Toon posts:

Multiplier Lock maximum

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat me laatst te bedenken waarom AMD nu een totale multiplier lock heeft.
Zou het nadelig voor ze zijn als het wel mogelijk zou zijn de MP te verlagen, maar niet hoger te krijgen dan de standaar MP.

Ik weet dat mijn systeem nog verder kan dan 210 FSB, maar mijn CPU trekt het gewoon niet verder.
Bij een lagere MP zou ik een sneller systeem kunnen hebben.
Zou dit tegelijk de reden voor AMD zijn om de MP te locken, of is het gewoon makkelijker een totale lock op te gooien ?

Uw gedachte ?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 19:08

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:54:
Ik zat me laatst te bedenken waarom AMD nu een totale multiplier lock heeft.
Zou het nadelig voor ze zijn als het wel mogelijk zou zijn de MP te verlagen, maar niet hoger te krijgen dan de standaar MP.

Ik weet dat mijn systeem nog verder kan dan 210 FSB, maar mijn CPU trekt het gewoon niet verder.
Bij een lagere MP zou ik een sneller systeem kunnen hebben.
Zou dit tegelijk de reden voor AMD zijn om de MP te locken, of is het gewoon makkelijker een totale lock op te gooien ?

Uw gedachte ?
Dat AMD het gedaan heeft is een feit, en onze gedachten kunt U waarschijnlijk wel raden ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33

w0w

Wat wil je weten? Waarom AMD er een lock op heeft gegooid? Of hoe je je MP toch lager kan krijgen?
Op die laatste vraag kan ik helaas niet antwoorden, en ik denk dat niemand dat kan.
AMD heeft waarshcijnlijk er een lock opgezet zodat de cpu's minder gemakkelijk (vals) worden verkocht door een winkel voor een sneller model. Daarbij zullen ze minder 'illegale' garantieclaims krijgen en minder problemen met mensen die gaan klagen dat een cpu niet op de snelheid loopt waar hij wel op zou moeten lopen. Daarbij heeft het voor AMD geen zin om er geen lock om te zetten, want waarom zouden ze?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 19:08

DaWaN

'r you wicked ??

Misschien moet u hier eens kijken: [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• MadMan
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

w0w schreef op 18 mei 2004 @ 21:58:
Wat wil je weten? Waarom AMD er een lock op heeft gegooid? Of hoe je je MP toch lager kan krijgen?
Op die laatste vraag kan ik helaas niet antwoorden, en ik denk dat niemand dat kan.
AMD heeft waarshcijnlijk er een lock opgezet zodat de cpu's minder gemakkelijk (vals) worden verkocht door een winkel voor een sneller model. Daarbij zullen ze minder 'illegale' garantieclaims krijgen en minder problemen met mensen die gaan klagen dat een cpu niet op de snelheid loopt waar hij wel op zou moeten lopen. Daarbij heeft het voor AMD geen zin om er geen lock om te zetten, want waarom zouden ze?
Je kunt je MP zeker wel veranderen, alleen niet via het BIOS of andere software.
Je kunt wel de L3 bruggen modden om de standaard multiplier te veranderen. Hoe je dat doet kun je vinden als je met google of de search zoekt naar "L3 Mod multiplier".

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

MadMan schreef op 19 mei 2004 @ 14:17:
[...]

Je kunt je MP zeker wel veranderen, alleen niet via het BIOS of andere software.
Je kunt wel de L3 bruggen modden om de standaard multiplier te veranderen. Hoe je dat doet kun je vinden als je met google of de search zoekt naar "L3 Mod multiplier".
Dat was vroegah ja.. Tijden veranderen ;) De locks van nu zijn permanent.

OT:
De A64 kan wel naar beneden en niet omhoog. Een hele lock zal idd wel makkelijker zijn. Tegenwoordig kopen we gewoon een mobile, probleem opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 14:28 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:10

sapphire

Die-hard pruts0r

kijken hoe lang het duurt voordat ze die locken :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
De reden voor dit topic was dat ik geen reden kon verzinnen waarom AMD het zuur zou vinden dat consumenten de MP zouden verlagen. Op de redenen van mijn eerste post na.

Ik zou het een mooie extra service van AMD vinden als de MP dus uitsluitend een max zou hebben. Maar zoals Fewture al meld is dit dus het geval bij de nieuwe A64.

Helaas beschik ik dus over een Post week 39 XP2500+

• MadMan

MadMan

What the....

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 14:27:
[...]

Dat was vroegah ja.. Tijden veranderen ;) De locks van nu zijn permanent.

OT:
De A64 kan wel naar beneden en niet omhoog. Een hele lock zal idd wel makkelijker zijn. Tegenwoordig kopen we gewoon een mobile, probleem opgelost.
Wat jij zegt klopt..... bij een A64. Hij heeft het helemaal niet over een A64, en in zijn sig staat XP. En bij de Xp's kun je dus wel degelijk door middel van de l3 brug de multiplier veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas gaat dat hele bruggen verhaal niet meer op voor alle XP processors van na week 39 :(

Verwijderd

MadMan schreef op 19 mei 2004 @ 17:30:
[...]

