Constante processor belasting

Pagina: 1
Acties:

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Mede-Tweakers
ik een systeem staan met Windows Me dat na opstarten meteen naar de 55% processor belasting schiet. Ik heb alle shit uit de taskbar/ registry gesloopt (er start niets meer buiten mij op). Ook de system restore is gedisabled. Alle noodzakelijke patches van VIA, MS, ABIT etc zijn geinstalleerd
Ik vind het erg frustrerend..... Zo mis mijn }:O kostbare cpu-tijd.
oc wel of niet maakt niet uit

Systeem: KT7-RAID, Duron800@1000, ASUS 6600, 128MB, 2*40GB HD, Creative PCI 128 Sound, Hauppauge WinTV PCI, 3COM 3C905b-TX, Tornado ISDN (ISA), ADAPTEC 2920 SCSI, HP 4/8GB DAT Backup

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik overschakelen op win2k
Het schijnt dat meerdere mensen problemen hebben met win-me!

Ik draai zelf ook onder win2k als ik al mijn processen uitschakel wordt mijn cpu maar voor 2% belast, zo hou ik genoeg over voor men koe!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Mijn disk wordt momenteel ge-ghost. Over tien minuten gaan we W2000 maar eens installeren.
Als het dan nog niet werkt........ :?

K*T eerst al die pleuris patches downloaden voor 2000 :r

Oh ja, hoe zijn de ervaringen met Win98 SE ??

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Win 98se beter als Win-me

Had je trouwens de system recovery van win me ook uitgeschakelt, voor dat je je processor belasting weer ging meten?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Knal 98 SE er weer op, heb hier een zooi in de systray, 2x ftp proggie, mirc, ie5.5 en winamp. CPU usage schommelt tussen de 0 en 15.

Flickr | Lego collectie

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik houd het lekker bij Windows 98 2nd edition. Loopt opzich best lekker, en gewoon geen gezeik ( Mag het afkloppen )

Al die nieuwe OS'en, het zal allemaal wel.
Ik vind dit lekker werken, waarom overstappen op iets wat zwaarder is, terwijl alles gewoon werkt ?

Weet jij het, dan weet ik het.

CU
]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Wie ken me een Cd kopie van W2K eventueel opsturen?

Verwijderd

Das illegaal, voor het geval dat je het nog niet wist!

Verwijderd

jajajaja.. Win 98 Se beter als Win Me...
Win ME heeft de Defragmentatie snelheid..duzzzz WIN ME is het gewoon.

Win 98 /2e / SE en 2000 allemaal super langzaam.|:(

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
ROFL, om iets zuigends als defrag op win ME draaien? Daar hebben ze tegenwoordig andere proggies voor :+

Flickr | Lego collectie

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Mijn ervaring met ME is dat het errug lekker draait op mijn bak (Zie ondertitel). Beter dan '98 SE

Ik draai nog geen 2K om dat ik dan niet kan aanmelden op me Samba Server zonder het een en ander te verbouwen.

Verwijderd

het zelfde heb ik met win 98 55% proc belasting zowel op duron 700@850 als op mijn PII333 en P166@210. Wanneer ik de muis beweeg valt de proc belasting terug naar 0-15%. Volgens mij heeft te maken hoe de proc belasting wordt berekent. De berekening is een schatting op grond van een aantal parameters. En omdat het multitasking systeem is dit moeilijk exact te berekenen. Ik denk het althans.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
het onder win98 wel gehad dat system monitor onbetrouwbare resultaten gaf .. ook constant hoog CPU usage terwijl ik niks deed ... daarna eens gekeken met het oude vertrouwde wintop uit de 95 kerneltoys ... en daar was de cpu-usage een stuk lager ...
kortom ik vertrouw system monitor niet zo meer .. tenminste niet altijd :)

Verwijderd

volgens mij als ik het zo bekijk werkt winME alleen goed bij mensen met een intel proc :o
Pagina: 1