Toon posts:

Hulp op afstand niet geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al weer ruim een maand met deze installatie en gisteren was het de eerste keer dat ik weer eens remote assistance "Hulp op afstand" wou gebruiken.

Helaas krijg ik als ik zelf iemand uitnodig helemaal geen reactie van msn en als iemand mij uitnodigt krijg ik het volgende:

Daantje nodigt je uit om Hulp op afstand te starten. Wil je de uitnodiging accepteren (Alt+C) of weigeren (Alt+D)?

De uitnodiging van Daantje om Hulp op afstand te starten, is afgewezen. Het programma is uitgeschakeld of niet op de computer geïnstalleerd.

uiteraard heb ik mijn services nagelopen
Helpsessiebeheer voor Extern bureaublad
en Remote procedure call draaien beide

herinstallatie van msn/windows messenger mocht niet baten. Op technet kon ik niks vinden op google niks en op Got dus ook niks. Wie helpt mij uit de brand??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gebruik anders eens VNC?
Ik zou windows remote niet gebruiken omdat het wachten is op het eerste virus die een zwakke plek gaat misbruiken.

Verwijderd

Misschien is er bij een van de computers in de tussentijd een firewall aangesloten en moet je poort 3389 openzetten?

Verwijderd

Ik hoop dat je bedoelt: MSN én Windows Messenger, je moet ze er namelijk allebei voor hebben......

Ik heb trouwens genoeg hits op GoT gevonden, misschien kun je de volgende keer eerst zoeken op GoT voordat je post?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 01:00 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

SSH schreef op 18 mei 2004 @ 22:28:
Gebruik anders eens VNC?
Ik zou windows remote niet gebruiken omdat het wachten is op het eerste virus die een zwakke plek gaat misbruiken.
VNC is via internet niet vooruit te branden, Windows Remote (eigenlijk een soort Terminal Server) is veel sneller. Daarnaast vind ik dat wachten op het eerste virus onzin. Dat kan met alle software.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik meen ergens gelezen te hebben (ik geloof dat het PCM was) dat de service Messenger in XP ook aan moet staan...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
R_W schreef op 19 mei 2004 @ 01:14:
Ik meen ergens gelezen te hebben (ik geloof dat het PCM was) dat de service Messenger in XP ook aan moet staan...
Confirmed, heb ik ook gelezen.

Overigens is MSN messenger heeeeel wat anders dan windows messenger. (@ Astrid 66)

Verder zijn er nog wel een aantal remote control clients.
Netbus (wel ff virusscanner uitzetten >:) Niet doen dus !)

Remote Administrator van Famatech www.radmin.com is ook erg plezierig in gebruik.
pcAnywhere is een draak, en wil je niet gebruiken imho.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 00:58:
Ik hoop dat je bedoelt: MSN én Windows Messenger, je moet ze er namelijk allebei voor hebben......

Ik heb trouwens genoeg hits op GoT gevonden, misschien kun je de volgende keer eerst zoeken op GoT voordat je post?
Dankjewel dat je ook gezocht hebt voor mij :z helaas had ik dat zoals in mijn openingspost vermeld al gedaan en geen antwoord gevonden. toch bedankt voor je hulp ;(

In ieder geval. Een andere client gebruiken is geen optie aangezien ik er meerdere mensen mee zou willen helpen waar ik niet iedere keer een client wil installeren. Firewall etc heeft er niks mee van doen aangezien remote assistance nieteens opstart laat staan verbinding probeert te maken. Alle relevante services zijn geinstalleerd heel de windows update mic mac staat erop etc. maar nog steeds geen verbetering

Verwijderd

Zolang als ik Msn messenger gebruik is het me daarmee nog nooit gelukt om hulp op afstand te gebruiken.
Zodra je echter de Windows messenger gebruikt is er geen enkel probleem.
En het maakt voor de "ontvanger" niet uit wat hij/zij gebruikt , zolang de "monteur" maar de Windows Messenger gebruikt...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 20:00

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik was hier laatst ook even mee aan het klooien (ik had windows messenger compleet verwijderd). Nadat ik windows messenger via windows update weer geinstalleerd had werkte het ineens wel. Met MSN Messenger lukte het dus echt voor geen meter, dus je kunt het beste windows messenger weer installeren en dan degene die hulp nodig heeft weer een uitnodiging laten sturen.
Welke messenger (Windows of MSN) hij/zij gebruikt maakt verder idd niet uit.
(Zorg er ook voor dat degene die hulp nodig heeft poort 3389 open heeft staan.)
Nogmaals bevestigd dat je windows messenger moet hebben hiervoor: http://communities.micros...windowsxp.remote&sLCID=nl

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel msn messenger als windows messenger geinstalleerd en met beide geprobeerd en het werkt met allebei niet. volledige windowsupdate gedraaid dus ook de laatste messenger. Alles met portmapping enzo is goed. Maar heel het hulp op afstand gebeuren start niet dus het probleem ligt niet bij het verbinding maken

Verwijderd

Heb je het ook bij je systeemeigenschappen aangezet ?
Rechts klikken op Mijn/Deze computer en dan voor eigenschappen kiezen.
Vervolgens even bij het tabblad verbindingen van buitenaf het nodige aanvinken.
( kan heel dom klinken maar je zal niet de eerste zijn die het heeft uitstaan )

Verwijderd

Topicstarter
helaas had ik daar ook al zo ongeveer alles aangevinkt wat maar enigzins relevant is Ik heb echt geen flauw idee hoe dit op te lossen en opnieuw installeren vind ik zo overdreven voor zoiets kleins

Verwijderd

Misschien het betreffende onderdeel opnieuw installeren bij software / windows onderdelen verwijderen / installeren ? :?
Pagina: 1