (na een wat uitgebreidere search dan net);

Kan het wellicht iets te maken hebben met mijn RAM. Als dit corrupt is, zou dan het probleem zich kunnen voordoen? Is er een manier op mijn RAM te testen onder DOS?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 10:12 ]