[win98] probleem met instal

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste mensen ,

ik ben momenteel bezig met een mp3 bak te maken van een oude p 166 . dus alle hardware bij elkaar gezocht , kast gemod . maar nu win 98 er op krijge , ik heb een lege schijf van 2,5 gig aan ide 1 gehange . deze stond op master . een cdrom op ide 2 als master , en dan nog een floppy . oke win 98 floppy dr in en dan setup.exe zou je denken . nou hij boot niet van de floppy . ook niet als ik in de bios a: als bootschijf gebruik , dan krijg ik iets met dat het een foute schijf is . oke nieuwe opstart disk maken . nieuwe gemaakt maar weer het zelfde . nu de floppydrive vervange . geen effect nog steeds het zelfde . floppy cabel vervange . ook nix . stroom toevoer vervange . nog geen effect . als ik zeg boot van de cdrom probeert ie dat te doen en dan zegt ie booting from atapi cdrom .......failed . ook als ik deze op slave of cable select zet . ook de kabel vervange en ook de stroom vervange . ik heb zelfs mijn eige 52 x cd er in gehange om te kijke of de cdrom drive niet dood was , nee hoor . ik heb egt al heeel veel geprobeert , zit er al een week lang elke dag uren aan te proberen , heb al verschillende mensen om hulp gevraagt en die komen dr ook niet uit . de bios is al vaker gereset . alles verschillende instellingen van boot volgorde geprobeert . allemaal nix . ik heb zelfs het moederbord al 2x vervange door moederborden waarvan ik zeker wist dat ze werkten . ook weer nix . het gaat om een socket 7 moederbord met een ibm 166 proc . een s3 pci vga kaart , een sweex 5.1 kaart en een netwerk kaart . meer zit er niet op . ik heb geprobeert te booten met een hd waar al windows op stond maar dan moest ik nog steeds al die hardware instaleren en omdat te instaleren moet ik de windows cdrom er in doen . en hij pakt mijn cd drives gewoon totaal niet . dan zeg je doe het via de floppy . werkt ook niet . kan iemand mij helpen plz :'( . hoe krijg ik dit weer aan de gang .

ik voel me lekkaah !!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

geef de precieze specs eens van het mobo dat je er in hebt hangen.
En wat voor error krijg je als je boot met de floppy? (iets met een foute schijf is wel erg vaag).

enne, wat enters in je tekst doen wonderen voor de leesbaarheid.

Verwijderd

Probeer eens te booten met een Windows 98SE bootdisk van bootdisk.com. Deze heeft volgens mij universele cd-rom drivers.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
denk dat je diskette kabel niet goed zit
>> op je mobo moet je pin 1 op pin 1 aansluiten, en let op dat op je diskette station pin 1 (roode) aan de niet andere zijde als de cd-rom zit, vaak de zijde die je niet ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Moffin op 18-05-2004 23:08 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• LyP0

LyP0

Topicstarter
de eror is . i/o eror en verder geeft ie geen beschrijving . als ik alleen de schijf probeer zegt ie verwijder schijf of medium
druk op een toets om verder te gaan .
boot ik samen met de cdrom zegt ie ook de hele tijd dat ik het medium er uit moet halen terwijl er nix in zit . de preciese specificaties van t mobo weet ik niet . er zijn geen boekjes bij ofzo . helemaal nix , het is ooit van een "manetje"geweest , die zou toen wel een oud pctje regelen voor me opa ma die weet ook niet wat er in zit
het is iig een socet 7 mobo met een vx pro chipset . hij heeft ook een award bios 1997 . de kabels heb ik al vaker goed aangeduwt . omgedraait verwisseld enz enz ik weet echt niet meer wat dit kan zijn . heb nu via een andere pc xp op die schijf gezet in de hoop dat windows xp die drivers van de gebruikte kaarten zelf zou vinden ma nu zegt ie altijd als ik boot : verwijder schijf of medium
druk op een toets om verder te gaan
btw heb xp geinstaleerd op fat 32 . heb de schijf NIET nfts gemaakt . op de pc waar ik xp instaleerde heb ik aangeven bij de instalatie dat ie meteen alle drivers naar de hd zou kopieren en het werkte op die pc goed . alle hardware werd meteen gedetecteerd en geinstaleerd .ma nu moet t nog lopen op die ouwe
oja se boot disk ook geprobeert ,. no effect . hij geeft gewoon geen diskette . en @moffin hoe bedoel je , snap t ff niet

[ Voor 6% gewijzigd door LyP0 op 18-05-2004 23:44 ]

ik voel me lekkaah !!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek dan eerst eens op wat voor een mobo het is (biosstring is hiervoor makkelijk) dan kun je misschen gelijk even een bios update zoeken.

