Toon posts:

MK35N + Athlon XP 1900+ werkt alleen op 100Mhz i.p.v. 133Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden mijn computer geupgrade met nieuw moederbord + cpu + geheugen. Had toen nog Win98se, en na de upgrade niet meer vastlopers dan gebruikelijk. :)

Daarna geprobeerd om XP op de pc te zetten. Na tegen de 10 pogingen bleek dat als ik de FSB naar 100Mhz zette i.p.v. 133Mhz, de pc prima liep, en de XP installatie ging vlekkeloos. Zette ik echter de PC na de installatie van XP weer terug naar 133Mhz, begon het gedonder weer (zomaar vastlopers).

Mijn PC draait dus nu op 75% van zijn snelheid. Merk ik weinig van, maar dat ik toch jammer. Iemand een idee?

Specs:
Moederbord: MK35N
CPU: AMD Athlon XP 1900+

Edit: Ik verander de FSB in de BIOS. Als ik de jumper op 133 zet, heb ik de in BIOS zowel 100 als 133 als mogelijkheid. Als ik de juper op 100 zet, alleen 100. (uiteraard).

Edit: Voeding: ik vermoed 235 Watt (is dat niet aan de lage kant? Nog van mijn oude 633Mhz PC)

Edit: Temperaturen: system 40 graden celcius, cpu 63 graden celcius (uit BIOS gehaald)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 10:13 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat zijn de temperaturen?

Voeding kan ook een probleem zijn zoals Prutz0r hieronder schrijft.

[ Voor 61% gewijzigd door DeeJee op 19-05-2004 08:23 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verzet je je FSB m.b.v. een jumper?

Als je de FSB verzet naar 133, geef de CPU dan iets meer voltage, misschien dat het helpt.

Geef ook even de specs van je pc, waaronder de voeding. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hmm 63 graden is wel veel. is het niet zo dat als ie op 133 loopt dat ie dan te warm wordt en dat je daardoor vastlopers krijgt.

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 10:19

HarryL

127.0.0.1

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dit lag aan mijn geheugen.
Het kwam doordat ik SDRam gebruikte. Die kon dit niet bij benen. Ik ben toen over gegaan op DDR Ram, toen was het probleem opgelost (Ja ik kan 2 soorten geheugen op mijn moederbord zetten.)
Maar het kan inderdaad ook je CPU temp zijn.

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 22:41

Badderbeest

De enige echte

zelfde probleem hier maar dan met een 1800+

ik heb al vanalles geprobeerd, en 3 verschillende voedinge erin gehad met eenzelfde effect....

ik ben het zat, koop wel een ander systeem :P

p.s. natuurlijk is het je temp. niet 63 graden is helemaal niets mis mee (als dat je stressed plaat je is dan ;))

[ Voor 25% gewijzigd door Badderbeest op 19-05-2004 11:36 ]

De enige echte

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is gewoon DDR.

Mijn conclusie: koop gewoon een complete kast i.p.v. upgradezooi en je hebt nergens last van. Verder denk ik dat ik maar overstap naar merkspul.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde probleem... Still not fixed :? Terwijl ik toch DDR-geheugen heb die het kan bijhouden ;)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

The Third Man

The Third Jellyfish

DjMaGiCh schreef op 19 mei 2004 @ 11:29:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dit lag aan mijn geheugen.
Het kwam doordat ik SDRam gebruikte. Die kon dit niet bij benen. Ik ben toen over gegaan op DDR Ram, toen was het probleem opgelost (Ja ik kan 2 soorten geheugen op mijn moederbord zetten.)
Maar het kan inderdaad ook je CPU temp zijn.
Eh, DDR = SDRAM, wat jij bedoelt is dat je eerst SDR-SDRAM gebruikte en overstapte op DDR-SDRAM. Overigens komt dat vaker voor en ligt dat meer aan de slechte implementatie van SDR-ondersteuning op het moederbord (133/133 wordt dan instabiel) dan aan het SDR-SDRAM zelf, tenzij je gare modules had natuurlijk of de timings te strak had staan.
Pagina: 1