Faxselector bij Conrad

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

vraagje. Bij Conrad (www.conrad.nl) hebben ze een faxselector in de opruiming (vanaf de homepage klikken op magazijnopruiming). Het gaat om de PAX SWITCH SWITCH 2,3 FAXSELEC. Heb al bij Google gekeken, maar er niks over gevonden. Heeft iemand er ervaring mee?

Werken dergelijke faxselectors ok?
Ik heb 1 telefoonlijn (analoog). Daarop zit nu de telefoon. Ik wil nu ook gebruik gaan maken van een fax. Gaat dat werken met zo'n selector?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja dat gaat werken, maar als je maar 1 telefoon hebt kun je die ook gewoon doorlussen via je fax, dan is het probleem ook opgelost.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

Ff voor de duidelijkheid:

Het is een apparaat wat zorgt dat een fax bij je fax uitkomt en een telefoontje bij je telefoon? Dus geen problemen meer met te vroeg opnemen wanneer de telefoon gaat en het blijkt een fax te zijn?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Dus geen problemen meer met te vroeg opnemen wanneer de telefoon gaat en het blijkt een fax te zijn?
Klopt,
zie het als een router, waarbij 1 poort naar je fax gaat en 1 poort naar je telefoon(s).

code:
1
2
3
hooflijn selector ----- fax
            |
            +---------- telefoon

Voor diegene die interesse hebben: het Conrad artikelnummer is 040787.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 10:39 ]

• ione
  • Niet online
En dit gaat allemaal automatisch? De selector herkent iets op de lijn en weet daardoor dat het een fax is? Als het een telefoon is, en er wordt niet opgenomen werkt dan het antwoordaspparaat ook nog? Deze is ingebouwd in het telefoontoestel.

Dus als ik het goed begrijp heb je zo'n selector niet nodig, want het doorlussen zit al op de fax??

Verwijderd

De selector neemt zeg maar bij alle binnenkomende gesprekken de lijn op. Dan wacht hij of hij het piepje van een fax hoort, hoort hij dat niet dan faked hij een 'de telefoon gaat over' toon.

Dat is gelijk het nadeel van zo'n apparaat: al je inkomende telefoontjes worden beantwoord, dus bv. voicemail werkt niet meer.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 06:25
Volgens mij heb ik zo'n ding nog ergens op zolder liggen. Mag je gratis hebben.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ione schreef op 19 mei 2004 @ 10:58:
En dit gaat allemaal automatisch? De selector herkent iets op de lijn en weet daardoor dat het een fax is? Als het een telefoon is, en er wordt niet opgenomen werkt dan het antwoordaspparaat ook nog? Deze is ingebouwd in het telefoontoestel.

Dus als ik het goed begrijp heb je zo'n selector niet nodig, want het doorlussen zit al op de fax??
De meeste hedendaagse faxen hebben idd wel zo'n phone-aansluiting. Als je het antwoordapparaat ook achter je fax hangt werkt dat ook nog gewoon, parallel aan elkaar werkt niet omdat de fax dus eigenlijk meteen opneemt zoals hierboven ook al werd gezegd.

• ione
  • Niet online
Dus even voor mijn beeldvorming:
Er komt een fax binnen. De selector neemt op en het signaal wordt doorgestuurd naar de fax.
Er komt een telefoontje binnen. De selector neemt op en herkent dat het geen fax is. Nu gaat de telefoon over. Maar na een aantal keer overgaan wordt niet het antwoordapparaat ingeschakeld?

Welke selector is dit, en waar zou ik 'm kunen ophalen? Of is verzending een optie (uiteraard worden alle kosten vergoed)?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
ione schreef op 19 mei 2004 @ 11:35:
Dus even voor mijn beeldvorming:
Er komt een fax binnen. De selector neemt op en het signaal wordt doorgestuurd naar de fax.
Er komt een telefoontje binnen. De selector neemt op en herkent dat het geen fax is. Nu gaat de telefoon over. Maar na een aantal keer overgaan wordt niet het antwoordapparaat ingeschakeld?

Welke selector is dit, en waar zou ik 'm kunen ophalen? Of is verzending een optie (uiteraard worden alle kosten vergoed)?
jij gebegrijpt goed gedaan enzo... :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

De selector neemt op en herkent dat het geen fax is. Nu gaat de telefoon over. Maar na een aantal keer overgaan wordt niet het antwoordapparaat ingeschakeld?
Alleen als je antwoordapparaat aan de voicetelefoonaansluiting achter de selector zit aangesloten gaat je antwoordapparaat werken. Het werkt dus niet bij antwoordmogelijkheden die vóór je selector zitten (zoals voicemail van KPN).
Pagina: 1