e-mail identiek op 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Weet niet of deze vraag in Network Troubleshooting of Software Algemeen thuis hoort maar heb hiervoor gekozen.

Ik ben opzoek naar een oplossing voor m'n moeders werk situatie:

Een klein bedrijfje met voorlopig 1 computer, en 2 werknemers.
Nou wil het bedrijf binnenkort 2 nieuwe computers aanschaffen, alleen komt het volgende probleem om de hoek kijken:

1 van de computers word voor de secetaresse (2de werknemer) welk voornamelijk e-mails binnen zal halen en zal beantwoorden. kan zij dit niet dan zal mijn moeder dit moeten doen...
Nou moet mijn moeder op haar eigen computer dus dezelfde e-mails binnenkrijgen, en ook kunnen zien of een mail al door haar secetaresse is beantwoord of niet(en dus ook het antwoord kunnen lezen), en ook de andere mappen als 'concepten' identiek hebben aan die van haar secetaresse. (ja ze gebruiken Outlook Express)

Ik ben dus op zoek naar een 'E-mail Server' die naar beide beide computers dezelfde 'e-mail database stuurt'

Betstaat zoiets?, als hier een extra pc voor op moet worden gezet als server is dit geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Joepho op 18-05-2004 22:48 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

IMAP

[ Voor 80% gewijzigd door GA!S op 18-05-2004 22:49 ]

de betaler vervuilt

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Bijna alle mailserver hebben wel de mogelijkheid tot IMAP,

kerio, Mdaemon, etc

Dan deel je dus 1 acount met zijn 2e, en zie je presies wie wat beantwoord heeft.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Ok bedankt....

Maar ik wil wel gewoon de huidige SMTP en POP server gebruiken...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01

Arjan A

Cenosillicafoob

Icey schreef op 18 mei 2004 @ 22:51:
[..]en zie je presies wie wat beantwoord heeft.
Als de mail-client goed is ingesteld, want IMAP is geen Exchange-server...

Ik zou iig wel IMAP gebruiken, evt icm een webmail-client (voor het geval dat).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

zorgen dat je je de mails in de zelfde map krijgt via outlook. je zorgt dat je archief document op de zelfde staat. in mijn geval: C:\Documents and Settings\<je inlog naam>( zet hier all users of zo)\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst
zo gauw ze et zelfde zijn open word alles daar in gezet en kan je moeder ze ook bekijken

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Icey
Joepho schreef op 18 mei 2004 @ 22:52:
Ok bedankt....

Ja, je haalt je pop3 op, het word door je mams/secetarese opgehaald van de server (imap) en vervolgens weer via smtp verzonden...

Verdiep je eens in de materie.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
lammmetak schreef op 18 mei 2004 @ 22:55:
zorgen dat je je de mails in de zelfde map krijgt via outlook. je zorgt dat je archief document op de zelfde staat. in mijn geval: C:\Documents and Settings\<je inlog naam>( zet hier all users of zo)\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst
zo gauw ze et zelfde zijn open word alles daar in gezet en kan je moeder ze ook bekijken
hmm t gaat hier over windows 98 computers.

en ze moeten tegelijk op 2 computers aan de mails kunnen werken....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:09
Als je een Exchange-oplossing pakt, weet je zeker dat je exact kunt zien op welke berichten wel en niet gereageerd is.

(En met SBS is dit niet eens zo duur)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joepho schreef op 18 mei 2004 @ 22:52:
Ok bedankt....

smtp heb je nog steeds nodig, maar waarom POP blijven gebruiken als het nieuwere IMAP veel beter is, en voldoet aan jouw eisen?
Icey schreef op 18 mei 2004 @ 23:01:
[...]

Ja, je haalt je pop3 op, het word door je mams/secetarese opgehaald van de server (imap) en vervolgens weer via smtp verzonden...

Verdiep je eens in de materie.
ehm, waarom moet je die pop3 eerst ophalen? gewoon meteen je mailbox lezen met imap ipv pop3.

• Icey
Erkens schreef op 19 mei 2004 @ 09:03:
[...]

smtp heb je nog steeds nodig, maar waarom POP blijven gebruiken als het nieuwere IMAP veel beter is, en voldoet aan jouw eisen?

[...]

ehm, waarom moet je die pop3 eerst ophalen? gewoon meteen je mailbox lezen met imap ipv pop3.
Ik bedoel ermee dat hij gewoon de pop3 van zijn provider kan ophalen, dat wilt hij.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik heb in outlook gewoon een instelling dat me mail nog een paar dagen op de server bewaart wordt heb ik ook altijd mijn mail waar ik het hebben wil.
moet je wel bij alle twee de computers instellen anders heeft het nog weinig nut want dan haalt de ene de mail op en kan de andere niets meer ophalen (logisch eigenlijk de ene laat het staan en de andere moet dat dus ook doen)

het staat btw (in outlouk als je hiermee werkt) onder accounts en dan eigenschappen van de account waar mee je de mail ophaalt en dan onder geavanceerd (onderin bezorging) en hier kan je het aantal dagen instellen dat de mail bewaart moet worden op de server en nee hiermee krijg je geen dubbele mails in je inbox.

dit is btw wel de mail client van mijn isp dus geen eigen mail server etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Schapie op 19-05-2004 15:41 ]

No signature found

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Zeer geschikt voor jouw situatie is het inzetten van een E-smith SME-server. Dit is een kant en klare linux-distributie op basis van RedHat.

Deze kan je je pop-mail laten ophalen bij je provider en laten "afleveren" in een account die je met IMAP vanuit bv Outlook Express kan laten uitlezen.

Resultaat: Je moeder werkt met dezelfde "inbox" en "verzonden items" als de secretaresse en kan dus precies zien wat er met welke mail gebeurd is.

Wordt de zaak desgewenst ook meteen op virussen en spam gecheckt.

Mail maar als je vragen hebt. Ik draai dit op mijn eigen kantoor en bij een aantal klanten.
Pagina: 1