Wat jij zegt klopt..... bij een A64. Hij heeft het helemaal niet over een A64, en in zijn sig staat XP. En bij de Xp's kun je dus wel degelijk door middel van de l3 brug de multiplier veranderen.
Prima, wat jij wil. Ik daag je uit een nieuwe XP te unlocken. Ik zei nog "vroegah"..

De L3 mod is helemaal geen unlock. Blijkbaar snap je er niks van en ga je bijdehand lopen doen :Z Ga anders eerst eens lezen wat de L3 mod doet voordat je van die uitspraken doet alsof ik er niks van begrepen heb.

En verder was mijn opmerking over de A64 volledig in de context van het topic. De TS vroeg zich namelijk af waarom AMD dit soort dingen doet. En als voorbeeldje gaf ik de A64 even aan. Dat hij het over een XP had dat weet ik ja |:( My god zeg..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 19:42 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:17
volgens mij kwam die post hierboven hard aan MadMan?

l3 mod schilder je een standaart MP van bijv 10 ipv 11 maar dat is geen unlock unlock is dat je van 5-24.0(correct me if wrong) kan gebruiken
maar ik denk dat het voor garantie word gedaan net als bij intel

Verwijderd

SmoothTweaker schreef op 19 mei 2004 @ 20:56:

l3 mod schilder je een standaart MP van bijv 10 ipv 11 maar dat is geen unlock unlock is dat je van 5-24.0(correct me if wrong) kan gebruiken
De L3 mod is ontstaan toen de Tbreds kwamen. AMD ging een nieuw systeem gebruiken voor de MP's, namelijk 5 bits ipv 4. Om te zorgen dat moederborden met het oude systeem (4 bits dus) goed overweg konden met een 5 bits cpu deed je de L3 mod.

Sommige mobo's hadden al een 5 bits systeem (de NF7-S bijv). Het verhaal dat een NF2 een cpu unlockt is dus ook een fabeltje.

De cpu zelf unlock je dus niet. De L3 mod is een workaround voor het 5 bits probleem en geen unlock. Tegenwoordig zijn alle mobo's 5 bits en dus is de L3 mod overbodig.

Het unlocken van een cpu gaat met de L1 mod, maar die werkt dus niet op nieuwe gelockte cpu's. Het enige dat werkt is een onhandig "mobile" mod waar je niet veel aan hebt.
Op de Tbreds waren de L1 bruggen al verbonden en dus waren ze unlockt. L3 heeft daar niks mee te maken.

Edit:

De L3 mod schakelt dus de 5e bit uit op een cpu..dat is alles..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 21:20 ]

• MadMan

MadMan

What the....

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 19:40:
[...]

Prima, wat jij wil. Ik daag je uit een nieuwe XP te unlocken. Ik zei nog "vroegah"..

De L3 mod is helemaal geen unlock. Blijkbaar snap je er niks van en ga je bijdehand lopen doen :Z Ga anders eerst eens lezen wat de L3 mod doet voordat je van die uitspraken doet alsof ik er niks van begrepen heb.

En verder was mijn opmerking over de A64 volledig in de context van het topic. De TS vroeg zich namelijk af waarom AMD dit soort dingen doet. En als voorbeeldje gaf ik de A64 even aan. Dat hij het over een XP had dat weet ik ja |:( My god zeg..
Ik zei ook helemaal niks over unlocken als jij gelezen had. Ik had het erover dat hij als hij dat wil toch de multiplier kan veranderen. Blijkbaar ben jij gebrand op mensen op hun fouten te wijzen. En dan ga je ook nog wat dom lopen flamen? ga toch weg man 8)7 |:( 8)7 |:(
SmoothTweaker schreef op 19 mei 2004 @ 20:56:

En waar bemoei jij je mee? Als je niks anders te doen hebt dan trollen moet je op Fok! gaan spelen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[quote]MadMan schreef op 23 mei 2004 @ 14:24:
[...]
Blijkbaar ben jij gebrand op mensen op hun fouten te wijzen. En dan ga je ook nog wat dom lopen flamen? ga toch weg man 8)7 |:( 8)7 |:(

pot-ketel verhaaltje hierboven.. hoewel, Fewture flamede niet eens..
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 16:24:
Ik zou het een mooie extra service van AMD vinden als de MP dus uitsluitend een max zou hebben. Maar zoals Fewture al meld is dit dus het geval bij de nieuwe A64.
bij de Athlon XP is het niet mogelijk om meerdere mogelijke multipliers tegelijk in te stellen.
Helaas..

Bij de Athlon 64 is dit wél mogelijk, en doen ze het dus ook.

