Toon posts:

temperatuur niet goed weergegeven door verschillende prog's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

mijn eerste post, ik heb de search gebruikt ik heb op google gekeken, ik heb verschillende programma's gebruikt. Ik weet het niet meer.

Ik wil gaan overklokken, en daarvoor is de temparatuur belangrijk. Ik was aan het kijken en ik het oc topic voor amd64 processors zag ik dat het beste programma mbm5 is. Ok ik installeren, waarschuwingen vliegen me om de oren temp van 127 graden in de kast en 54 bij de processor. Dat is dus op idle temp. Dat kan niet kloppen, dus ik heb pc tool geinstalleerd en die gaf het zelfde aan.

wat kan hiervan het probleem zijn, sensor niet goed? De pc is nog geen week oud...

p.s. hoe voeg ik een screenshot toe.. kan het effe niet vinden..

ok vaag, nu moet ik dus ergens een site hebben om een pic te posten het kan toch ook gewoon in de post zelf. Maar goed.. dan maar zonder pic's

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 22:21 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

faq

Beschikbare UBB-like tags:
[img]url van afbeelding[/img]

[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

ARME AOW’er

Verwijderd

ge moet eerst diene foto ergens online zette... nen url is nie het path vanop u pc he:p

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Idd FAQ, lees die eens door...staan veel handige dingen in.

Om toch nog een béétje behulpzaam te zijn:
-wat geeft de BIOS aan?
-kun je het koelblok van je cpu-cooler aanraken zonder je vingers te branden?

public void ik()

Verwijderd

Die case temp klopt niet, cpu temp kan heel goed kloppen. Al die programmaatjes hebben wel wat. Vaak is het ergens een instelling of is het gewoon niet compatible met je plank. De bios klopt vaak redelijk goed. Realiseer je wel dat die sensors van slechte kwaliteit zijn. 50 graden kan best 53 graden zijn of andersom..

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb gekeken in mijn bios (al voordat ik het topic starte) maar daar staat geen temp aangegeven. Ik kan er zeer weinig... veranderen en doen.. :'(

Maar mijn case is helemaal niet heet, en mijn cooler doet ook heel rustig aan, en er komt geen hetelucht uit. koolblok van de cpu is helemaal niet heet zou bijna zegge kamer temp. En dat is 22 graden..

Dat de sensor van brakke kwaliteit is dat weet ik wel maar hoe kan ik dan wel een kloppende temp krijgen op mijn pc... ivm het overklokken

Verwijderd

Als je zo'n temp metertje hebt met een buiten en binnen sensor kun je diet buiten sensor onder op je koelblok plakken. Het is dan wel niet exact de juist temp maar 127 zul je dan wel niet meer krijgen. Dan heb je in ieder geval redelijk de juiste temp

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 18:19 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zet nu maar eens de specificaties van je PC neer want die zijn nog steeds een volkomen raadsel.

Ook zou het wel handig zijn om tegelijk het aangekondigde screenshot te plaatsen.

Ik kan me niet voorstellen dat er een recent MB is dat de temperatuur niet weergeeft. Vanaf het P1 tijdperk bezaten al mijn moederborden dit reeds.

Zonder het gevraagde lijkt me een zinvolle discussie over de oplossing niet echt eenvoudig.

[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 19-05-2004 19:23 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Welk sensorIC zit er op je moederbord?
Wat is de overige hardware die verantwoordelijk is voor de hitte?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een:

amd 64 bit 3000+ Boxed
1 gb ddr pc3200 (2 x 512) Samsung
Msi k8t8 neo plankje
Via chipset
seagate barracuda 160 gb hd
340 watt's voeding
geforce fx5700 256 mb (van msi)
pioneer 8 speed +/- dvd brander
sony dvd-rom speler
een tv tunerkaart (merk?)
en een floopy drive

1 case fan verder staat de kast aan een kant open....

dat zijn mijn spec's voor dat screenshot ik heb dus geen mogelijkheid om die op een site te zetten en dus een linkje te geven.
Pagina: 1