compaq desktop niet-ATX-systeem uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Een vriend van mij zocht een nieuwe pc maar gaat hem alleen gebruiken voor internetten. Ik heb hem aangeraden een simpel tweedehands systeem te halen.
Hij heeft nu een liggend desktop systeem van zijn werk gekocht voor €40.

Een P500 + 9GB HD + 312 MB ram + Monitor, een prima deal voor een internet pc. Maar het ding heeft geen brander (dat is nogal een gedoe geweest om er een verse Win XP install op te doen want er zit ook geen cd-rom in). Best wel een probleem want er past geen standaard 3.5" cd-rom in. Een omdat ie maar 9 GB heeft is dat wel een probleem, want dat ding slipt dicht.

Wat kan hij er op aansluiten? Er gaat dus geen standaard formaat in . Hij heeft wel een Usb 1 aansluiting en zou dus een externe brander op kunnen zetten. Maar het is makkelijker een interne te gebruiken. Maar als het geen standaard formaat is dan gaan er toch automatisch laptop onderdelen in?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Verwijderd

Ik neem aan dat je 5¼"bedoeld ipv 3½", heeft dat ding helemaal geen 5¼sleuven? Heb je misschien een typenr?

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Inderdaad, zonder een typenummer kunnen we weinig doen... Op de site van Compaq (HP :)) zal zeker niets te vinden zijn?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Externe USB/Firewire/SCSI CD-ROM? Dan heb je eventueel nog een USB/Firewire/SCSI kaartje nodig.

Dat er automatisch laptop onderdelen in gaan als het geen standaard formaat is vind ik een beetje boude uitspraak. Er gaan dan gewoon geen standaard onderdelen in.

Tijd voor je eerste case-mod?

[edit]
En ja: type zou leuk zijn om te weten. Eventueel kun je ook zelf hier even zoeken naar het model.

[ Voor 31% gewijzigd door Maasluip op 19-05-2004 09:12 ]

Signatures zijn voor boomers.

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Maasluip schreef op 19 mei 2004 @ 09:09:
Tijd voor je eerste case-mod?
Haha, eerste case mod. Ik heb al wel de nodige ervaring met pc's bouwen. Alleen nooit met systemen die niet ATX zijn. Je moest eens wat ik allemaal heb moeten doen om dat ding überhaupt aan de praat te krijgen.

Er zit dus geen cd-drive in. Een normale past niet. Ik heb toch een normale met IDE aangesloten en naast de kast gelegd. Maar er zit ook maar een voedingsstekker aan en die zit op de HD. Dus heb ik mijn kast ernaast gezet en daar een voedingsstekker van 'geleend'. Zo heb ik toch Xp erop gezet.

Maar ik zal effe vragen wat het type is en dan kijken we wel verder.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.