Ik moet een INSERT query uitvoeren in aspx hiervoor heb een stukje ASP.NET (VB) geschreven, alleen hij geeft de vaagste meldig.
Geeft de melding:
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: De bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt.
op de regel:
De query heeft een goed formaat en klopt. getest in de database
Ook de connectie gaat goed, ik gebruik dezelfde connectie die ik ook gebruik voor het uitlezen van de database wat wel werkt.
Ik heb gezocht op het forum naar soortegelijke topics maar geen ervan kon mij helpen.
Ook heb ik gegoogled en daar voorbeelden gevonden uitgeporbeerd wat dezelfde fout geeft
Hebben jullie ideeën voor mij?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| dim strSQL = "INSERT INTO location(lon,EW,lat,NS) VALUES(" + lon + ",'" + ew + "'," + lat + ",'" + ns + "')"
insertQry(strSQL)
dbcomm = New OleDbCommand
dbcomm.connection = dbconn
dbcomm.CommandType = System.Data.CommandType.Text
dbcomm.Commandtext = strSQL
dbcomm.ExecuteNonQuery |
Geeft de melding:
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: De bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt.
op de regel:
code:
1
| dbcomm.ExecuteNonQuery |
De query heeft een goed formaat en klopt. getest in de database
Ook de connectie gaat goed, ik gebruik dezelfde connectie die ik ook gebruik voor het uitlezen van de database wat wel werkt.
Ik heb gezocht op het forum naar soortegelijke topics maar geen ervan kon mij helpen.
Ook heb ik gegoogled en daar voorbeelden gevonden uitgeporbeerd wat dezelfde fout geeft
Hebben jullie ideeën voor mij?