achtergrondplaatje cel soms niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:20
Ik ben aan het kloten met cellen en tabellen.
Om de tabel wat leuker te laten lijken wil ik graag een plaatje gebruiken voor de cellen. Alleen nu is het probleem dat iex. vaak niet de plaatjes laat zien, maar gewoon een wit vlak. :( Dit gebeurd als je vaak vernieuwd achter elkaar.

voorbeeld:
http://members.home.nl/p-sleiffer/tabel.htm

ik heb het ook geprobeerd met firefox en die doet het hier 100% van het aantal keren proberen goed.

Is dit op te lossen zodat het onder iex ook goed draait?

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Er zit wel heel veel vage shit in je html code, zoals de attributen "moduleid" en "editor" in de IMG tag. Misschien moet je dat een beetje netter maken zodat de 5 jaar oude browser IE er ook mee overweg kan.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 00:33

airliner

Swell

je mag opzich wel is wat netter gaan coden, zet je caps is uit bij het schrijven van css en html attributes

zie ook: www.w3schools.com

probeer dit
code:
1
url('afbeeldingen/nortepe_welkom_frame_right_bg.gif')
is te vervangen door dit
code:
1
url(afbeeldingen/nortepe_welkom_frame_right_bg.gif)

hoort namelijk niet, het is geen js

[ Voor 5% gewijzigd door airliner op 19-05-2004 00:42 ]

• Dalrok
hehe sorry als het een troep lijkt wat ik me best kan voorstellen. Maar zoals jullie al dachten ben ik nogal newbie hierin, dus ik gebruik veel progjes door elkaar.

ik zal s proberen om het wat schoner te maken. kijken als dat helpt.

• airliner

airliner

Swell

probeer het is zelf te schrijven met notepad of iets dergelijks, dan leer je (x)html/css ook goed, w3schools kan een enorme uitkomst bieden, het is gratis, houdt zich aan de standaard en je kan dingen uit proberen

zie link vorige reactie

btw is je probleem nu opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door airliner op 19-05-2004 00:57 ]

• Dalrok
ik heb die attributen moduleid en editor eruit gehaald en ik heb de url code vervangen, maar het probleem blijft.

Het viel me trouwens op dat als ik 1 tabel doe het wel altijd goed gaat. maar bij meerdere tabellen gaat het de mist in. Nog iemand heldere ingevingen? :)

Verwijderd

airliner schreef op 19 mei 2004 @ 00:42:
je mag opzich wel is wat netter gaan coden, zet je caps is uit bij het schrijven van css en html attributes

zie ook: www.w3schools.com

probeer dit
code:
1
url('afbeeldingen/nortepe_welkom_frame_right_bg.gif')
is te vervangen door dit
code:
1
url(afbeeldingen/nortepe_welkom_frame_right_bg.gif)

hoort namelijk niet, het is geen js
Die quotes-issue heeft niks te maken met CSS wat geen Javascript is o.i.d. - quotes rond url's zijn in feite prima, maar IE5/Mac choket erop en daar ze niet VERPLICHT zijn, kan je ze beter niet gebruiken zodat je meteen ook IE5/Mac ondersteunt.

• airliner

airliner

Swell

en je punt is?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

Hij legt gewoon uit waarom het beter is om geen quotes te gebruiken, dat is zijn punt.

Mag hij dat niet uitleggen dan :?

Verwijderd

André schreef op 19 mei 2004 @ 08:25:
[...]

Hij legt gewoon uit waarom het beter is om geen quotes te gebruiken, dat is zijn punt.

Mag hij dat niet uitleggen dan :?
Inderdaad, ik wilde alleen maar uitleggen waarom het niks met javascript te maken heeft, en waarom quotes (single en double) prima mogen, maar dat het afgeraden is wegens IE5/Mac. That's all :)
Pagina: 1