Toon posts:

[DB] Scores in een tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is als volgt. Ik hou iedere week een aantal scores bij van een bowlingclub. 10 mensen die gooien en aan het eind van de avond een totaal score hebben. dit alles staat nu nog in excel en geeft geen problemen. Maar ik wil deze score binnenkort online gaan zetten via ASP en een msaccess database.

Ik zit alleen even met het maken van een tabel. Is het beter 1 tabel te maken voor het hele jaar met daarin alle weken/maanden. Of kan ik beter voor iedere maand een aparte tabel maken?
Ik was begonnen met het maken van de volgende tabel, maar het leek me niet echt logisch:

usernummer (nummer van de persoon)
maandnr (nummer van de maand, 01 is januari)
score1 (1e week van de maand)
score2 (2e week van de maand)
score3
score4
score5

hoop dat het een beetje duidelijk is..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tabel users
UserID
...

Tabel results
ResultID
UserID
Date
Score

Lees anders eens iets over normaliseren:
http://www.phpbuilder.com/columns/barry20000731.php3

Sowieso ook over de topictitles in PW:
**** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 ****

Aangezien we met dit topic weinig meer kunnen dan je een link geven c.q. verwijzen naar informatie over normaliseren en je de topictitle sticky niet gezien hebt, gaat deze dicht.

[ Voor 87% gewijzigd door gorgi_19 op 19-05-2004 09:45 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Ik zit alleen even met het maken van een tabel. Is het beter 1 tabel te maken voor het hele jaar met daarin alle weken/maanden. Of kan ik beter voor iedere maand een aparte tabel maken?
Als je jezelf deze vragen stelt: duik nog eens in je databaseboek vanaf het begin ;)

Je frot altijd *alle* gerelateerde data in 1 tabel. Aparte tabellen voor identieke data = enorme no-no. Ergo:
code:
1
2
3
4
5
6
CREATE TABLE BowlingScore (
  UserId int,
  Year int,
  Week int,
  Score int
);

En klaar is Klara \o/

edit:
gorgi's opzet met een date kan ook, hangt er vanaf hoe 'per definitie' het is dat je exact 1 bowlingmatch per week hebt (ik ga uit van 100% zeker, en dan is dit model handiger te behappen en te managen)

[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 19-05-2004 09:46 ]

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.