Ben momenteel bezig om een AVI file om te zetten naar (S)VCD. Na uitgebreid onderzoek maar eens een aantal pogingen gewaagd.
- Allereerst begin ik met de ondertiteling converteren van SRT naar SSA
(Conversor)
- Met Nandub of Virtualdub een frameserver draaien met een ondertiteling plugin
- Daarna met TMPGEnc de AVI zonder geluid converteren naar MPG
Dit kan ook met geluid maar op de een of andere manier zegt ie dan dat het bestand twee keer zo lang is dan in werkelijkheid, plus dat ie een file maakt van een gig of drie. Verder geef ik zelf framerate, bitrate ed. in
- Met Nandub/Virtualdub ‘direct stream’ copy van geluid (*.WAV)
- TMPGenc gebruiken om de *.WAV te converteren naar *.MP2
- Multiplex tool van TMPGenc gebruiken om *.MPG en *.WAV samen te voegen
Alles gaat verder goed, krijg een mpg met een goede beeldkwaliteit (bitrate 1600), welke in feite precies op 2 cd's zou moeten passen.
Alleen de conversie van wav naar mp2 is niet helemaal lekker. Kwaliteit is ver onder de maat met tikken erin.
Ook de wav converteren naar mp3 en dan bij elkaar voegen kan uiteraard niet. Dus welk programma kan nog meer converteren van wav naar mp2. Heb reeds cooledit en headache gebruikt maar dat was ook geen succes. Of is er ook een andere manier? Want waarom maakt TMPGenc er nou zo'n grote file van als je geluid en beeld tegelijk converteerd?
En geeft ie aan dat de film twee keer zo lang duurt? Of zijn er mensen die het op een andere manier doen?
- Allereerst begin ik met de ondertiteling converteren van SRT naar SSA
(Conversor)
- Met Nandub of Virtualdub een frameserver draaien met een ondertiteling plugin
- Daarna met TMPGEnc de AVI zonder geluid converteren naar MPG
Dit kan ook met geluid maar op de een of andere manier zegt ie dan dat het bestand twee keer zo lang is dan in werkelijkheid, plus dat ie een file maakt van een gig of drie. Verder geef ik zelf framerate, bitrate ed. in
- Met Nandub/Virtualdub ‘direct stream’ copy van geluid (*.WAV)
- TMPGenc gebruiken om de *.WAV te converteren naar *.MP2
- Multiplex tool van TMPGenc gebruiken om *.MPG en *.WAV samen te voegen
Alles gaat verder goed, krijg een mpg met een goede beeldkwaliteit (bitrate 1600), welke in feite precies op 2 cd's zou moeten passen.
Alleen de conversie van wav naar mp2 is niet helemaal lekker. Kwaliteit is ver onder de maat met tikken erin.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!