[WinXP]Remote procedure call service onverwacht gestopt

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:15
Hallo allemaal,

een vriendin van mij zit met een beetje een vage fout, waar ik niet echt wijs uit kan komen.

Sinds een tijdje zit ze in Utrecht op kamers, op de Uithof om precies te zijn. Ze heeft vanuit de SSHU een internetverbinding gekregen, details van deze verbinding weet ik helaas niet.

Wat is nu het probleem? Haar computer wordt regelmatig spontaan afgesloten. Je krijgt dan netjes een shutdownvenstertje te zien waarin het volgende staat:
code:
1
2
3
4
5
6
In LSA Sheel (export version) is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. 
Onze excuses voor dit ongemak.

NT AUTHORITY/SYSTEM afgesloten

Remote procedure call service onverwacht gestopt

Het probleem is pas begonnen toen ze naar haar kamer ging. Het enige wat er toen veranderd is, is de internetverbinding. Thuis zat ze via een router en een hub op een @home-verbinding. Niets aan de hand. Nu ze via het netwerk van de SSHU op internet zit zijn de problemen begonnen.

Het is willekeurig wanneer het probleem zich voordoet. Het kan meteen bij het opstarten zijn, maar ook pas na een uur.

Ik zal uit mn hoofd proberen wat specs op te noemen. Ik weet ze echter niet precies:
WinXP (volgens mij Home)
PIII 650MHz
128MB intern
Onboard NIC.

Ik meen dat het gaat om een MSI moederbord, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan het haar ook moeilijk vragen, want ze weet niet zoveel van computers af.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, of in welke richting ik moet zoeken. Zelf denk ik dat het iets met het netwerk te maken heeft, omdat dat de enige wijziging is die zich heeft voorgedaan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

[XP/2K] LSASS.EXE foutmelding? Lees dit!
[High Alert] Agobot/hacker/Sasser Frenzy

Windows Update draaien en de computer met de removal tool scannen dus :)

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 22:48 ]

Verwijderd

Ik wordt hier zo droevig van...

Maar goed, reden dat ze deze om de oren kreeg is dat ze nu vast een publiek IP adres heeft. Of PC's in het netwerk van de Uni zijn geinfecteerd en poorten zijn niet geblokked wat helemaal bout zou zijn.

Verwijderd

Naast Sasser kan dit ook Blaster zijn. In ieder geval, je kunt de 60 seconden timer uitzetten via Start -> Uitvoeren -> shutdown -a
Dan heb je in ieder geval de tijd om dingen te fixen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 12:07

momania

iPhone 30! Bam!

Zie vorige replies.
Met een beetje zoekwerk had je hier zelf ook wel op kunnen komen denk ik.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.