screenshot maken in een opengl game

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb op google in deze search gezocht, maar hoe maak je een screenshot in een opengl spelletje op linux?

alt+printscreen werkt niet, en een console erbij halen is dr ook niet bij :P

Verwijderd

ik weet niet zeker maar je kan naar je console switchen met ctrl+alt+F1 (of F2...) en dan
code:
1
# import -display localhost:0 -window root screenshot.jpg

Of werkt dat ctrl+alt+F1 niet? Dan kan je met een andere bak een screenshot maken van jou bak door localhost te vervangen door de naam/ipadres van de te screenshotten pc.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

De meeste (OpenGL) games hebben wel een ingebouwde screenshot optie. In Q3- en UT-based games (Q3A/RTCW/ET/AA/UT2003/UT2004/enz) is het voor zover ik weet /screenshot in je game-console. Het beste is natuurlijk om dit aan een key te binden, anders staat je console ook op de screenshot ;)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hmmm het is het spel "Racer". er zit wel een dir genaamd "dump" in de racer dir. maar daar komt niets in te staan, maar als ik op alt en printscreen druk, is er wel een soort van schok zodat het net lijkt dat er een screenshot wordt genomen.

/tmp heb ik ook al ff gekeken, ook niets :(

als ik op ctrl+alt+F1 druk, hoe kom ik daarna weer terug in X ?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
CTRL-ALT-F7 brengt je weer terug in X.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

http://www.racer.nl/faq.htm#q31

Voortaan eerst ff de FAQ van je game checken ;)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat lijkt me en goed ideet, volgende keer zelf die faq even lezen, en hoe je weer naar je X switcht vanaf een consoleterminal lijkt me toch ook wel basiskennis :)

[ Voor 6% gewijzigd door blaataaps op 19-05-2004 12:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.