Toon posts:

[XP] Twee accounts, installeren werkt niet super*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een systeem met daarop Windows XP Home Edition.

Op dit systeem heb ik twee accounts. Waarvan 1 met full control en de andere heeft standaard beperkingen verder heb ik de windows mappen en program files verborgen.

Kan je trouwens ook die mappen beveiligen met een wachtwoord?

Als ik iets installeer dan kan ik het niet bij de berperkte account in het startmenu zien (bij sommige programma's) maar wel in de beheerder, hoe kan dit?

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De inhoud van het Start Menu staat in "C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu" en in "C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu".

Als iets in de tweede staat is het alleen in het Start Menu van die user te zien. Als het in de eerste staat dan kan iedereen die snelkoppelingen zien. Wil je dat alle gebruikers bepaalde snelkoppelingen zien, dan moet je die snelkoppelingen van "C:\Documents and Settings\%username%\Start Menu" verplaatsen naar "C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu". Let daarbij ook op de NTFS rechten. :)

Mappen beveiligen met een wachtwoord i.p.v. rechten toekennen op basis van users zal je met third party software moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Dank je wel.

Het is dus niet mogelijk, het automatisch tijdens de installatie te laten doen? (Dat hij de snelkoppeling dus automatisch in het startmenu van All Users zet?)

Want handmatig, is wel vervelend. Het gaat hier om zo'n 15 pc's... Maar hier kom ik denk ik wel uit!

Nogmaals bedankt, voor 't antwoord.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier voortaan ook zelf op te letten :)