Verwijderd

MadMan schreef op 23 mei 2004 @ 14:24:
[...]

Ik zei ook helemaal niks over unlocken als jij gelezen had. Ik had het erover dat hij als hij dat wil toch de multiplier kan veranderen. Blijkbaar ben jij gebrand op mensen op hun fouten te wijzen. En dan ga je ook nog wat dom lopen flamen? ga toch weg man 8)7 |:( 8)7 |:(

[...]

En waar bemoei jij je mee? Als je niks anders te doen hebt dan trollen moet je op Fok! gaan spelen.
Hmm, als ik ga flamen dan ziet het er wat anders uit geloof ik. Maar goed, iedereen heeft begrepen dat jij er niks van snapt en dus heb ik eigenlijk weinig meer te zeggen :) Ik heb gepost hoe het wel zit met de L3 mod, kun je mooi van leren ;)

Edit:

Heb je nou al een nieuwe XP unlockt? :+ Volgens mij moest je iets met de L3 bruggen doen...kweet niet meer psies hoe dat zat :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 16:14 ]

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:19
Zouden jullie kindertjes niet ff ontopic moeten gaan :+

Ontopic: Ik denk ook dat het waarschijnlijk komt omdat sommige winkels (en 2dehands ook natuurlijk) pc's verkochten die overgeclockt waren.. Dat had een vriend van me ook met een P2 300 mhz die eigenlijk op 233 moest lopen..

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En nog niet eens 2ehands. Op sites als eBay wemelde het op een gegeven moment van de XP2500's die (al dan niet met een vervalste sticker) verkocht werden als XP3200.

🖥️ | 🚗

• MadMan

MadMan

What the....

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 16:11:
[...]

Hmm, als ik ga flamen dan ziet het er wat anders uit geloof ik. Maar goed, iedereen heeft begrepen dat jij er niks van snapt en dus heb ik eigenlijk weinig meer te zeggen :) Ik heb gepost hoe het wel zit met de L3 mod, kun je mooi van leren ;)

Edit:

Heb je nou al een nieuwe XP unlockt? :+ Volgens mij moest je iets met de L3 bruggen doen...kweet niet meer psies hoe dat zat :+
LEREN LEZEN!! Ik zeg helemaal niets over unlocken, voor de laatste keer. Ik zeg alleen dat je de vast ingestelde multiplier op de cpu kan veranderen door middel van de l3 bruggen. Dat dit zo is is algemeen bekend, dit is ook zo bij de nieuwe XP's. Maar goed, iedereen weet nu dat jij niet kunt lezen, dus schei nu maar gewoon uit met deze nutteloze, topicverpestende discussie. |:(

Verwijderd

MadMan schreef op 24 mei 2004 @ 00:06:
[...]

LEREN LEZEN!! Ik zeg helemaal niets over unlocken, voor de laatste keer. Ik zeg alleen dat je de vast ingestelde multiplier op de cpu kan veranderen door middel van de l3 bruggen. Dat dit zo is is algemeen bekend, dit is ook zo bij de nieuwe XP's. Maar goed, iedereen weet nu dat jij niet kunt lezen, dus schei nu maar gewoon uit met deze nutteloze, topicverpestende discussie. |:(
Whahaha :D Relax man.

En bij de nieuwe XP's kan het _niet_ (na week 39 dus). Die zijn gelocked en alleen te unlocken met een halfgare mobile software mod die niet goed werkt. Hardwarematig de MP wijzigen gaat je echt niet lukken. Sorry man.

Dus over het leren lezen, lees eens een topic over de nieuwe locks van AMD ipv als een mongool (fi) te posten. :)

Het zijn gewoon feiten kerel, daar kan ik ook niks aan doen :/ Kun je wel kwaad worden, maar dat heb weinig zin denk ik.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
sapphire schreef op 19 mei 2004 @ 14:35:
kijken hoe lang het duurt voordat ze die locken :P
NIET :P
Want ze hebben de mp nodig voor powernow ofzo, iig die terugclockfeature (idle=800mhz (mp wordt op minimaal gegooid en volt omlaag) load=stock speeds (mp en volt omhoog)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Check dit draadje van mij eens:
[rml][ OC]Multiplier-mod op GA-7VRXP[/rml]

Heb zelf een aantal draadjes onderaan mijn socket gesoldeerd waarmee ik nu de "native" mp van mn proc. kan instellen. Echt super :P
Als je hulp nodig hebt moet je maar ff mailen ofzo.

edit: @ fewture: kan dus wel hardwarematig. Voor zover ik weet zou dit met elke AthlonXP/Duron moeten kunnen werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Krankenstein op 25-05-2004 12:53 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

MadMan schreef op 23 mei 2004 @ 14:24:
[...]

[...]

Anders verpest je even een topic.

Deze gaat iig dicht omdat dit beschamend gedrag is, en ik dit daardoor niet open wil laten :/

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.