Mr. Zap

Pagina: 1
Acties:

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 20:44
Ik heb nu een hlaf jaartje "mr zap" bij multikabel, zogenaamde digitale tv dus, nu zit ik met een paar vragen en sinds de prutsers bij multikabel daar zelf geen antwoord op hebben, vraag ik het jullie, dus bij deze:

1. de mr zap box is ontiegelijk traag en lelijk (zwart, plastic en geen 43cm), de afstandsbediening is sloom, dus ik zou graag een ander model/merk willen (sony/philips ed) is dat mogelijk? en zo ja hoe heet zo'n apparaat? kan ik zelf een beetje zoeken
2. kan ik niet alle mr zap kanalen los van die achterlijke mr zap doos bekijken dus gewoon via de tv afstands bediening zappen... zonder dat ik last heb van de mr zap doos (voor reden zie 1)
3. de mr zap doos loopt ook vaak vast, hoe kan dit?

alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door airliner op 18-05-2004 23:35 ]

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Die zap doos is een decoder dus ik denk niet dat je ze afzonderlijk van die doos kan krijgen, want ze komen allemaal op hetzelfde signaal binnen

*correct me of im wrong*

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 22:51

Sick Nick

Drop the top!

De reden dat dat ding zo traag is, is omdat de cpu in dat gare ding een heuze 486 is. Het is een extreem trage oude pc die de boel moet decoden. M'n pa heeft ook die mr zap en echt zappen valt er niet mee te doen, 2 seconde om naar de volgende te gaan...

• airliner
ik heb ff op internet gezocht, het heet dus een "set top box"

nu heb ik wel een paar mooie gezien (klik), maar hoe weet ik of ze comaptible zijn?

heb net een mailtje naar de lui achter mr zap gestuurd:
Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb bij multikabel nu zo'n half jaar digitale tv met een "Mr Zap"-box, nu
heb ik een paar problemen:
1. de afstandsbediening is ontiegelijk traag soms duurt het een dikke
minuut voordat dat ding reageert (en ja, ik heb geprobeert of het
vervangen van de batterijen helpt, niet dus)
2. de box (kastje) loopt vaak vast, ook als deze uitstaat en het standby
lampje bijv knippert, dan moet ik het apparaat aanzetten, een paar minuten
wachten, dan uitzetten, en dan weer aanzetten voordat deze het doet... dan
ben je dus zo'n dikke tien minuten verder. enorm irritant dus.
3. Multikabel heeft van die leuke achtergronden bij de "tv-gids" op het apparaat,
maar omdat de tekst wit is, zie je af en toe niks vanwege die
achtergrond... daar heb ik dus niks aan, ook erg irritant
4. de box zelf is gewoon ontzettend lelijk, hij is zwart (mijn apparatuur
is zilver/rvs/metaal kleurig) en de box voldoet niet aan de standaard av
breedte welke 43cm is... dus het past er gewoon niet tussen
5. er zitten van die lampjes (LED'jes) op die je hele kamer rood verlichten, dit is bijv op een slaap kamer enorm irritant

nu ben ik zelf gaan zoeken naar een vervangende mr zap box en kwam dit tegen:
http://www.radioandtelly.co.uk/freeviewreceivers.html

ik weet alleen niet welke compatible zijn met de digitale tv service die jullie/multikabel aanbiedt, aan de helpdesk van multikabel heb je ongeveer even veel als aan een gemiddelde zwerver...

ik sta op het punt die mr zap box (set top box) aan gort te slaan, omdat het gewoon je hele avond verpest, graag een reactie dus

alvast bedankt,

mvg HE van Twillert

[ Voor 78% gewijzigd door airliner op 19-05-2004 00:16 ]

Verwijderd

Sick Nick schreef op 18 mei 2004 @ 23:38:
De reden dat dat ding zo traag is, is omdat de cpu in dat gare ding een heuze 486 is. Het is een extreem trage oude pc die de boel moet decoden. M'n pa heeft ook die mr zap en echt zappen valt er niet mee te doen, 2 seconde om naar de volgende te gaan...
Als de settop op een heus Intel platform draait, zou je het dus moeten kunnen tweaken. Bovendien zou je dus ook via je PC de boel moeten kunnen decoderen. In mijn geval zou ik dan m'n 'server' hiervoor willen/kunnen gebruiken daar ik dan via Eazyshare video on demand zou hebben, zonder zo'n vage doos in m'n huis. Iemand een idee?

• airliner
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 00:12:
[...]

Als de settop op een heus Intel platform draait, zou je het dus moeten kunnen tweaken. Bovendien zou je dus ook via je PC de boel moeten kunnen decoderen. In mijn geval zou ik dan m'n 'server' hiervoor willen/kunnen gebruiken daar ik dan via Eazyshare video on demand zou hebben, zonder zo'n vage doos in m'n huis. Iemand een idee?
maar dan heb je dus een systeem in de buurt van je ht staan, welke het geluid van een gemiddelde straalmotor produceert

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 17:08
TV-Home (voorheen Mr. Zap) biedt nu een nieuwe, verbeterde ontvanger aan.

Meer info op:
http://www.tvhome.nl/inde...b770dd9e4a19d7d0cf2fceb08

• airliner
rapware schreef op 19 mei 2004 @ 00:19:
TV-Home (voorheen Mr. Zap) biedt nu een nieuwe, verbeterde ontvanger aan.

Meer info op:
http://www.tvhome.nl/inde...b770dd9e4a19d7d0cf2fceb08
opzich een verbetering, past alleen nog steeds niet bij mijn ht, ook de breedte klopt niet, en de ab ziet er niet uit

ik weet nu in iedergeval dat het mogelijk is om dat ding te vervangen.. nu alleen nog een juiste vervanging zoeken ;)

Verwijderd

De Eelectronische Programma Gids(EPG)
;(
Wat een pruts0rz daar...

Verwijderd

Ik heb ook zo'n multikabel digitale tv box. leuk spul, maar die kast is inderdaad om te huilen.

TV Home is van Essent, net zoals Multikabel het "Digitale Televisie" noemt.

Er loopt al een thread over TV Home hier in dit forum: TV Home van Essent; is het wat?

Hier vind je ook een uitstekende website over alle features en toeters en bellen: http://home.planet.nl/~beren267/home/home.html . Niet alles heeft betrekking op multikabel. Zo heeft TV Home geloof ik N1, N2 en N3 in breedbeeld (zij gebruiken het sattelietsignaal) en multikabel heeft de "normale" 4:3 zenders. Daarnaast is Reality TV niet meer via TV Home te krijgen, en via multikabel nog wel.. dat soort dingen.
Pagina: 1