Laserprinter - Afdrukken zeer donker/zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:15
Hallo,
Een kennis van mij heeft een wat ouder beestje Kyocera Mita DC 1255, volgens mij is dit alleen een kopieermachine.
Afijn, de pagina's die eruit komen zijn ZEER donker, als ik de kopieermachine instel op een lichte kopie drukt hij hem vrij donker af maar wel met leesbare letters.
Stel ik hem normaal in dan zie je niets, alleen een hele zwarte pagina.
De printer hebben we al schoongemaakt, en het opvangbakkie geleegd en de toner een beetje schoongemaakt, maar het probleem is er nog steeds.
Is de drum kapot ofzo, dit kost vrij duur dus ik moet het wel zeker weten.
Alvast bedankt..

Verwijderd

ik denk dat je aan een nieuwe printer toe bent :)

• THxZ0NE
Haha, nouja als het iets simpels is is het wel leuk om te fixen :)
Ik bedoel het ding is nog vrij vlot, en goedkoop!

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 00:15

deejee007

Ubuntu fan

Waarschijnlijk drum kapot.
Duurste onderdeel van hele apparaat.

Niels en Lieke in the house

• THxZ0NE
Ja dat kwam op een 150 euro's voor dit type.
Maarja moet het wel zeker weten :)

Verwijderd

Je zegt dat de afdrukken donker worden: Bedoel je hiermee dat de totale pagina donker wordt, dus ook hetgeen wat niet bedrukt dient te worden (soort gloed..). Of is het zo dat bijvoorbeeld de letters echt vetgedrukt zijn of zo?
Wel grappig trouwens aangezien er meestal juist problemen zijn met te lichte afdrukken, enfin. De drum houdt slechts de toner vast, en kan het probleem eigenlijk niet veroorzaken. Het enige wat ik mij persoonlijk voor kan stellen is dat er teveel toner bijkomt, wellicht wordt het geheel overbelicht.

Maak in ieder geval even voor de zekerheid de coroton-draadjes en spiegels in de machine schoon (wellicht ook nog wat overtollig toner-poeder).
Probeer eens de manual van de machine te zoeken ergens, want bij sommige oude kopieermachines kan je binnen in de machine de donker-/lichtheid van afdrukken ook nog instellen.

succes!

ps: als de drum kapot zou zijn zou er helemaal geen beeld meer op je papier komen. Bij een drum zie je eerder slijtage aan het oppervlak, dus regelmatig terugkomende krassen/vlekken op de afdrukken dan het probleem wat jij hier beschrijft. Bij mijn weten kan dat niet eens aan de drum liggen. Kijk het dus even na. Eerder de voeding die te veel spanning aan de componenten doorgeeft of zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 23:37 ]

• THxZ0NE
De totale pagina is zwart, een zwarte gloed totaal over de pagina heen.
Ik kijk vandeweek wel of ik hem ff geheel reinig, het zou toch mooi zijn als het nog werkt ook al is hij niet zo nieuw meer.
Bedankt iig :)

[ Voor 50% gewijzigd door THxZ0NE op 18-05-2004 23:45 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:15
Ik heb zo iets ook ooit meegemaakt bij andere mensen. Die gebruikte de blanco zijde van een bedrukte A4 uit een inktjetprinter. Als die toner warm wordt dan wordt de inkt weer vlekkerig en dat zorgde voor zwarte vegen. Dus altijd nieuw blanco papier gebruiken.

• THxZ0NE
mja het zijn geen vegen.. het is een totale gloed..

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 00:15

deejee007

Ubuntu fan

Lief beertje, ik denk dat het toch aan de drum ligt. De drum zorgt niet alleen voor de toner maar ook voor de verdeling hiervan. Bij een defecte drum krijg je niet pagina's wit eruit maar juist zwart.

Je kunt inderdaad soms ergens nog meer een instelling doen.

Ik heb zelf laatst ook een laserprinter gehad en geprobeerd deze weer aan de gang te krijgen. Als je de drum goed schoonmaakt en daarna zo'n 10 vellen print achter elkaar print dan werden ze steeds beter.

Kortom, kijk of je een drum goedkoop op de kop kunt tikken en anders helaas.

Niels en Lieke in the house

Pagina: 1