Toon posts:

TCP reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een gedetailleerde vragen over TCP/IP;

Tijdens het onderzoeken van unscheduled application disconnects ontdekte ik dat TCP een packet stuurt met de RST flag op 1. Nu is mijn hamvraag;

(1) Treedt een TCP reset alleen op door fout in de TCP- of applicatielagen?
(2) Of kan het ook veroorzaakt worden door een fout in de lager gelegen netwerklagen?

Bovenstaande is belangrijke input voor het bepalen van de oorzaak van de problemen op de applicatielaag.

Bij voorbaat dank, net-werker

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

een reset kan enkel geinitieerd worden door een hogere laag. Het zou erg vreemd zijn als een laag2 protocol. Opeens laag3 pakketten gaat versturen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 08:59:

(2) Of kan het ook veroorzaakt worden door een fout in de lager gelegen netwerklagen?
Niet direct. Wel indirect. Als 't kabeltje dusdanig lang los zit dat er een timeout optreedt bijvoorbeeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ok dan zal inderdaad als gevolg van de signalen die het laag 3 proto van het laag2 proto krijgt het laag3 proto een reset sturen

Verwijderd

Wanneer wordt de RST verstuurd? Gedurende een lopende transmissie of tijdens de handshake?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Een reset wordt gestuurd wanneer:
* SYN request naar poort waar niet naar geluisterd wordt
* Applicatie/socket wordt afgebroken in plaats van netjes gestopt
* Na een niet gedetecteerde reboot van de server weer een data pakketje ontvangen (client denkt dat de verbinding open is en stuurt dus gewoon weer data)

Dit alles uit TCP/IP Illustrated Volume 1 van W. Richard Stevens (geweldig boek over tcp/ip)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
JeroenR > De TCP reset wordt gedurende een open TCP socket gestuurd.

TCP Illustrated suggereert inderdaad dat een TCP reset alleen optreedt door fouten in de transmissie of hogere (applicatie) lagen.

De netwerkkabel eruit trekken zou dus GEEN TCP reset maar een nette afsluiting (FIN) van de TCP connectie moeten geven.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Bekijk dit artikel eens..

http://kerneltrap.org/node/view/3072

Copyright and left by SED...

• mindwise
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02-2020
Het lijkt me fysiek onmogelijk om als de kabels eruit liggen een nette fin - fin/ack - ack sequence te krijgen.

Er zal bij gebrek aan kabel lijkt mij een 'timeout' plaatsvinden.

* or was this tooooo obvious?
Pagina: 1