Verder moet je even kijken of je fdd goed aangesloten zit zoals Moffin zegt. Zowel op je mobo als op de drive staat pin1 aangegeven, en deze moet dan natuurljik wel overeenkomen met de pin1 van de kabel, anders gaat het inderdaad niet werken.

En zou je willen letten op interpunctie en enters, dat maakt je tekst echt leesbaarder (en ook niet loze spaties ertussen, verlies je het overzicht in de tekst nogal snel).

Verwijderd

i/o error lijkt me een standaard (verrot) medium-fout

Probeer eens met een andere.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Moffin schreef op 18 mei 2004 @ 23:06:
denk dat je diskette kabel niet goed zit
>> op je mobo moet je pin 1 op pin 1 aansluiten, en let op dat op je diskette station pin 1 (roode) aan de niet andere zijde als de cd-rom zit, vaak de zijde die je niet ziet.
Kan inderdaad verkeerd aangesloten. Hoe gedraagt het lampje (busy led) van je FDD zich? Altijd aan of juist altijd uit kan wijzen op een verkeerd aangesloten floppydrive. Dat is vaak ook niet zo goed voor je diskette, dus als het fout was ->nieuwe diskette gebruiken.

Ander idee: Harde schijf als slave in een andere oude Windowsbak duwen, format /s (maak er een opstartschijf van)(mits schijf al een beetje decent gepartitioneerd is uiteraard), alle bestanden van startup flop kopieren naar schijf (root). Schijf weer terug en misschien dat'ie wel gewoon opstart zonder flop.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

LyP0, kun je ook in normaal nederlands tikken? Dit slaat helemaal nergens op; het is 1 grote brei van letters. Gebruik hoofdletters, punten, komma's en spaties waar nodig.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Jah srry voor de spelling :X maar het lampje van de fdd is uit tot hij verder is dan de memcheck , dan gaat het lampje van de floppy branden en daarna krijg ik die i/o eror. De kabel is zeker weten goed aan gesloten want ik heb hem al vaker om gedraaid , maar nog steeds nix. Zoals ik al zei de opstart disks doen het wel perfect op andere pc's, ook de drives werken normaal in andere pc's. Ik heb al vaak pc's aangesloten dus ik weet heus wel hoe alles moet en wat hij normaal hoort te doen maar zoiets als dit ben ik nooit tegen gekomen. Alles werkt wel los van elkaar maar in een en het zelfde systeem niet. Zoals ik al zei heb ik ook de moederborden al eens omgewisselt en ook de procs.

De onderdelen die ik gebruik komen uit een ouwe pc , deze pc werkte perfect maar zag er niet leuk uit. Dus heb ik alles er uitgehaald om de kast te modden. Alle hardware heb ik toen neergelegd en aangesloten en het werkte , maar hier wilde ik een mp3 bak van maken dus ma ff winamp downen. Deze gaf aan dat ik geen geluidskaart had dus heb ik hem geformateerd op een andere pc want op de huidige ging dat niet (dont know why) en heb er toen in plaats van windows me windows 98se opgezet en deze schijf ma weer in het oude systeem geplaatst. toch gaf hij weer aan dat ik geen audio out had en kon ik dus nix afspelen. Toen heb ik een nieuwe geluidskaart gehaald en deze er ook ingeplaatst met de gedachte dat de geluidskaart misschien kapot was. Maar om nieuwe dingen te instaleren moest ik de win98 cd er in doen maar de cd drive werkte niet , hij kon de drive gewoon niet vinden. Toen dacht ik dat het misschien kwam omdat ik win 98 op een ander systeem had geinstaleerd en op dat ene systeem had gezegd : opstarten met cdrom ondersteuning
ik dacht dus dat ie alleen de cdrom van het andere systeem herkende en ik heb de drive toen weer geformateerd en daarna de drive weer in het huidige syteem gezet en daar geprobeert te booten vanaf een floppy maar daar ging dat niet. Vanaf hier kennen jullie het verhaal .

Nog een vraag : hoe kwam ik nou achter het moederbord ( naam enz , maker ) voor een bios update . maar het lijkt me dat dit onmogelijk is want die updat moet dan op een floppy en die pakt ie juist niet

ik voel me lekkaah !!!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verander je tekst eens zodat het leesbaar word!
Om deze brei te lezen heb ik geen zin in zoals het nu is....

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1