Toon posts:

Asus P2B ziet netwerkkaart niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nieuw Sweex (realtek chip) 100mbit netwerkkaartje gekocht als vervanger voor de 10mbit falleron kaart in mijn ouwe pc'tje. Nu herkent windows XP Pro de netwerkkaart niet. Heb hem in alle PCI sloten geprobeerd en hij geeft geen melding van nieuwe hardware na het opstarten. Ook vind hij geen nieuwe hardware als ik hem laat zoeken, en zelf toevoegen wil ook niet. Als ik de netwerk kaart in mijn normale pc herkent hij hem gewoon. Kan de kaart niet op de p2b en moet ik een andere kopen of is er iets verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 22:34 ]

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb je de nieuwste bios voor dat moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Ja 1.12 (kan alleen 1.14 beta nog proberen maar dies nooit afgemaakt), bord is rev. 1.10. Denk dat hij gewoon geen nieuwe versie pci-kaarten slikt, dus ben nu al achter een 3COM 905B TX aan die het hopelijk wel zal doen. Tnx anyways.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Ik draai BIOS 1014.003 (de allerlaatste Beta die is uitgekomen) ivm een Tualatin CPU en die BIOS draait prima.

Ik heb overigens ook een P2B rev 1.10, met daarin een netwerkkaart van Sitecom. Win XP Pro herkend die als "Network Adapter: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC". Ik heb zelf geen driver hoeven te installeren, die heeft Win XP zelf aan boord.

edit:
Misschien heeft ie IRQ's tekort. Ik heb bij mij de COM2 bv. afgeschakeld om IRQ 03 vrij te krijgen. Dit is het overzicht van mijn bak:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  IRQ 00 Exclusive  System timer  
  IRQ 01 Exclusive  Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2... 
  IRQ 03 Shared     Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC 
  IRQ 04 Exclusive  Communications Port (COM1)  
  IRQ 05 Shared     ESS ES56T-PI Data Fax Modem  
  IRQ 05 Shared     Intel(r) 82371AB/EB PCI to USB Universal Host...
  IRQ 06 Exclusive  Standard floppy disk controller  
  IRQ 08 Exclusive  System CMOS/real time clock  
  IRQ 09 Shared     Microsoft ACPI-Compliant System  
  IRQ 10 Shared     Creative SB Live!  
  IRQ 11 Shared     NVIDIA GeForce4 Ti 4200  
  IRQ 12 Exclusive  Logitech-compatible Mouse PS/2  
  IRQ 13 Exclusive  Numeric data processor  
  IRQ 14 Exclusive  Primary IDE Channel  
  IRQ 15 Exclusive  Secondary IDE Channel

Vraagje: was de oude NIC nog een ISA kaartje?

[ Voor 82% gewijzigd door EXX op 19-05-2004 10:48 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Nee falleron 10mbit pci, heb hem op hetzelfde pci slot gezet en dat werkte niet. Daarna geluidskaart er ook uit en alle pci sloten geprobeerd dus tis geen irq verhaal. Zal toch de bios 1.14 proberen misschien helpt het. Ben btw tot zondag niet meer thuis dus kan niet snel testen.